Aktualności

Renault przedstawia więcej szczegółów o Renault 5 E-Tech

Planowany na 2024 rok rynkowy debiut Renault 5 E-Tech electric pozwoli nam zobaczyć kultowe Renault 5 w wybiegającej w przyszłość, nowoczesnej, elektrycznej edycji. Marka powoli uchyla rąbka tajemnicy i pokazuje kilka migawek nadwozia seryjnej wersji modelu przed oficjalną premierą. Przedstawione szczegóły nadwozia nawiązują do jego pierwowzoru.

Przednie światła

Przód R5, rozpoznawalny wśród tysiąca innych, wiele zawdzięcza światłom. Przede wszystkim ich kształtowi, a także motywowi umieszczonemu pośrodku kloszy. To ukłon w stronę słynnej reklamy „The Adventures of Supercar” z 1972 roku. Charakterystyczny efekt „źrenicy” współczesnej wersji R5 kojarzy się ze spojrzeniem człowieka.

Umieszczony na masce świetlny wskaźnik naładowania akumulatora

Wlot powietrza, który znajdował się na masce historycznego modelu, znika. W Renault 5 E-Tech electric ustępuje miejsca świetlnemu wskaźnikowi naładowania akumulatora. Ten zewnętrzny symbol przynależności modelu do świata pojazdów elektrycznych, po pełnym naładowaniu, tworzy charakterystyczną cyfrę „5”. Jest jednocześnie techniczny, zabawny i praktyczny. Pozwala jednym rzutem oka sprawdzić poziom naładowania akumulatora i jest doskonałym przykładem przystępnego i zhumanizowanego interfejsu.

Nadkola

Nadkola poszerzają wizualnie sylwetkę R5 i tworzą wrażenie kompaktowego i stabilnego nadwozia. Ich wyrazisty kształt podkreśla unikalny i natychmiast rozpoznawalny charakter auta, podobnie jak w przypadku R5 Turbo.

Tylne światła

Pionowo ustawione tylne światła wydłużają boki auta dzięki odpowiedniemu ułożeniu elementów świetlnych. Przyczyniają się do poprawy aerodynamiki R5 i zapobiegają powstawaniu niepożądanych zawirowań strug powietrza.

Unikalna kampania teasingowa, rozpoczęła się z początkiem grudnia br.

Na trzy miesiące przed oficjalną premierą modelu, marka Renault opracowała we współpracy z agencją reklamową Publicis Conseil kampanię teasingową, bezprecedensową zarówno pod względem formy, jak i zasięgu.

Motywem przewodnim kampanii jest hasło „R5VOLUTION IS BACK” – rewolucja R5 powraca. W momencie debiutu rynkowego w 1972 roku, w sytuacji światowego kryzysu społecznego, R5 było propozycją radykalnej zmiany w pejzażu motoryzacyjnym, rewolucyjną koncepcją samochodu. W 2024 roku, mając na uwadze trwającą transformację energetyczną, lokalizację produkcji na terenie Francji i potrzebę oszczędności, Renault inicjuje nową rewolucję i szeroko nagłaśnia w całej Europie zbliżający się powrót modelu na scenę.

W ramach kampanii pokazane zostały pierwsze, najbardziej symboliczne elementy nadwozia przyszłego pojazdu, poczynając od logo „5”. Jest ono wykończone w trzech kolorach, które pojawią się również w modelu wielkoseryjnym: żółtym, niebieskim i zielonym. Można też dostrzec częściowe zarysy Renault 5 E-Tech electric ukryte pośrodku gigantycznej cyfry „5”, którą można zobaczyć na billboardach od grudnia 2023 roku.

Sylwetce pojazdu, w większości ukrytej, towarzyszyć będzie kod QR, odsyłający zainteresowanych na stronę internetową renault.fr/R5. Na stronie dostępnych będzie więcej informacji dotyczących przyszłego modelu w formie zdjęć szczegółów opatrzonych hasłami: R5DESIGNED, R5NERGISED, R5DIGITALISED, R5SOURCEFUL, R5LOCALISED, R5VOLUTION IS BACK. Będzie można również uzyskać priorytetową kartę R5 R Pass, która pozwoli nabywcom złożyć z wyprzedzeniem zamówienie i znaleźć się wśród pierwszych posiadaczy Renault 5 E-Tech electric w dniu jego debiutu rynkowego.

Aby utrzymać zainteresowanie modelem aż do prezentacji w 2024 roku, w uzupełnieniu do kampanii powstał również film, przeznaczony do emisji na całym świecie. Wyprodukowany przez studio Man VS Machine, odsłania nieco szczegółów designu Renault 5 E-Tech electric. Samochód próbuje wydostać się w szalonym wyścigu z labiryntu w rytmie znanego na całym świecie utworu „Instant Crush”, skomponowanego przez legendę francuskiej sceny electro pop, zespół Daft Punk, który z zasady rzadko pojawia się w reklamach. Tłem dla filmu jest gigantyczny kod QR umieszczony w samym centrum miasta, który odsyła widzów do strony wstępnej rezerwacji online R5 R Pass.

