Dziś na Sympozjum CAR w Bochum (Niemcy) prezes i dyrektor generalna, Mary Barra, tak zapowiadała wprowadzenie Ampery‑e: „GM i Opel zawsze były przekonane, że samochody elektryczne będą miały ważny udział w kształtowaniu się przyszłej mobilności. Przełomowa technologia zastosowana w modelu Ampera‑e jest ważnym krokiem w kierunku realizacji tej wizji. Nowy samochód elektryczny z napędem akumulatorowym jest kolejnym przykładem tego, jak firma Opel stara się zapewnić powszechną dostępność innowacyjnych rozwiązań technicznych”.
Obecne trendy, takie jak urbanizacja czy dbałość o stan środowiska naturalnego, dyktują potrzebę opracowywania nowych sposobów zapewnienia mobilności i alternatywnych systemów napędu. „Samochody elektryczne mogą istotnie przyczynić się do ochrony klimatu i ograniczenia emisji zanieczyszczeń” — mówi dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Nowy Opel Ampera‑e otworzy drogę do elektrycznej mobilności, znosząc bariery wysokiej ceny i krótkiego zasięgu”.
Wyjątkowo kompaktowe proporcje nadwozia Ampery‑e wynikają z płaskiej konstrukcji akumulatora zamontowanego pod podłogą pojazdu. Efektywny sposób ulokowania akumulatora przekłada się też na przestronne wnętrze, w którym może wygodnie podróżować pięć osób, oraz bagażnik o pojemności porównywalnej z tym, co oferują samochody w segmencie kompaktowym.
Ampera‑e będzie także wyposażona w cieszącego się uznaniem osobistego asystenta kierowcy (Opel OnStar) oraz w łączność z Internetem i system multimedialny, umożliwiający zintegrowanie smartfonów i innych urządzeń elektronicznych z pojazdem.