Aktualności

Ford przesuwa granice osiągów i otwartości na potrzeby innych

Rewolucyjne wersje najpopularniejszych na rynku pojazdów użytkowych Forda, opracowane przez Ford Performance, zdobędą szturmem Festiwal Prędkości w Goodwood, który odbędzie się w dniach 23-26 czerwca 2022 r.

W gamie futurystycznych, skomunikowanych modeli, które zostaną sprezentowane podczas znanej na całym świecie imprezy w pobliżu Chichester w Wielkiej Brytanii, zadebiutuje Ford Pro Electric SuperVan, będący pierwsza w pełni elektryczną super-ciężarówką firmy. Swój debiut będzie miał także Ranger Raptor nowej generacji.

Najnowszy Ranger Raptor po raz pierwszy pojawi się także w barwach „Very Gay Raptor”, inspirowanych stylem parad równości, aby wesprzeć społeczność LGBTQ+.

Bazą do stworzenia modelu Ford Pro Electric SuperVan był niedawno zaprezentowany E‑Transit Custom – w pełni elektryczny następca najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu dostawczego i jednym z czterech nowych, w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych, które Ford Pro wprowadzi w Europie po E-Transicie do 2024 roku.

Nowy SuperVan, który będzie prezentowany w głównym padoku imprezy, pomiędzy kolejnymi przejazdami, został opracowany z myślą o zaprezentowaniu ekstremalnych osiągów i skomunikowania pojazdu z siecią, podnoszącego efektywność pracy. Są to walory, jakimi wyróżnia się nowa generacja elektrycznych produktów Ford Pro. Ford ujawni 23 czerwca dalsze szczegóły dotyczące nowego, w pełni elektrycznego pojazdu, który jest najnowszym przedstawicielem liczącej sobie już ponad 50 lat, legendarnej serii przyciągających tłumy, sportowych SuperVanów.

„Od 1971 roku model SuperVan Forda sprawdza potencjał Transita i przesuwa granice jego osiągów” – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports. „Nowy Ford Pro Electric SuperVan inauguruje erę wyższych możliwości, dzięki zelektryfikowanemu układowi napędowemu i rozbudowanej łączności, oferowanym przez naszego nowego, w pełni elektrycznego E-Transita Custom.”

Kolejną odsłoną nowości Ford Performance przewidzianą podczas Goodwood, będzie europejski debiut Rangera Raptora nowej generacji. Podczas jazd po trudnym torze off-roadowym, odbywającym się pomiędzy kolejnymi startami, pick-up zaprezentuje możliwości 3,0‑litrowego silnika EcoBoost V6 z twin-turbo, o mocy 288 KM i momencie obrotowym 491 Nm.

Ranger Raptor drugiej generacji, zaprezentowany po raz pierwszy na początku tego roku w pełnym dramatyzmu filmie akcji ze scenami kaskaderskimi, oferuje udoskonalone elementy poprawiające właściwości jezdne, przydatne zarówno na drodze, jak i w terenie, między innymi: amortyzatory FOXÒ z wewnętrznym bypassem Live Valve i z funkcją tłumienia, zależnego od pozycji amortyzatora, a także siedem trybów jazdy, z których można korzystać, by poradzić sobie na różnych nawierzchniach – zarówno podczas jazdy szosowej, jak i na trasach przeprawowych po skałach. Zaawansowaną łączność zapewnia system SYNC 4A® nowej generacji firmy Ford, 5 obsługiwany przez 12‑calowy centralny ekran dotykowy.

„Bardzo Tęczowy Raptor” zaprasza na trudne rozmowy

Oprócz zmagań na torze off-roadowym i w wyścigu na wzgórze Goodwood, Ranger Raptor pomoże Fordowi w walce z dyskryminacją, towarzysząc w sesji na żywo nowego cyklu pod tytułem „Trudne rozmowy”. Dyskusję, której celem jest znalezienie odpowiedzi, w jaki sposób branża motoryzacyjna może promować kulturę równości i przyjaznego współistnienia ze społecznością LGBTQ+, poprowadzi legenda walijskiego rugby, Gareth Thomas, pierwszy otwarcie homoseksualny zawodowy gracz rugby.

Oryginalny model „Very Gay Raptor” pojawił się w 2021 r. po tym, jak Ford spontanicznie zareagował na obraźliwy komentarz w jednym z portali społecznościowych. Głos Forda, przeciwstawiający się dyskryminacji w sieci i okazujący solidarność ze społecznością LGBTQ+, został w ten sposób wzmocniony za sprawą najtwardszego z modeli marki.

Zaprezentowanie wizualizacji perłowo złotego Forda Rangera Raptora, ozdobionego tęczową grafiką i różowym sercem na klapie, spotkało się z tak pozytywnym odzewem w mediach społecznościowych, że Ford wyprodukował w Wielkiej Brytanii i Niemczech dwa egzemplarze „Bardzo Tęczowego Raptora”.

Digit na targach Future Lab

Ford w Goodwood zademonstruje również, jak zaawansowana robotyka i technologie autonomiczne mogą pomóc integrować działalność firm z produktami i usługami Ford Pro, aby usprawnić magazynowanie i dostawy oraz obniżyć ich koszty dla klientów korzystających z pojazdów użytkowych. Podczas wydarzenia Laboratorium Przyszłości firma zaprezentuje robota Digit, opracowanego przez Agility Robotics.

Ford był pierwszym klientem, który w 2020 r. zakupił robota Digit, wyposażonego w ramiona i nogi, zdolnego do pracy z personelem w otoczeniu ludzi. Celem było zbadanie zastosowań obejmujących logistykę wewnątrz budynków, logistykę dostaw na pierwszą milę oraz na dystansie ostatnich 15 metrów. Ford prowadzi również badania nad tym, w jaki sposób roboty Digit mogą porozumiewać się z pojazdami skomunikowanymi Ford Pro pod kątem podniesienia wydajności firm.

Producent inwestuje w przyszłość autonomicznych dostaw, co dokumentuje europejski Program Badań nad Pojazdami Autonomicznymi 2021. W ramach programu Ford nawiązał współpracę z liderem w dziedzinie dostaw konsumenckich, firmą Evri, wprowadzając na trasę dostaw samochód Transit przystosowany do obsługi przez ukrytego kierowcę. Projekt pomógł zbadać interakcje pieszych i firm z pojazdem dostawczym, poruszającym się bez kierowcy.

TFZ-P1 zapewnia doskonałe wrażenia jazd w symulatorze

Na stoisku Go Electric na Goodwood Festival of Speed pojawi się również pełnowymiarowa wersja wyścigówki TFZ-P1 zespołu Fordzilla, łącząca świat realny i wirtualny. Goście będą mieli okazję zapoznać się z niezwykłym, specjalnie skonstruowanym symulatorem e-wyścigów.

Zaprezentowany na targach Gamescom 2020 oryginalny samochód wyścigowy P1 Teamu Fordzilla był pierwszym wirtualnym bolidem, stworzonym we współpracy graczy i projektantów z biura producenta samochodów. Trzy miesiące później zespół przedstawił pełnowymiarowy, rzeczywisty prototyp pojazdu.