Aktualności

Nissan zwiększy zdolności produkcyjne modelu Qashqai w Europie

Po dekadzie bezprecedensowego popytu Nissan ogłosił zamiar zwiększenia zdolności produkcyjnych modelu Qashqai oraz dalszego umacniania jego pozycji jako najlepiej sprzedającego się crossovera w Europie.

Od momentu powstania segmentu crossoverów wraz z wprowadzeniem do sprzedaży modelu Qashqai, Nissan wciąż nie może nadążyć za nieprzerwanym wzrostem na tym rynku– mimo rekordowej rocznej produkcji na poziomie 300 000 egzemplarzy na linii nr 1 zakładów w Sunderland oraz całodobowej produkcji w tempie jednego pojazdu na minutę.

Obecnie inżynierowie Nissana starają się poprawić zaopatrzenie europejskiego rynku poprzez modyfikację linii nr 2 w Sunderland i zwiększenie produkcji modelu Qashqai dzięki inwestycjom o wartości 22 mln GBP (29 mln EUR).

Pierwszych pojazdów z dodatkowej linii należy spodziewać się przed końcem 2016 roku, a więc jeszcze przed kolejną fazą rozwoju modelu Qashqai, który w 2017 roku będzie pierwszym Nissanem w Europie wyposażonym w autonomiczną technologię „Piloted Drive”.

Colin Lawther, wiceprezes ds. produkcji, zaopatrzenia i zarządzania łańcuchem dostaw w  Nissan Europe, powiedział: „Pierwszy Qashqai, który w 2006 roku zjechał z linii produkcyjnej, dał początek nowemu segmentowi crossoverów. Dziś europejscy klienci nadal uważają ten model za wzór pod względem dynamicznej stylistyki, emocjonujących wrażeń z jazdy i innowacyjnej technologii”.

Dzięki udoskonaleniom w dziedzinie inżynierii i wydajności moi koledzy z Sunderland ustanawiają kolejne rekordy produkcji, starając się nadążyć za popytem. Nasze zdolności produkcyjne modelu Qashqai osiągnęły już jednak punkt krytyczny. Dodatkowe moce produkcyjne umożliwią nam zwiększenie podaży tego modelu jeszcze przed premierą odświeżonej wersji wyposażonej w technologię Piloted Drive, zaplanowaną na przyszły rok”.

Na linii nr 1 w Sunderland produkowany jest obecnie kompaktowy Qashqai oraz w pełni elektryczny LEAF, który jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie. Linia nr 1 pracuje w trybie trzyzmianowym. Na linii nr 2 powstaje obecnie Nissan Juke, będący przedstawicielem crossoverów segmentu B, Nissan Note oraz luksusowy model kompaktowy Infiniti Q30. Linia ta będzie nadal pracowała na dwie zmiany.

Kompleksowa modyfikacja linii nr 2, poprzedzająca uruchomienie produkcji modelu Qashqai, obejmie zgrzewalnię nadwozi, lakiernię oraz sekcję montażu końcowego. Dzięki temu obie linie będą przystosowane do produkcji pojazdów opartych na platformie Common Module Family CMF-C sojuszu Renault-Nissan. Po wprowadzeniu kolejnej generacji Nissana Juke linia nr 2 będzie mogła również obsługiwać platformę CMF‑B.

W tym roku Nissan obchodzi 30‑lecie zakładów w Sunderland, które stały się największą fabryką samochodów w Wielkiej Brytanii, zapewniającą prawie 40 000 miejsc pracy w tym kraju. Co trzeci samochód produkowany w Wielkiej Brytanii pochodzi właśnie stamtąd.

Dzięki brytyjskim centrom projektowym i technicznym Nissana pojazdy takie jak Qashqai mogą być projektowane, konstruowane oraz produkowane w Wielkiej Brytanii, skąd są eksportowane na ponad 130 rynków.

Qashqai jest obecnie pojazdem wyprodukowanym w największej liczbie egzemplarzy w europejskich zakładach Nissana. Wcześniej rekord ten należał do innego kultowego samochodu na rynku europejskim – miejskiego Nissana Micra. W Sunderland Nissan produkuje około 1200 egzemplarzy modelu Qashqai dziennie. Do końca lutego 2016 roku wyprodukowano łącznie 2 398 134 egzemplarze tego modelu. Żadnemu innemu samochodowi w historii brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego nie udało się przekroczyć progu 2 milionów w tak krótkim czasie.

Qashqai jest produkowany także w zakładach Nissana w Petersburgu (Rosja) oraz w zakładach w Huadu należących do Dongfeng Nissan w Chinach.