W ten sposób podejście skoncentrowane na kliencie pomogło Fordowi w zaprojektowaniu i opracowaniu oczekiwanych i najbardziej docenianych rozwiązań dla Rangera nowej generacji.
Nowy Ranger, wyróżniający się wyrazistym wyglądem i wieloma nowymi elementami wyposażenia, które zwiększają jego potencjał, przydatność i wszechstronność, został zaprojektowany tak, aby potrafił dotrzeć w trudniej osiągalne zakątki, ciężej pracować i oferować więcej komfortu oraz udogodnień, niż kiedykolwiek wcześniej.
„Jako projektanci, włączyliśmy się w kontakty z klientami na znacznie wcześniejszym etapie prac, spędziliśmy z nimi więcej czasu i uzyskaliśmy więcej spostrzeżeń niż kiedykolwiek wcześniej. Co ciekawe, okazało się, że bez względu na rynek, nasi klienci są ludźmi czynu. Lubią rozwiązywać własne problemy i czuć się pewnie w swoim pick-upie… nie tylko za sprawą funkcjonowania pojazdu, ale także za sprawą satysfakcji, jaką daje im podczas jazdy.” – Max Tran, główny projektant Rangera.