We Francji film będzie pokazywany w telewizji w formacie 30-sekundowym od 17 grudnia do 7 stycznia, oraz dodatkowo w formacie 45-sekundowym od 25 do 31 grudnia.

R5 R Pass – karta dla klientów, która zapewnia pierwszeństwo przy zamawianiu modelu

Od 30 listopada Renault będzie oferować przyszłym klientom wyjątkowy produkt – priorytetową kartę R5 R Pass. Posiadacze karty R5 R Pass będą mogli zamówić nową, elektryczną ikonę marki w sieci Renault z wyprzedzeniem, na dziesięć dni przed oficjalnym rozpoczęciem przyjmowania zamówień. Składając zamówienie w tym okresie, staną się jednymi z pierwszych szczęśliwców, którzy będą mogli odebrać auto już jesienią 2024 roku. Ich samochody zostaną wyprodukowane jako pierwsze w zakładzie ElectriCity w Douai na północy Francji. Po prezentacji modelu posiadacze karty R5 R Pass otrzymają miniaturki Renault 5 E-Tech electric i uzyskają dostęp do przedpremierowych informacji i wydarzeń związanych z modelem Renault 5.

Karta R5 R Pass, oferowana za cenę 150 euro, będzie dostępna na stronach internetowych www.renault.fr/R5 w siedmiu uczestniczących w tej kampanii krajach (Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Belgii i Holandii).

W ramach wielkiego powrotu ikony marki zdecydowaliśmy się na całkowitą zmianę dotychczasowego schematu kampanii przed wprowadzeniem modelu na rynek. Zgodnie z przyjętą koncepcją stopniowo odsłaniamy elementy designu retro-futurystycznego modelu w ramach zakrojonego na szeroką skalę planu komunikacji, znacznie wyprzedzającego premierę modelu. Renault 5 jest bez wątpienia samochodem, który może sobie na to pozwolić, jako że chodzi o odrodzenie, czy wręcz stworzenie od nowa pewnej legendy, jednego z najbardziej kultowych aut w historii francuskiej motoryzacji. – Arnaud Belloni, dyrektor ds. globalnego marketingu Renault

W 100% elektryczna ikona w stylu pop

Renault 5 E-Tech electric o długości 3,92 m zostało zdecydowanie stworzone do jazdy po mieście. Ten idealny do użytku miejskiego, w 100% elektryczny kultowy model nadaje się jednak również na dłuższe trasy dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 52 kWh, który zapewnia zasięg do 400 km w cyklu WLTP. Ta wersja akumulatora będzie również dostępna w dniu rozpoczęcia przyjmowania zamówień. W późniejszym terminie do oferty trafi także drugi akumulator o pojemności 40 kWh.

Renault 5 E-Tech electric będzie pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie AmpR Small (dawniej CMF-B EV), zaprojektowanej z myślą o zapewnieniu maksimum przyjemności z jazdy. Tylne wielowahaczowe zawieszenie, zwykle stosowane w modelach z wyższego segmentu, przyczyni się do zapewnienia doskonałej stabilności i trzymanie się drogi.

Ponadto samochód będzie wyposażony w wiele zaawansowanych technologii pokładowych. W kabinie samochodu pojawi się reno, oficjalny awatar Renault. Ten zhumanizowany pilot nowej generacji pozwoli użytkownikom w pełni zanurzyć się w cyfrowym świecie Renault i zapewni całkiem nowe doznania z jazdy, a także wyższy poziom komfortu podróżowania. Ponadto Renault 5 E-Tech electric będzie również pierwszym wielkoseryjnym samochodem wyposażonym w dwukierunkową ładowarkę opartą na technologii V2G (vehicle-to-grid = od pojazdu do sieci energetycznej). Dzięki technologii V2G, oferowanej przez Mobilize, dostępnej od 2024 roku najpierw we Francji i Niemczech, a od 2025 roku także w Wielkiej Brytanii, Renault 5 E-Tech electric będzie mogło stać się źródłem energii dla całej sieci elektroenergetycznej. Nowa technologia pozwoli właścicielom Renault 5 E-Tech electric obniżyć zarówno koszty ładowania, jak i łączną kwotę opłat za prąd dzięki odsprzedaży energii elektrycznej na rynku energii.

Cena podstawowej wersji Renault 5 E-Tech electric będzie wynosić około 25 000 euro, tyle, ile ceny modeli hybrydowych z segmentu B. Zostanie opublikowana 26 lutego 2024 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.