Europejska premiera nowej Kia Sorento odbyła się 2 października na paryskim salonie samochodowym Mondial de l’Automobile 2014. W najbliższych tygodniach auto trafi już do polskich salonów.
Elementem strategii produktowej marki Kia w Polsce jest wysoki poziom wyposażenia oferowany w konkurencyjnej cenie. Również w przypadku nowego Sorento poziom wyposażenia standardowego znacznie przewyższa ofertę modeli konkurencyjnych. Flagowy model Kia w wersji podstawowej napędzany jest 2- litrowym silnikiem diesla o mocy 185KM, który współpracuje z napędem 4WD oraz automatyczną skrzynią biegów. Na pokładzie wersji bazowej znalazły się takie elementy wyposażenia jak : wspomniana wcześniej konfiguracja 7-miescowa, nawigacja z wyświetlaczem 7” z kamerą cofania oraz 7 letnim darmowym planem aktualizacji map, 18” felgi aluminiowe, czujniki cofania przód/tył, przyciemniane szyby tył, elektryczny hamulec postojowy z funkcją „Auto-Hold”, automatyczna klimatyzacja, elektryka szyb lusterek, skórzane wykończenie kierownicy oraz drążka zmiany biegów a także ISG.
Cena wersji podstawowej została ustalona na bardzo atrakcyjnym poziomie – 144.900 PLN
Nowy SUV marki Kiazachwyca unikalną kombinacją stylu, funkcjonalności i technologii, kontynuując niejako sukces rynkowy swej starszej siostry. Wysmuklona sylwetka i głęboko „rzeźbione” panele nadwozia to zapowiedź wyższego stopnia wyrafinowania, nadającego Sorento trzeciej generacji wyglądu i atmosfery klasy Premium z obszerniejszym niż poprzednio wnętrzem oraz innowacyjnym wyposażeniem.
Projektanci trzeciej generacji Sorento inspirację nowego samochodu nazwali „Streetwolf” (Miejski Wilk). Przód nowej Kia Sorento otrzymał wydłużone, zachodzące na boki reflektory i bardziej wydatne lampy przeciwmgielne – oraz większy i rozbudowany w pionie, trójwymiarowy grille w znanym stylu „Tygrysiego Nosa”, zaprezentowany już wcześniej w samochodzie koncepcyjnym Kia Cross GT 2013.
Sylwetka zachowuje typową dla Sorento, długą maskę komory silnikowej i charakterystycznie szeroki tylny słupek „D”. Niższa linia dachu w połączeniu z podwyższoną linią okien oraz jakby odchyloną ku tyłowi bryłą karoserii potęguje wrażenie muskularnego wyglądu na drodze.
W części tylnej uwagę zwraca wydatny zarys tylnych nadkoli oraz głęboko tłoczona wnęka na tablicę rejestracyjną. W tym przypadku zastosowano nową technikę zgrzewania laserowego (po raz pierwszy w pojeździe Kia), która pozwala ukryć tzw. linie stopienia i w konsekwencji wyeliminować tradycyjne listwy maskujące spoiny na klapie tylnej.
Wrażenie wysmuklenia pojazdu podnosi również zwiększenie jego długości o 95 mm (do 4780 mm)* i szerokości o 5 mm (do 1890 mm) oraz 15-milimetrowe obniżenie wysokości (do 1685 mm).
Stylizacja nadwozia jest dziełem studia projektowego Kia w Namyang w Korei, wspomaganego przez designerów firmowych atelier we Frankfurcie oraz Irvine (Kalifornia).