Motoryzacja to nasza pasja

Blog motoryzacyjny moto-przestrzen.pl | Testy samochodów, nowości, opinie

Aktualności

Nowe Alpine A110 R

Alpine A110 R jest od dawna oczekiwaną wersją, która uzupełnia gamę A110. Jest to ekstremalna, lżejsza, bardziej agresywna, najwyższa wersja w gamie A110, w jeszcze większym stopniu inspirowana światem wyścigów, jednym słowem – bardziej „radykalna”. Alpine A110 R to uosobienie lekkości i wysokich osiągów, zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wyjątkowych doznań na torach wyścigowych, ale z homologacją do poruszania się po drogach publicznych.

R jak „radykalny”

Alpine A110 R jest od dawna oczekiwaną wersją, która uzupełnia gamę A110. Jest to ekstremalna, lżejsza, bardziej agresywna, najwyższa wersja w gamie A110, w jeszcze większym stopniu inspirowana światem wyścigów, jednym słowem – bardziej „radykalna”. Alpine A110 R to uosobienie lekkości i wysokich osiągów, zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wyjątkowych doznań na torach wyścigowych, ale z homologacją do poruszania się po drogach publicznych.

A110 R wyróżnia się przede wszystkim mniejszą masą samochodu. Dzięki intensywnym zabiegom obniżono jego masę do 1082 kilogramów. W porównaniu z A110 S to o 34 kg mniej. Udoskonalona została również aerodynamika samochodu, aby zwiększyć siłę docisku i zmniejszyć opór aerodynamiczny. Po raz pierwszy w gamie A110 niektóre elementy, takie jak maska, tylna szyba i dyfuzor, zostały zaprojektowane na nowo, specjalnie dla tej wersji. Na radykalny charakter nowego modelu wpływają także specjalne nastawy zawieszenia, 1,8-litrowy silnik o mocy 300 KM i wyścigowy wystrój wnętrza, zapewniające użytkownikom niespotykanie intensywne doznania z jazdy.

Z czasem przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszącym zaledwie 3,9 sekundy, nowe Alpine A110 R przekracza kolejne granice sportowych osiągów. Dzięki zaangażowaniu w wyścigi marka dysponuje wiedzą i doświadczeniem najwyższej klasy, które wykorzystała w projektowaniu kolejnej wersji, i jest bardziej niż kiedykolwiek gotowa do bicia wszelkich rekordów okrążeń na torze. Samochód, produkowany we Francji w Dieppe w zakładzie Alpine im. Jeana Rédélé, otwiera nowy rozdział w zakresie know-how marki w produkcji samochodów sportowych.