Ford zaprezentował nowego Transita Custom, samochód dostawczy o ładowności jednej tony. Śmiało zaprojektowane auto otrzymało nowe wnętrze, także zwiększono jego wydajność, tak niezbędną europejskim firmom. Zamówienia na nie będzie można składać pod koniec tego roku, a pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców na początku 2018 r.
Napędzany silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o pojemności 2,0 l. przekonstruowany Transit Custom może oferować nowe funkcje i możliwości. W ofercie pojawi się m.in. nowa wersja ECOnetic van o poprawionej efektywności spalania i emisji CO2 wynoszącej 148 g/km.
Sportowy styl nowego, podzielonego na trzy segmenty przodu auta, oddaje dynamiczny charakter Transita. Jednotonowy van zapewnia kierowcom idealne warunki do pracy w mobilnym biurze. Zupełnie nowe nadwozie oferuje najlepszą w swojej klasie ładowność, zwiększony komfort i ergonomię, a także łatwym w obsłudze systemem SYNC 3 lub MyFord Dock. Po raz pierwszy w grupie pojazdów użytkowych pojawiają się technologie takie, jak inteligentny ogranicznik prędkości.
„Transit Custom był sukcesem od samego początku, a nowa wersja ponownie rozdaje karty w tej grze” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów dostawczych, Ford of Europe. „Słuchaliśmy uważnie naszych klientów i dostarczyliśmy jednotonowego vana w jeszcze lepszym stylu, jeszcze bardziej funkcjonalną i naszpikowaną inteligentnymi funkcjami”.
Nowa generacja Transita Custom wskazuje w jakim kierunku rozwijać się będzie gama innowacyjnych samochodów dostawczych Forda. Przykładem jest wprowadzenie hybrydowej wersji modelu Plug-in Hybrid (PHEV) o zerowym poziomie emisji spalin, która trafi na rynek do 2019 r. PHEV Transit Custom rozpocznie testy flotowe z klientami w Londynie pod koniec tego roku.
Wprowadzony pod koniec 2012 r. Ford Transit Custom szybko sięgnął po pozycję lidera sprzedaży wśród pojazdów użytkowych w Europie. W 2016 r. sprzedaż wzrosła do 118 000, o kolejne 15 procent w stosunku do poprzedniego roku.
Transit Custom był pierwszym modelem użytkowym Forda, która trafił na rynek, a później została połączony z modelami Transit Courier, Transit Connect i Transit. Odegrała kluczową rolę w uczynieniu Forda producentem samochodów dostawczych nr 1 w Europie w 2015 roku i w utrzymaniu tej pozycji do dziś.



