Nadeszła era elektryfikacji, a Ford jest w trakcie wdrażania ambitnego, kompleksowego planu, aby przejście na elektryczny styl życia – lub na elektryczną flotę komercyjną – było łatwe, bezkompromisowe i zgodne z historią marki. Dlatego też w ofercie pojawiają się elektryczne wersje modeli, które od lat cieszą się doskonałą opinią wśród użytkowników. Takimi ikonami marki bez wątpienia są modele Transit, F-150 oraz Mustang.
Inwestycja w przyszłość!
Ford zainwestuje 22 miliardy dolarów do 2025 roku w ramach swojego planu wprowadzenia elektryfikacji. W ramach tych zamierzeń Ford elektryfikuje swoje najbardziej kultowe modele – Mustanga, F-150 i Transita – a w nadchodzących latach pojawi się wiele innych propozycji. Oprócz oferowania bezemisyjnych wersji swoich najpopularniejszych pojazdów, Ford wykorzystuje elektryfikację, aby zapewnić więcej tego, co klienci w nich kochają: osiągów, możliwości i wydajności.
Kluczową częścią celu Forda, polegającego na upowszechnianiu pojazdów elektrycznych, jest dotarcie do dużego rynku w pełni elektrycznych samochodów dostawczych i pickupów. Ford planuje zapewnić tym klientom korzyści płynące z pojazdów elektrycznych w przystępnej cenie, zwiększonej wydajności i jednocześnie przy niższym koszcie eksploatacji.
Wraz z różnorodnymi rozwiązaniami do ładowania pojazdów w domu, Ford posiada największą (i stale się rozwijającą) publiczną sieć ładowarek w Ameryce Północnej, z ponad 63 000 stanowisk. Wbudowane rozwiązania, takie jak nawigacja połączona z chmurą, kierują użytkowników do pobliskich stacji, wskazują, kiedy i gdzie należy uzupełniać energię podczas podróży oraz zapewniają łatwy dostęp i płatność za pośrednictwem FordPass, oferując bezproblemową obsługę klienta.
Ta strategia elektryfikacji jest kluczowym elementem celu Forda, jakim jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla na całym świecie do 2050 roku. Ford jest jedynym producentem samochodów w USA, który ma na celu zmniejszenie emisji CO2 zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym.
Ford współpracuje również z innymi producentami samochodów. Firma zainwestowała 500 milionów dolarów w start-up pojazdów elektrycznych Rivian i wykorzysta architekturę Modular Electric Drive Volkswagena do opracowania kolejnego całkowicie elektrycznego pojazdu na rynek europejski od 2023 roku.
Ponadto Ford inwestuje znacząco w przyspieszenie badań i rozwoju technologii akumulatorów i ogniw akumulatorowych. Firma ogłosiła niedawno utworzenie światowego centrum akumulatorów Ford Ion Park w południowo-wschodnim Michigan, gdzie będzie wykorzystywać najnowocześniejszy sprzęt do testowania nowych technik produkcyjnych, które pozwolą Fordowi na szybkie skalowanie przełomowych projektów ogniw akumulatorowych przy użyciu nowatorskich materiałów.
Ford ostatnio zwiększył również swoje inwestycje w Solid Power, wiodącego w branży producenta całkowicie półprzewodnikowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Akumulatory mają innowacyjną konstrukcję i zostały zaprojektowane do zasilania pojazdów elektrycznych o większym zasięgu, niższych kosztach i bezpieczniejszych przy użyciu istniejącej infrastruktury do produkcji akumulatorów litowo-jonowych.
Ford E-Transit
E-Transit to zelektryfikowana wersja Forda Transita, jednego z najlepiej sprzedających się aut dostawczych w Europie i Stanach Zjednoczonych. Dzięki bezemisyjnemu E-Transitowi, Ford pomaga firmom osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i obniżyć koszty eksploatacji, zapewniając jednocześnie znajomy układ pojazdu, wrażenia kierowcy, łączność i wsparcie dilera. Oczywiście wizytówką modelu nadal pozostanie wszechstronność, dzięki czemu auto wciąż będzie chętnie wybierane również przez dotychczasowych klientów.
