Po wprowadzeniu na rynek pierwszego na świecie seryjnie produkowanego samochodu z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe (Toyota Mirai), koncern Toyota Motor Corporation zdecydował się na bezprecedensowy krok w dalszej popularyzacji tego typu pojazdów: nieodpłatne udostępnienie 5 680 patentów, opracowanych przez firmę przy planowaniu, rozwijaniu i produkcji wodorowego modelu Mirai. Oznacza to, że od 6 stycznia inni producenci mogą wykorzystywać osiągnięcia technologiczne Toyoty bez wnoszenia opłat.
Toyota uważa, że dzielenie się wiedzą o technologii napędu wodorowego we wczesnej fazie jej komercjalizacji, jest niezbędnym warunkiem powszechnego rozwoju w tej dziedzinie. Koncern zakłada, że pierwszy etap wprowadzania samochodów z napędem wodorowym na rynek będzie trwał do końca 2020 roku.
Patenty udostępnione innym producentom dotyczą technologii ogniw paliwowych (1 970 patentów), zbiorników sprężonego wodoru (290 patentów) oraz sterowania systemem (3 350 patentów). Dodatkowo Toyota udostępnia do powszechnego wykorzystania 70 patentów dotyczących stacji tankowania wodoru.
Toyota zawsze wyróżniała się otwartą polityką dzielenia się swoimi osiągnięciami technologicznymi, wielokrotnie odsprzedając innym producentom własne patenty technologiczne. Przy okazji debiutu samochodu z technologią wodorowych ogniw paliwowych firma idzie o krok dalej, udostępniając patenty za darmo. W ten sposób Toyota, obecnie jedyny seryjny producent takich samochodów na świecie, chce przyśpieszyć ich popularyzację na rynku.