Pozostałe

Renault-Nissan uzyskuje wyznaczone roczne cele

alliance_72849_globalAlians Renault-Nissan osiągnął w 2015 r. efekt synergii o wartości 4,3 mld euro, na rok przed terminem. Wzrost w stosunku do 2014 r. wyniósł 13 procent. Do uzyskania efektu synergii przyczyniły się głównie piony zakupów, projektowania i produkcji.

Renault i Nissan uzyskały efekt synergii dzięki współpracy mającej na celu redukcję kosztów, unikanie wydatków oraz wzrost przychodów. W corocznym zestawieniu uwzględnia się jedynie nowe pozycje, a nie skumulowane efekty z poprzednich lat. Współpraca pozwala Renault i Nissanowi na osiągnięcie celów finansowych oraz zapewnienie klientom wysokiej jakości pojazdów.

Renault i Nissan, które wspólnie sprzedają jedną dziesiątą samochodów na całym świecie, połączyły w 2014 r. główne funkcje: projektowania, organizacji produkcji i łańcucha dostaw, zakupów i zasobów ludzkich. Pomimo, że Renault i Nissan pozostają odrębnymi firmami, każdym pionem kieruje wspólny wiceprezes wykonawczy.

Współpraca w zakresie czterech kluczowych pionów biznesowych pomogła nam w osiągnięciu oszczędności dzięki ograniczaniu kosztów, unikaniu wydatków oraz zwiększaniu przychodów. Dzięki konwergencji Alians spodziewa się efektu synergii o wartości co najmniej 5,5 mld euro w 2018 r. – stwierdził Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Aliansu Renault-Nissan.

Wspólna platforma modułowa
Wspólna platforma modułowa (CMF) to opracowany przez Alians niepowtarzalny system modułowej konstrukcji pojazdów, umożliwiający wygenerowanie dodatkowych oszczędności. Już obecnie CMF jest dla Aliansu źródłem korzyści. Najlepszym przykładem jest model Nissan Rouge w Ameryce Północnej, obsypany nagrodami Qashqai w Europie oraz X-Trail w Japonii i Chinach. Renault skutecznie wprowadziło na rynek takie modele jak: Nowy Espace, Kadjar, Nowe Mégane oraz Talisman – oparte na platformie CFM-C/D.

W Indiach Alians rozpoczął sprzedaż modelu Renault Kwid w 2015 r., a w połowie 2016 r. na rynek wprowadzony został Datsun Redi-Go. Obydwa pojazdy powstają we wspólnym zakładzie w Ćennaj w Indiach i są zaprojektowane na platformie CMF-A, przeznaczonej dla najmniejszej i najbardziej przystępnej cenowo kategorii samochodów.

Dzięki platformie CMF-A, Alians Renault-Nissan pokazuje, że jest w stanie wejść na niezwykle konkurencyjny rynek indyjski, na którym niewielu producentom udało się spełnić wymagania stawiane przez lokalnych klientów nowoczesnym, przystępnym cenowo pojazdom – mówi Arnaud Deboeuf, wiceprezes Aliansu Renault-Nissan BV oraz biura prezesa Aliansu.
Do 2020 r. Alians planuje budowę 70%wszystkich pojazdów w oparciu o platformy CMF.

Wspólna produkcja
Główną siłą napędową oszczędności produkcyjnych będzie wzajemna produkcja pojazdów w obrębie Aliansu. Działania te wykorzystują Alliance Production Way, jednolity system zarządzania produkcją oraz procesami produkcyjnymi stosowany wspólnie przez Renault i Nissana. Alliance Production Way obejmuje standardy produkcji wypracowane przez obydwa koncerny.

Na początku 2016 r. Renault zapowiedziało rozpoczęcie produkcji kolejnej generacji furgonetek NV300 Nissana w zakładzie w Sandouville, we Francji. Nissan NV300 będzie wytwarzany na tej samej linii produkcyjnej co nowe Renault Trafic.

Do końca 2016 r. fabryka Renault we Flins koło Paryża rozpocznie produkcję nowego Nissana Micra.

Zakład AVTOVAZ w Togliatti, w Rosji, stanowi największy zakład produkcyjny Aliansu na świecie, o mocy produkcyjnej prawie 1 miliona pojazdów rocznie. Fabryka produkuje pojazdy czterech marek: Łada, Renault, Nissan i Datsun. Alians posiada pakiet większościowy w spółce joint venture, która kontroluje AVTOVAZ, największego producenta samochodów w Rosji.

Współpraca w zakresie pojazdów elektrycznych, autonomicznych oraz łączności pojazdowej
Alians Renault-Nissan zapowiedział wprowadzenie do 2020 r. 10 modeli opartych o technologię sterowania autonomicznego. To wyraz zaangażowania Aliansu w rozwój innowacji technologicznych oraz realizację podwójnego celu, jakim jest zerowy poziom emisji spalin oraz zero śmiertelnych ofiar wypadków drogowych.

Renault-Nissan jest już światowym liderem w produkcji pojazdów elektrycznych. Od 2010 r. Alians sprzedał ponad 340 tys. pojazdów wolnych od spalin.

Inżynierowie Renault i Nissana wspólnie pracują nad projektem samochodu autonomicznego, łącznością pojazdową oraz innymi nowoczesnymi technologiami dla pojazdów masowych. Współpraca w zakresie zaawansowanych prac badawczo-rozwojowych umożliwia obydwu firmom zwiększenie efektywności oraz obniżkę kosztów.

Alians przeznacza rocznie 4,5 mld euro na badania i rozwój. Posiada centra badawcze w Atsugi (Japonia), Guyancourt (Francja), Farmington Hills (USA) oraz m.in. w Indiach, Brazylii, Rumunii, Turcji oraz Chinach.

W styczniu Alians ogłosił powstanie wspólnego zespołu ds. łączności pojazdowej oraz usług mobilnych, który zapewni mu szybkie wdrożenie aplikacji łącznościowych we wszystkich swoich markach. Zespół będzie również wprowadzał na rynek nowe usługi mobilne w imieniu Aliansu.

Priorytetem dla Aliansu jest urzeczywistnienie współpracy już dziś, co umożliwi obu firmom wspólne budowanie przyszłości.

ALIANS RENAULT-NISSAN:
Alians Renault-Nissan opiera się na strategicznej współpracy pomiędzy francuskim koncernem Renault (z siedzibą w Paryżu) a japońskim koncernem Nissan (Jokohama). Wspólnie oba koncerny reprezentują 10% ogólnoświatowej sprzedaży samochodów. W 2015 r. sprzedały 8,5 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Ich strategiczna współpraca trwa już od 1999 r. Alians nawiązał współpracę z licznymi producentami samochodów – z Daimlerem w Niemczech, Dongfeng Motor w Chinach i Mitsubishi w Japonii. Renault-Nissan posiada pakiet większościowy w spółce joint venture, która kontroluje AVTOVAZ, największego producenta samochodów w Rosji.