– Niektórzy klienci potrzebują samochodów dostawczych z wysokim dachem, aby zmaksymalizować wewnętrzną przestrzeń ładunkową, kolejni poszukują komfortowych warunków do przewozu klientów lub gości, podczas gdy inni muszą instalować własne zabudowy na podwoziach z kabiną. Nasi klienci będą mieli to wszystko do dyspozycji w całkowicie elektrycznym E-Transicie – od modeli dostawczych, furgonetek, po wersje typowo użytkowe – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.
E-Transit to również realne oszczędności w eksploatacji. Potencjalne oszczędności są widoczne już na starcie, ponieważ przewiduje się, że planowane koszty konserwacji w ciągu 8 lat/160 000 km będą o 40 procent niższe niż w przypadku Transita z napędem konwencjonalnym. Nic więc dziwnego, że pierwsze wersje produkcyjne E-Transita pojawią się w testach na placach budowy, w centrach miast przy dostawach kurierskich lub handlowych, już latem tego roku.
Ford F-150
F-150 Lightning jest filarem wartego 22 miliardy dolarów planu firmy dotyczącego pojazdów elektrycznych. Niesamowicie szybki, cichy i płynny, F-150 Lightning zapewnia właścicielom nowe wrażenia w cenie początkowej porównywalnej z dzisiejszymi podobnie skonfigurowanymi ciężarówkami F-150. Platforma elektryczna otwiera również nowe możliwości – takie jak wystarczająca ilość energii do zasilania całego domu, ogromny zamykany przedni bagażnik wraz z dodatkową ładownością. Ford wdroży standardowe, bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania – zwane Ford Power-Ups – w celu ulepszenia technologii, dodania nowych funkcji i usprawnień bez konieczności odwiedzania dilera.
– Wprowadzenie F-150 Lightning to ważny moment dla Forda. Amerykańska marka samochodowa numer 1 dąży do zerowej emisji dzięki ulubionemu samochodowi w Ameryce. Jest szybszy niż Raptor, ze standardowym napędem 4×4 i niezależnym tylnym zawieszeniem, ma ogromną moc i wystarczającą ilość energii, aby zasilić cały dom przez trzy dni. Do tego zawsze będzie się udoskonalać dzięki aktualizacjom bezprzewodowym – powiedział prezes i dyrektor generalny Forda Jim Farley. – F-150 zostanie zbudowany w fabryce Rouge, w której Henry Ford zmienił świat, a mój dziadek każdego dnia do niej wracał. F-150 Lightning reprezentuje wszystko, co nasz kraj może zrobić, gdy dążymy do postępu – dodał.
Ford Mustang Mach-E
Po raz pierwszy od 55 lat Ford powiększa rodzinę Mustangów, wprowadzając słynnego “kucyka” w erę elektryczną dzięki Mustangowi Mach-E, całkowicie nowemu, całkowicie elektrycznemu SUV-owi, zrodzonemu z tych samych ideałów swobody. Mustang reprezentuje wolność, postęp, szybkość działania i odrobinę buntu.
Ford Mustang drugi rok z rzędu jest najlepiej sprzedającym się autem sportowym na świecie. Ponadto ten kultowy model Forda jest także szósty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie. Również w Polsce model ten już od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością, a jego udział w segmencie auto sportowych i kabrioletów wynosi ponad 23% po pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku.
Mustang Mach-E dostępny jest zarówno w wariancie standardowym (akumulator 75,7 kWh), jak i rozszerzonym (akumulator 98,8 kWh), który ma docelowy zasięg jazdy WLTP do 610 km w konfiguracji napędu na tylne koła. Osiągi? W odmianie z napędem na wszystkie koła i ze zwiększoną baterią, układ napędowy generuje 351 KM, co przekłada się na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 5,8 sekundy (ze startu zatrzymanego). W USA pojawiła się również wersja Mustanga Mach-E GT, która dysponuje momentem obrotowym rzędu 830 Nm, dzięki czemu model ten od 0 do 100 km/h rozpędza się w mniej niż 3,5 sekundy!