Korzystamy z coraz większej ilości urządzeń elektronicznych, które wymagają dostępu do zasilania, więc często okazuje się, że ilość portów we wnętrzu samochodu jest niewystarczająca do naszych potrzeb. Brzmi znajomo? Rozwiązaniem tego problemu może być rozdzielacz samochodowy, dzięki któremu podłączenie kilku urządzeń nie powinno być już żadnym problemem. Zapraszamy do naszej recenzji Xblitz R8 Power Charge, który kosztuje obecnie 119 złotych.
Jeśli wydaje się Wam, że ten problem dotyczy wyłącznie starszych samochodów w których nierzadko mieliśmy jedno lub dwa gniazda 12 V to nic bardziej mylnego. Oczywiście w nowych samochodach poza gniazdami 12 V mamy jeszcze porty USB a nawet ładowarki indukcyjne, jednak wyruszając w podróż z dziećmi i tak okazuje się, że nie mamy gdzie podłączyć wszystkich urządzeń. Trzeba gdzieś podłączyć kamerę samochodową, nawigację, telefony, tablety, podróżną lodówkę, podgrzewacz do wody dla najmłodszych i wiele, wiele innych urządzeń.
Budowa i montaż
Xblitz R8 Power Charge wykonano w całości z tworzywa sztucznego o bardzo dobrej jakości, które zostało znakomicie spasowane i nawet pod naciskami nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Może wygląd takiego urządzenia to kwestia drugorzędna, ale naszym zdaniem rozdzielacz prezentuje się estetycznie a dzięki podświetlanym gniazdom wygląda nowocześnie.
Samo urządzenie jest dość spore, bo jego wymiary to 139,95 x 67,83 x 33,28 milimetrów, więc trzeba znaleźć odpowiednie miejsce, aby nie przeszkadzało w jeździe, ale jednocześnie dostęp do niego był wygodny. Przewód ma długość 100 centymetrów co na pewno ułatwi zamontowanie rozdzielacza w odpowiednim miejscu, ale również ułatwi ukrycie okablowania, aby nic nie zagracało nam wnętrza. Co prawda kabel jest dość gruby, ale wystarczy trochę pokombinować i wszystko będzie wyglądało estetycznie.
Producent zastosował tutaj mocowanie na taśmę dwustronną, jednak nie przyklejamy samego rozdzielacza a specjalny uchwyt. Dlaczego? To bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ w każdej chwili będziemy mogli zdemontować Xblitz R8 Power Charge i podłączyć go w innym samochodzie. Bardzo fajny pomysł, bo nawet jeśli sami nie będziemy potrzebowali go używać w innym samochodzie to zawsze możemy go komuś pożyczyć.
Obsługa i dane techniczne
Obsługa Xblitz R8 Power Charge jest bardzo prosta. Urządzenie możemy podłączyć zarówno w samochodach osobowych w których gniazda zapalniczki mają napięcie 12 V, jak i w samochodach ciężarowych w których gniazda zapalniczki mają napięcie 24 V. Urządzenie podłączamy do gniazda zapalniczki, naciskamy przycisk na wtyczce i gotowe. Na wbudowanym wyświetlaczu pojawi się informacja o napięciu zasilania, więc od razu możemy skontrolować czy wszystko działa prawidłowo. Z tymże podawane napięcie trzeba traktować z przymrużeniem oka, ponieważ wartość jest nieco zawyżona i u nas pojawiało się 15 V.
Oczywiście w takim urządzeniu najważniejsza jest liczba portów oraz ich możliwości. Xblitz R8 Power Charge wyposażono w następujące porty:
- 3 x wyjście portu zapalniczki: DC 12V 120 W Max / DC 24V 200 W Max
- 2 x port USB typu A: 5 V / 2.4 A
- 2 x port USB typu C PD: 30 W: 5 V / 3 A, 9 V / 3 A, 12 V / 2.5 A
- 1 x port USB typu A QC 3.0: 5 V / 3 A, 9 V / 2 A, 12 V / 1.5 A
Na wtyczce znajduje się przycisk pozwalający włączyć/wyłączyć całe urządzenie, dzięki czemu nawet jeśli w Waszym samochodzie gniazdo zapalniczki ma stałe zasilanie to nie trzeba za każdym razem wyciągać wtyczki. Pewnie wiele osób o tym nie wie, ale w niektórych samochodach gniazdo 12 V jest aktywne nawet przy wyłączonym zapłonie i w skrajnym przypadku możecie sobie rozładować akumulator.
Na wtyczce mamy wyświetlacz z informacją o aktualnym napięciu oraz port USB typu C z Power Delivery, czyli nowoczesnym standardem szybkiego ładowania. O co właściwie chodzi? Power Delivery sprawia, że każde urządzenie zgodne z tą technologią będzie ładowane z maksymalną mocą i nie musimy martwić się o bezpieczeństwo akumulatora, bo nad wszystkim będzie czuwał system PD.
Wszystkie gniazda zapalniczki zostały wyposażone w oddzielne przyciski do włączania i wyłączania zasilania, dzięki czemu nie trzeba każdorazowo odpinać danego urządzenia. Wystarczy nacisnąć przycisk i urządzenie nie dostaje zasilania. W tym miejscu warto zauważyć, że gniazda zostały starannie wykonane i wtyczki siedzą w nich ciasno, więc nic tutaj nie lata.
Oba porty USB typu A wyposażono w funkcję Smart IC, która dostosowuje pobór mocy do wymagań każdego podłączonego urządzenia co zabezpiecza przed przeładowaniem, zwarciem i przepięciami. Jak widać zadbano o to, aby urządzenie było odpowiednio zabezpieczone.
Xblitz R8 Power Charge | |
---|---|
Napięcie wejściowe: | 12/24 V, 10 A (max) |
Napięcie wyjściowe: | 5 V, 13.8A |
2 x USB-C PD: | 30 W; 5 V / 3 A, 9 V / 3 A, 12 V / 2.5 A |
1 x USB A QC3.0: | 5 V / 3 A, 9 V / 2 A, 12 V / 1.5 A |
2 x USB A: | 5 V / 2.4 A |
3 x wyjście portu zapalniczki 12 / 24 V: | DC 12 V 120 W Max / DC 24 V 200 W Max |
Ochrona przed nadmiernym napięciem, prądem i ciepłem: | Tak |
Wymiary: | Wtyczki: 45x31x81 mm, Rozdzielacza: 140x67x33 mm |
Waga: | 240 g |
Podsumowanie
Jeśli borykacie się z problemem braku wystarczającej ilości portów w Waszym samochodzie to Xblitz R8 Power Charge jest dokładnie tym czego potrzebujecie. Montaż urządzenia i jego obsługa jest bardzo prosta, natomiast obecność trzech gniazd zapalniczki i pięciu portów USB gwarantuje, że podłączycie do niego wszystko czego potrzebujecie.
Nie można pominąć wyświetlacza na wtyczce oraz przycisków za pomocą których wyłączymy całe urządzenie lub poszczególne gniazda zapalniczki, bo dzięki temu mamy pełną kontrolę nad urządzeniem. Samo urządzenie sprawia wrażenie bardzo dobrze wykonanego i naszym zdaniem jest warte swojej ceny. Może nie jest to urządzenie o którym pomyślimy od razu, ale warto mieć taki rozdzielacz w samochodzie, bo na pewno się przyda.