Aktualności

Profile jazdy Cupra

Style jazdy mogą się różnić nie tylko ze względu na poziom umiejętności, lata doświadczenia kierowcy lub rodzaj nawierzchni. Jedni wolą spokojną jazdę, wykorzystując szereg udogodnień w samochodzie, inni preferują sportowe i dynamiczne przemieszczanie się pojazdem. W obu przypadkach pomocne mogą się okazać profile jazdy, dostępne w modelach marki CUPRA, pozwalające dostosować reakcje samochodu do osobistych upodobań kierującego.

Cztery profile jazdy pod ręką

Bez względu na to, który model CUPRA wybierze kierowca, ma do dyspozycji tryb Comfort, stworzony z myślą o codziennej jeździe, utrzymując pojazd na niskich obrotach, co sprawia, że spalanie jest mniejsze. Miłośników nieco bardziej sportowych wrażeń z pewnością ucieszy profil Sport, zapewniający większą dynamikę. W trybie tym układ kierowniczy stawia większy opór, a biegi zmieniają się automatycznie. Do dyspozycji jest również profil CUPRA, którego aktywacja wiąże się z większą czułością pedału gazu, automatycznymi przełożeniami skrzyni DSG, a także maksymalnie sportową charakterystyką zawieszenia adaptacyjnego DCC i progresywnego wspomagania układu kierowniczego.

Zwinność i maksymalne sportowe wrażenia to główne cechy profilu jazdy CUPRA, który bez wątpienia przypadnie do gustu fanom sportowych wrażeń za kierownicą. W trybie tym pojazd ulega radykalnym zmianom – jego zawieszenie twardnieje, układ kierowniczy oferuje zwiększoną oporność, precyzyjnie przekazując informacje o działaniach kół. Natomiast w systemie wydechowym wszystkie przepusty są otwarte, generując wyraziste, basowe brzmienie – dodaje Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.

Z kolei z myślą o indywidualistach powstał profil Individual, który mogą dowolnie konfigurować preferowany przez siebie tryb jazdy. Co ciekawe zawieszenie można ustawić na jeszcze bardziej miękkie niż w trybie Comfort lub jeszcze twardsze niż w CUPRA. W profilu tym można skonfigurować brzmienie silnika, układ kierowniczy lub charakterystykę pracy układu napędowego.

Profile do zadań specjalnych

CUPRA Formentor w wersji 4WD oraz CUPRA Ateca umożliwiają dodatkowo wybór profilu Offroad, pozwalającego lepiej wykorzystać terenowe możliwości samochodu z napędem na cztery koła. Charakteryzuje się on tym, że uruchomione zostają dodatkowe systemy tj. wspomaganie podjazdu lub zjeżdżania z góry.  Dzięki temu, mimo miejskiego charakteru barcelońskich samochodów, sprawdzą się one równie dobrze na mniej utwardzonym podłożu. Co więcej, w przypadku modelu Ateca użytkownik może także wybrać profil Snow, który z powodzeniem sprawdzi się w zimowej scenerii, gdy czeka go jazda po zaśnieżonych terenach.