Aktualności

Światowa premiera Alfy Romeo 4C Spider

Należąca do legendarnej tradycji marki Alfa Romeo i emocjonujących doświadczeń motoryzacyjnych związanych z jazdą „na wolnym powietrzu”, 4C Spider łączy świetną widoczność z kabiny pasażerskiej z doskonałą słyszalnością niesamowitego dźwięku silnika Alfy oraz sportowym charakterem wielokrotnie nagradzanej Alfy 4C Coupé. Jej włoski styl jest rewolucyjny i ujmujący.

Kabina kierowcy wykonana z włókna węglowego typu „monocoque”, inspirowana bolidem Formuły 1, zapewnia niesamowity stosunek masy do mocy. Nowoczesna technologia, w tym wykonany w całości z aluminium turbodoładowany silnik o pojemności 1.750 cm3 z wtryskiem bezpośrednim, z intercoolerem i  podwójnym, ciągłym rozdzielaczem faz rozrządu, pozwalają uzyskać osiągi porównywalne z osiągami supersamochodów.

 „4C i tradycja AlfyRomeo.
Nazwa Alfa Romeo 4C Spider odwołuje się do wielkiej sportowej tradycji marki: w latach 30. i 40.  XX w. skróty 8C i 6C wskazywały na auta wyścigowe i szosowe wyposażone w mocne, ośmio- i sześciocylindrowe silniki. Tak samo, jak w przypadku wielokrotnie nagradzanej 4C Coupé, nazwa  nadana Alfie Romeo 4C Spider oznacza powrót do „wielkich Alf Romeoi odnawia tradycję, dzięki czterocylindrowemu, turbodoładowanemu silnikowi o pojemności 1750 cm3, w całości wykonanemu z aluminium, z wtryskiem bezpośrednim z intercoolerem, który gwarantuje imponującą moc 136 KM/l.

W tym dwumiejscowym samochodzie, dzięki świetnej widoczności z kabiny pasażerskiej oraz generowanemu przez silnik dźwiękowi i wydajnemu układowi wydechowemu, Spider zapewnia doskonałą przyjemność z jazdy i jest kwintesencją DNA i tradycji Alfy Romeo.

4C Spider stanowi część tradycji, w poczet której wchodzą najbardziej ekskluzywne modele, których cechą charakterystyczną jest lekkość i efektywność w nieskazitelnym stylu Alfy Romeo: 8C 2900 B Touring (1938) z nadwoziem z aluminium; 1900 C52 „Disco Volante(1952), który pokonał barierę 230 km/h; i przede wszystkim legendarny 33 Stradale (1967) z silnikiem zamontowanym w pozycji centralnej i z ramą rurową ze stopu magnezu, całość w typowo włoskim, rewolucyjnym i funkcjonalnym stylu.

Teraz czas na 4C Spider, aby to ona przyprawiała o dreszcze podczas jazdy, oferując osiągi i niezapomniane emocje, które to tylko Alfa Romeo potrafi wzbudzać.

Rewolucyjny i ujmujący włoski styl.
Kontynuując temat technologii zestawionej z osiągami i włoskim stylem, Alfa Romeo 4C Spider stanowi kolejny etap „podróży” marki, której szeregi zasilają takie modele jak: 8C Competizione, 8C Spider, 4C Coupé i 4C Spider Concept, zaprezentowane podczas 84. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Inspirowana modelem 33 Stradale, 4C Spider wykracza poza formy tego legendarnego samochodu wyścigowego z silnikiem umieszczonym centralnie i kontynuuje jego tradycję, koncentrując się na osiągach, lekkości i efektywności, m.in. dzięki nadwoziu wykonanym z kompozytu SMC, które nadają kształt jego ujmującemu, włoskiemu wzornictwu i które kryją konstrukcję kabiny kierowcy wykonaną z włókna węglowego oraz turbodoładowany silnik o pojemności 1750 cm3 z wtryskiem bezpośrednim.

„Pulsujące serce” tego włoskiego supersamochodu otoczone jest nadwoziem, które oprócz roli estetycznej spełnia również rolę funkcjonalną, składając się m.in. z trzech wlotów powietrza i aerodynamicznego spoilera. Z „pulsującego serca” Alfy 4C Spider biorą początek wszystkie pozostałe elementy stylu samochodu: odważnie poprowadzone przetłoczenia otulają pokrywę tylną, podnosząc nadwozie powyżej linii kabiny samochodu, aby nadać mu jeszcze bardziej okazałego wyglądu.

Tylny zderzak wraz z okrągłymi światłami ledowymi opiera się na krągłościach, które dają jeszcze większe wrażenie mocy, zgrabnie obejmując duże i funkcjonalne wloty powietrza chłodzące silnik. Poniżej, zamontowane w narożnikach, dwie rury wydechowe podkreślają sportowy wygląd Alfy 4C Spider. Inspirowany modelem 4C Spider Concept, nowy, centralny układ wydechowy dual-mode Akrapovič będzie dostępny w terminie późniejszym.

Znajdujące się z dwóch stron Alfy 4C Spider, wyrzeźbione wloty powietrza tworzą wypukłości i misternie wymodelowane opływowe powierzchnie, które elegancko biegną w stronę przednich reflektorów. Wykonana z włókna węglowego rama szyby przedniej jeszcze bardziej podkreśla bryłę samochodu i zwiększa jej wytrzymałość i lekkość, jak również zapewnia punkty mocowania dla zdejmowanego, miękkiego dachu lub dla wykonanego z włókna węglowego sztywnego dachu, który dostępny będzie na zamówienie (nie w chwili wprowadzenia na rynek).

Od szyby przedniej 4C Spider biorą początek wypukłe kształty maski, które znajdują swoje naturalne zwieńczenie na osłonie chłodnicy i typowym „scudetto” Alfa Romeo, który wraz z dwoma bocznymi wlotami powietrza wkomponowanymi w przedni pas, tworzy słynny „trilobo”, symbol designu Alfy Romeo.