Aktualności

Trzecia generacja 4Control Advanced debiutuje w Austral

Renault wprowadza kolejne innowacje i oferuje użytkownikom najbardziej zaawansowane technologie w postaci trzeciej generacji układu jezdnego 4CONTROL Advanced. Zaprezentowany po raz pierwszy i wprowadzony do oferty w 2007 roku układ jezdny Renault z czterema kołami skrętnymi powraca dziś w trzeciej, udoskonalonej edycji. Układ jezdny zastosowany w Australu, bezkonkurencyjny wśród SUV-ów z segmentu C, zapewnia niezrównany komfort podróżowania, wyjątkową zwrotność i doskonałe właściwości jezdne.

Nowy Austral daje początek trzeciej generacji układu jezdnego Renault z czterema kołami skrętnymi 4CONTROL Advanced. Jest to unikatowe rozwiązanie w tym segmencie aut, zapewniające niezrównany komfort podróżowania, wyjątkową zwrotność i doskonałe właściwości jezdne.

Filippo Mantovani, szef działu dynamiki pojazdów Renault:

Renault wprowadza technologię czterech kół skrętnych w nowej platformie CMF-CD. Dzięki elektronicznej regulacji kąta skrętu tylnych kół można teraz tak dobierać parametry pracy tylnego zawieszenia, aby zapewniało ono optymalne osiągi w każdych warunkach: zwrotność w mieście, zwinność poza miastem i na górskich drogach, stabilność i bezpieczeństwo na autostradzie.

Większa przyjemność prowadzenia dzięki skutecznej stabilizacji nadwozia

Oprócz zawieszenia z czterema kołami skrętnymi Nowy Austral jest także wyposażony w wielowahaczowe tylne zawieszenie. Ich połączone działanie zapewnia lepsze trzymanie się drogi, wyższy komfort podróżowania i wyjątkową stabilność nadwozia w każdej sytuacji. Na drogach o zniszczonej nawierzchni pionowe ruchy tylnych kół są lepiej kontrolowane i zapewniają skuteczniejsze niwelowanie wstrząsów na wybojach, co przekłada się na lepszy kontakt kół z nawierzchnią, wyższy komfort podróżowania i skuteczniejsze wyciszenie kabiny.

Przy większych prędkościach lub podczas pokonywania zakrętów z prędkością powyżej 50 km/h koła tylne skręcają o kąt do 1° w tym samym kierunku co koła przednie. Za sterowanie skrętem tylnych kół odpowiada zamontowany na tylnej osi siłownik, działający w oparciu o sygnały pochodzące z układu wspomagania kierownicy, silnika i układu stabilizacji toru jazdy ESP.

Zwrotność porównywalna z autami miejskimi

Austral, który jest bardzo zwinny i wyjątkowo zwrotny w warunkach jazdy po mieście, doskonale radzi sobie – jak na SUV-a z segmentu C – podczas wykonywania wszelkich manewrów. Jego promień zawracania kół wynosi zaledwie 10,1 m i jest mniejszy niż w przypadku niektórych aut miejskich. Umieszczony na tylnej osi siłownik może skręcić tylne koła Australa o kąt do 5° w kierunku przeciwnym do kół przednich (do 3,5° w poprzedniej generacji układu kół skrętnych), co jest dużym osiągnięciem technicznym.

Spersonalizowane ustawienia dzięki systemowi Multi-Sense

Dzięki technologii MULTI-SENSE najnowszej generacji, dostępnej w nowym Australu, kierowca może teraz wzmacniać intensywność wrażeń podczas jazdy według uznania. W zależności od wstępnie zaprogramowanego trybu jazdy – Eco, Comfort lub Sport – możliwe jest w ramach każdego z nich wybranie jednego z 13 dostępnych poziomów ustawień. Ustawienia te wpływają na sposób działania układu jezdnego i pozwalają precyzyjnie dobrać intensywność doznań z jazdy poprzez zmianę siły wspomagania układu kierowniczego, szybkości reakcji układu jezdnego i silnika, kontrolę trakcji oraz kontrolę dynamiki przyspieszeń. Dostęp do systemu jest możliwy z poziomu ekranu OpenR lub poprzez wciśnięcie nowego przycisku w kierownicy, przeznaczonego do tej funkcji.