Po pięciu latach od wprowadzenia na rynek i sprzedaży ponad 35 000 egzemplarzy elektrycznego modelu LEAF w Europie, Nissan po raz pierwszy opublikował wewnętrzne dane, z których wynika, że 99,99% akumulatorów w tych samochodach wciąż w pełni nadaje się do użytku.
Ustalenia te odbierają głos malkontentom, którzy w 2010 r. twierdzili, że „po trzech latach akumulatory trzeba będzie wymieniać” albo że „w LEAFach z dużym przebiegiem w pierwszym roku eksploatacji będzie następował zauważalny spadek pojemności akumulatorów”.
W rzeczywistości wskaźnik awaryjności akumulatorów wynosi mniej niż 0,01 procenta. To oznacza, że awarii uległy akumulatory w zaledwie trzech samochodach, co stanowi ułamek liczby usterek występujących w tradycyjnych silnikach spalinowych w skali całej branży.
W celu potwierdzenia niezawodności akumulatorów w długim okresie, Nissan odnalazł jeden z wczesnych egzemplarzy modelu LEAF. Jego właścicielka jeździ nim od trzech lat i jak dotąd samochód nigdy jej nie zawiódł: http://youtu.be/6V1bJJwJhEg.
Robert Llewellyn, zwolennik samochodów elektrycznych i prezenter internetowego kanału telewizyjnego Fully Charged, powiedział: „Nie jest to żadną niespodzianką. Na początku technologia elektryczna wzbudzała spore obawy i nieufność, ale w miarę jak z miesiąca na miesiąc sprzedaż rośnie, coraz rzadziej słyszę bezmyślnie powtarzane opinie„.
W 2014 r. Nissan LEAF pobił własny rekord sprzedaży aż o 33% w porównaniu z poprzednim rokiem, opanowując ponad jedną czwartą błyskawicznie rozwijającego się rynku samochodów elektrycznych. W liczbach bezwzględnych oznacza to 15 098 sprzedanych egzemplarzy.
Jean-Pierre Diernaz, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Fakty mówią same za siebie. Liczba usterek akumulatorów w naszych samochodach jest bliska zeru – to fakt, z którym nie mogą dyskutować nawet najbardziej zatwardziali krytycy„.
„Technologia akumulatorów to część naszego sukcesu. Ponad 165 000 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie dowodzi, że nie jesteśmy jedynymi ludźmi pasjonującymi się sukcesem tego bardzo nowoczesnego rozwiązania„.
Nissan LEAF, który ma tylko trzy główne podzespoły – pokładową ładowarkę, inwertor oraz silnik elektryczny – jest też o 40% tańszy w eksploatacji w porównaniu z podobnymi samochodami wyposażonym w silniki benzynowe lub wysokoprężne.
LEAF został wprowadzony na rynek ponad 4 lata temu, w 2010 r., jako jeden z pierwszych masowo produkowanych w pełni elektrycznych pojazdów. Obecnie jest on najlepiej sprzedającym się samochodem bezemisyjnym w historii. Z ponad 165 000 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie ponad 35 000 kupili klienci z Europy. W skali globalnej łączny przebieg wszystkich Nissanów LEAF przekroczył już miliard kilometrów.