Categories Aktualności

Suzuki wprowadza elektroniczną książkę gwarancyjną

W przypadku danych związanych z gwarancją liczy się przede wszystkim łatwy dostęp a więc najważniejsza jest wygoda użytkownika. Dlatego od czerwca 2024 w ramach bezpłatnej aplikacji Moje Suzuki uruchomiono nową funkcjonalność tzw. elektronicznej książki gwarancyjnej (e-KG). Klienci, którzy z różnych względów nie mają (bądź nie posługują się) wspomnianą aplikacją mobilną, mogą przeglądać e-książkę gwarancyjną (lub pobrać jej zawartość w formacie PDF) za pośrednictwem panelu dostępnego na stronie www.suzuki.com.pl.

E-książka gwarancyjna jest dedykowana wszystkim produktom marki Suzuki (samochody, motocykle i silniki zaburtowe). Od czerwca Suzuki Motor Poland nie będzie dostarczała dotychczasowej książki gwarancyjnej w postaci drukowanej, a jej funkcje przejmuje e-KG. Zmiana nie ma wpływu na warunki i terminy gwarancji Suzuki Motor Poland. Ważne, że dla pojazdów i silników sprzedanych w okresie od 1 kwietnia 2019 roku do 1 czerwca obecnego roku (po 1 kwietnia 2021 i do 1 czerwca 2024 w przypadku silników zaburtowych) funkcjonalność e-KG jest udostępniona jedynie w celach poglądowych (dane w aplikacji mogą nie zawierać wszystkich informacji). W przypadku takich produktów podstawowym dokumentem pozostaje tradycyjna książeczka wydana wraz nowym pojazdem. Uwaga! Elektroniczna książka gwarancyjna nie będzie dostępna dla starszych pojazdów i silników (patrz podane przedziały czasowe) oraz nie jest dostępna dla produktów sprzedanych poza siecią SMP.

Aplikacje Moje Suzuki oraz Suzuki Connect

Uruchomienie wraz z klientem aplikacji mobilnej Moje Suzuki jest ważne, gdyż oprócz dostępu do e-KG umożliwia klientom Suzuki m.in. umawianie wizyt w serwisie oraz wysyłanie wiadomości bezpośrednio do dilera, wezwanie pomocy drogowej wraz z funkcją geo-lokalizacji w ramach pakietów Suzuki Assistance (bez konieczności sprawdzania danych w nawigacji i tylko za pomocą kilku kliknięć), dostęp do informacji nt. Programu Serwisowego Suzuki i kart rabatowych, akcji przywoławczych, historii serwisowej pojazdu (wraz z numerami części użytych przy naprawie) oraz innych informacji będących elementami opieki posprzedażowej produktów zakupionych w sieci SMP. To także – dla żeglarzy czy motorowodniaków – zestaw znaków tzw. locji oraz aktualna pogoda na wodzie. Aplikacja Moje Suzuki przekazuje też informacje bieżące związanie z marką i jej produktami – do klientów Moje Suzuki trafia najświeższy serwis prasowy Suzuki Motor Poland.

Równolegle do bezpłatnej aplikacji Moje Suzuki dedykowanej wyłącznie klientom obsługiwanym w sieci dystrybucyjnej SMP, dla wybranych modeli samochodów Suzuki udostępnia (również bezpłatną) usługę Suzuki Connect, która za pośrednictwem aplikacji mobilnej wspiera dodatkowe funkcje samego samochodu tak, aby jego użytkowanie było jeszcze wygodniejsze i pewniejsze. Suzuki Connect jest produktem globalnym i oferuje bieżące wsparcie klientów przed sprzedawcę i doradcę serwisowego (rejestracja użytkownika, generowanie kodu zaproszenia, monitorowanie stanu samochodu w przypadku zgłaszania potencjalnych problemów technicznych itd.) jest obowiązującym w sieci SMP standardem. Aplikacja Suzuki Connect jest dedykowana właścicielom modeli S-Cross, najnowszej generacji Swiftów oraz Vitary FL. Aplikacja będzie również oferowana we wszystkich nowych modelach aut Suzuki, które pojawią się w niedalekiej przyszłości.