Aktualności

Strategia OMODY: 5 procent udziału w rynku w 5 lat

Już w przyszłym roku otworzą się pierwsze salony OMODY w Polsce. Na początku chiński producent chce uruchomić około 20 punktów sprzedaży w największych polskich miastach. Docelowo w planach ma otwarcie od 30 do 40 salonów. Przedstawiciele marki, którzy przez ostatni miesiąc podróżowali po Polsce zapowiedzieli, że OMODA chce zdobyć 5 proc. udziałów w rynku w ciągu pierwszych pięciu lat.

Przez ostatni miesiąc, przedstawiciele OMODY podróżowali po Polsce, aby spotykać się z potencjalnymi dealerami oraz kontrahentami. Jak mówi Eric Zheng, Country Director, jest bardzo pozytywnie nastawiony i podekscytowany debiutem OMODY w Polsce – „Był to miesiąc pełen podróży i spotkań, z których jesteśmy bardzo zadowoleni. Udało nam się spotkać z wieloma potencjalnymi dealerami, którzy wyrazili chęć sprzedaży naszych samochodów. Rozmawialiśmy z kilkudziesięcioma kontrahentami i na samym początku planujemy otworzyć około 20 salonów”. Potwierdzeniem tego są ambitne plany marki, która w ciągu pierwszych pięciu lat chce osiągnąć 5 proc. udziału w sprzedaży nowych aut w naszym kraju. „Wiemy, że to ambitny plan, ale wierzymy w nasz samochód i widzimy potencjał do osiągnięcia takiego wyniku” – dodaje Eric Zheng.

Początkowo OMODA planuje otworzyć około 20 salonów w największych polskich miastach, takich jak Warszawa, Gdańsk, Kraków, Wrocław itp. Dodatkowo w planach są showroomy w centrach miast, aby każdy mógł zobaczyć auto z bliska. Docelowo punktów sprzedaży ma być od 30 do 40, a każdy z nich będzie punktem serwisowym z dokładnie przeszkolonym zespołem – było to kluczowym punktem podczas spotkań z potencjalnymi dealerami marki.

„Naszą strategią nie jest agresywna polityka cenowa. Choć cena auta będzie atrakcyjna, to większy nacisk kładziemy na jej stosunek do wyposażenia. Nasz samochód już w standardzie będzie bardzo bogato wyposażony, zdecydowanie lepiej niż oferuje konkurencja. Stawiamy też na atrakcyjne warunki gwarancji, aby przekonać potencjalnych klientów” – podsumował Eric Zheng.

Plany marki co do Europy wybiegają jeszcze dalej. Początkowo wszystkie auta, które trafią do Polski będą produkowane w Chinach. Po kilku pierwszych latach działalności producent planuje również rozpocząć budowę fabryk na Starym Kontynencie – zarówno części, jak i aut, aby możliwie jak najbardziej skrócić czas potrzebny na ich dostawę. Jedną z możliwych lokalizacji jest oczywiście Polska.

W pierwszej kolejności w Polsce będzie dostępny model OMODA 5 z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6 TGDI, połączonym z 7-stopniową automatyczną przekładnią DCT. Do gamy dołączy wariant elektryczny z baterią o pojemności 61 kWh oraz zasięgiem do 430 kilometrów i szybkim ładowaniem, który będzie dostępny w drugiej połowie 2024 roku.