Po raz pierwszy Renault Rafale zostało zaprezentowane w czerwcu ubiegłego roku podczas Międzynarodowego Salonu Lotnictwa i Przestrzeni Kosmicznej w Le Bourget we Francji. Rafale symbolizuje przejście Renault na wyższy poziom rynku. Po podboju segmentu C, co było jednym z priorytetów planu strategicznego Renaulution, marka przechodzi do ofensywy w segmencie D, gdzie po wprowadzeniu Espace pojawia się kolejny przedstawiciel, dynamiczny SUV coupe – Rafale.
Rafale E-Tech full hybrid ma długość 4,71 m, szerokość 1,86 m, wysokość 1,61 m i jest zbudowane na platformie CMF-C/D. Atrakcyjny wygląd oraz dynamiczne proporcje samochodu gwarantują przyjemność jazdy wszystkim pasażerom, korzystającym z dużej przestrzeni wewnątrz i innowacyjnego wyposażenia.
Miejsca dla pasażerów w drugim rzędzie jest dużo, promień na wysokości kolan wyniosi 302 mm. Pomimo sylwetki samochodu typu coupe, przestrzeń nad głową z tyłu (odległość od siedziska do dachu) wynosi 880 mm.
Rafale oferuje innowacyjny szklany dach solarbay® zaprojektowany w technologii PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal), który można rozjaśnić lub przyciemnić na żądanie. Łatwy w użyciu, może być obsługiwany głosowo za pomocą Asystenta Google lub przycisku sterującego. Bagażnik oferuje pojemność 630 litrów.
Bogato wyposażone w standardzie, Renault Rafale E-Tech full hybrid oferuje oszczędny silnik hybrydowy o mocy 200 KM i wielotrybową automatyczną skrzynię biegów, co daje Renault Rafale miejsce w czołówce swojego segmentu pod względem wydajności: zasięgu (do 1100 km) i emisji CO₂ (4,7 l/100 km i 106 g CO₂/km).
W wersji esprit Alpine dostępny jest system 4Control advanced, układ z czterema kołami skrętnymi, który gwarantuje niezrównane wrażenia z jazdy.
System ten zapewnia znaczną poprawę zwrotności podczas jazdy po mieście lub pokonywania zakrętów z większą prędkością.
Rafale oferuje również wyjątkowy system multimedialny openR link zintegrowany z usługami Google i ponad 50 dostępnymi aplikacjami.
Pod koniec roku Renault zaoferuje sportową wersję, Rafale E-Tech 4×4 300 o mocy 300 KM, zapewniającą jeszcze większą przyjemność z jazdy. Wersja ta będzie wyposażona w dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi i będzie korzystać ze specjalnych ustawień podwozia.
* Cena 192 900 zł dla wersji techno, obowiązuje od początku czwartego kwartału 2024 r. Do tego terminu cena samochodu w wersji techno będzie wynosić 199 900 zł, gdyż podstawowa wersja techno będzie w tym okresie zawierać system 4Control advanced. Od początku czwartego kwartału 2024 r. podstawowa wersja techno nie będzie zawierać systemu 4Control advanced, który stanie się dostępny jako opcja dodatkowa.