Motoryzacja to nasza pasja

Blog motoryzacyjny moto-przestrzen.pl | Testy samochodów, nowości, opinie

Aktualności

Pełna gama Mitsubishi L200 2016 już w Polsce

l200_73W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutowała właśnie pełna gama zupełnie nowej, 5. generacji pickupa Mitsubishi L200 2016.

Dzięki komfortowi właściwemu pojazdom osobowym, nowej technologii napędu, znakomitej aerodynamice, mniejszej masie i wyższemu bezpieczeństwu czynnemu nowe Mitsubishi L200 stanowi wzór dla całego segmentu pickupów. Innowacyjna konstrukcja nowego, japońskiego pickupa Mitsubishi oprócz wzorowej funkcjonalności i świetnych własności jezdnych na drogach utwardzonych i w terenie, zapewnia kierowcy i pasażerom jakość i wygodę samochodu typu SUV. Nowy model Mitsubishi L200 2016, już w standardzie dostępny z napędem na 4 koła, jest oferowany w 4 opcjach wyposażenia, z dwoma silnikami, 2 rodzajami skrzyni biegów i w 2 wersjach nadwozia i 8 kolorach a ceny tego pojazdu zaczynają się od 109 990 zł.

Ponad 4 miliony aut, 70 lat historii i strategiczne znaczenie

Mimo, że zwyczaj “cywilnego” wykorzystywania takich pickupów w Europie jest dosyć świeży, nabywcy L200 mogą korzystać z 7 dekad doświadczeń konstrukcyjnych MMC i znajomości rynków tego typu pojazdów. Model L200, który wyprodukowano dotychczas w 4 seriach znalazł aż 4.077.000 nabywców na całym świecie. Blisko 440.000 z nich jeździ obecnie po drogach całej Europy, która jest największym rynkiem eksportowym zbytu tego modelu. Segment pickupów pomimo kryzysu finansowego w Europie notuje wzrost. Nowe L200 to dla Mitsubishi Motors Corporation model o strategicznym znaczeniu – rocznie na całym świecie będzie sprzedawanych aż 200 000 takich pojazdów – to aż o 70 000 więcej, niż roczna sprzedaż poprzedniej generacji L200.

Całkowicie nowa, 5. seria Mitsubishi L200 – prekursor nowej ery pickupów

Mitsubishi L200 5. serii jest całkowicie nową konstrukcją i prekursorem nowej generacji pickupów. Konstruktorzy Mitsubishi stworzyli nieosiągalną dotąd kombinację – nowe L200 to pierwszy na rynku pojazd do ciężkiej pracy w terenie, który zapewnia komfort i własności jezdne samochodu osobowego typu SUV.

Atletyczna sylwetka i jej zalety

L200 piątej generacji cechuje całkowicie nowa, muskularna stylistyka nadwozia zbudowanego na nowej ramie konstrukcyjnej. Nowa konstrukcja pozwoliła na ograniczenie współczynnika czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40, podwyższenie bezpieczeństwa biernego, przy jednoczesnym utrzymaniu ciężaru w rozsądnych granicach, dzięki starannemu opracowaniu struktury nośnej z wykorzystaniem dużej ilości stali o wysokiej wytrzymałości i  sztywniejszej ramy podwozia. W nowym Mitsubishi L200 uzyskano doskonały stosunek mocy do masy, dodatkowo optymalizując przestrzeń we wnętrzu i redukując zużycie paliwa i emisję CO2. Nowe L200 może pochwalić się też najmniejszym promieniem skrętu w tym segmencie pojazdów, wynoszącym 5,9 m i konkurencyjną długością przestrzeni ładunkowej, która stanowi aż 29,2% długości samochodu. Indywidualnie zaprojektowana dla każdej wersji nadwoziowej skrzynia ładunkowa jest zgrabnie wtopiona w bryłę pojazdu, a dzięki wyżej poprowadzonym górnym krawędziom skrzyni, uniknięto utraty objętości ładunkowej. Dynamiczny wygląd samochodu wzmocniono dodatkowo trójwymiarową głębią tylnej ściany skrzyni ładunkowej i “zawinięciem” na bokach skrzyni tylnych lamp zespolonych.

Najlepszy  w klasie napęd 4×4

Nowe L200 oferuje opracowany przez MMC stały napęd wszystkich kół „Super Select 4WD II” z reduktorem, który jest teraz załączany za pomocą obrotowego elektronicznego przełącznika na konsoli środkowej. Dodatkowo uzyskano podział momentu napędowego w proporcji 40:60, co poprawiło własności jezdne samochodu.

Oryginalnie opracowany dla modelu Pajero, system Super Select (obecnie “Super Select 4WD-II”) firmy Mitsubishi Motors pozwala kierowcy na wybór najwłaściwszego trybu pracy w zależności od warunków terenowych i innych czynników zaobserwowanych przez kierowcę. Możliwe jest przełączanie pomiędzy trybami jazdy 2WD i 4WD bez zatrzymywania samochodu (przy prędkości poniżej 100 km/h), bez względu na aktualny rodzaj nawierzchni.

Dużym atutem systemu Super Select jest ustawienie “4H” stałego napędu 4WD, czyli możliwość korzystania z niego przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni. Jest to wciąż rzadkość w tym segmencie rynkowym, szczególnie w samochodach dysponujących reduktorem.

W szczególnym przypadku pickupa, jakim jest L200, Super Select 4WD dodaje w znaczący sposób przyczepności, gdy samochód porusza się bez obciążenia skrzyni ładunkowej. Oferuje on blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, co gwarantuje wyjątkową sprawność w terenie, ale również kontroluje rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w trybie 4H, zapewniając znakomite i łatwe prowadzenie samochodu na bardzo zróżnicowanych nawierzchniach, od asfaltowych dróg, po śliskie, nieutwardzone trakty.

W przeciwieństwie do niektórych swoich konkurentów, Super Select wyposażony jest również w zakres niskich przełożeń („4LLc”) umożliwiających rzeczywiście terenową jazdę, podnosząc własności terenowe samochodu na jeszcze wyższy poziom.

Nowe silniki z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC

Nowe Mitsubishi L200 napędzają nowoczesne, niskoprężne silniki Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 154 KM oraz 181 KM z systemem zmiennych faz rozrządu. To najnowsze z nowoczesnej rodziny silników “4N15”, które są wspólnym dziełem Mitsubishi Motors Corporation oraz Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. Te bardzo sprawne energetycznie silniki wykonane w całości z aluminium, wyposażono w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 cylindry, 16 zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Cechą charakterystyczną tych niskoemisyjnych silników Diesla są bardzo niskie stopnie sprężania, zaliczane do najniższych używanych w motoryzacji (15,5:1 w silniku 2,4 litra stosowanym w L200). Tak niskie stopnie sprężania umożliwiły opracowanie bardzo lekkich aluminiowych bloków silnika i stosowanie innych lekkich materiałów, prowadząc do znacznej redukcji masy jednostki napędowej, obniżenia drgań i hałasów pracy oraz podwyższenia ogólnej wydajności, uzyskiwanej poprzez zastosowanie opracowanego przez MMC systemu zmiennych faz rozrządu „MIVEC” (po stronie zaworów dolotowych), jak również turbosprężarek o zmiennej geometrii oraz systemu Auto Stop & Go. Zapewniając dobrą dynamikę i potężny moment obrotowy (380 Nm przy 1500-2500 obr. i 430 Nm przy 2500 obr.), nowe silniki Mitsubishi L200 są bardzo oszczędne – spalają od 5,7 do 8,4 l. na 100 km, emitując jedynie 150 – 220 g/km CO2.