Aktualności

Volvo notuje znaczny wzrost sprzedaży

Według danych SAMAR w okresie styczeń-wrzesień br. Volvo Car Poland dostarczyło klientom 9 393 samochody (+14,4 procent rok do roku). Z kolei globalna sprzedaż Volvo Cars wyniosła 509 158 samochodów, co stanowi wzrost o 19 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Linia modeli Volvo Cars Recharge z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in wzrosła globalnie o 37 procent w porównaniu z wrześniem zeszłego roku i stanowiła 34 procent wszystkich sprzedanych samochodów na świecie. Udział samochodów w pełni elektrycznych wyniósł 15 procent ogólnej sprzedaży, w porównaniu z 12 procentami we wrześniu 2022 roku.

Sprzedaż w Europie wyniosła 25 489 samochodów, co stanowi wzrost o 32 procent w porównaniu z tym samym miesiącem w ubiegłym roku. Sprzedaż samochodów Recharge wzrosła do 13 599 sztuk, co przekłada się na udział 53 procent dla tego regionu.

W USA sprzedaż wzrosła o 65 procent w porównaniu z wrześniem zeszłego roku, wynosząc 10 946 samochodów. W tym okresie sprzedaż modeli Recharge stanowiła 28 procent ogólnej sprzedaży szwedzkiej marki w USA.

W Chinach Volvo Cars zanotowało wzrost sprzedaży w wrześniu o 4 procent, co przełożyło się na sprzedaż 15 460 samochodów. Sprzedaż modeli Recharge wzrosła o 20 procent w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.

Niekwestionowanym królem sprzedaży Volvo Cars na świecie był we wrześniu model XC60, których sprzedano 20 243 samochody (2022: 15 621), następnie XC40 z całkowitą sprzedażą 18 306 samochodów (2022: 14 497), a Volvo XC90 z 8 530 sprzedanymi samochodami (2022: 7 380).