Nowa i już wielokrotnie nagradzana Kia Sorento zdobyła dwa kolejne tytuły światowej rangi. Flagowy SUV marki Kia okazał się najlepszy zarówno w konkursie Red Dot, jak i iF. Kia, znana z atrakcyjnych pod względem designu modeli, dzięki tegorocznym wyróżnieniom kontynuuje niezwykłą serię sukcesów w obydwu konkursach. Pierwszym samochodem koreańskiej marki, który w 2009 roku otrzymał nagrodę Red Dot była Kia Soul. Od tego czasu w sumie aż 26 modeli marki Kia uhonorowano „czerwoną kropką”. W konkursie iF Kia triumfowała po raz pierwszy w 2010 roku. Sukces nowego Sorento oznacza, że liczba nagrodzonych modeli w tym konkursie wzrosła do 21.
Nowe Sorento, krótko po premierze w ubiegłym roku, nagrodzono za design w plebiscycie „Samochód roku 2020 z napędem na cztery koła” organizowanym przez magazyn Auto Bild Allrad. Chwilę później flagowy SUV marki Kia otrzymał najważniejszą nagrodę przyznawaną przez wydawnictwo motoryzacyjne w Niemczech, a mianowicie „Złotą Kierownicę 2020” w klasie „dużych SUV-ów”. W marcu tego roku nowe Sorento zdobyło tytuł „Najlepszego dużego SUV-a” w konkursie „Women’s World Car of the Year 2021”.
Nowa generacja flagowego SUV-a powstała we współpracy ośrodków designu marki Kia na świecie. Karim Habib, szef Kia Global Design Center, mówi: „Projektując nowe Sorento zależało nam na tym, aby jednocześnie unowocześnić estetykę znaną z poprzednich generacji tego modelu oraz zastosować bardziej wyrafinowany i elegancki design. Faktem jest, że koncepcja o nazwie „wyrafinowana śmiałość” zdominowała cały proces projektowania, dzięki czemu nowe Sorento prezentuje się dojrzale i jest bardzo dobrze zbalansowane. Cieszymy się, że nasza praca ponownie została doceniona przez organizatorów prestiżowych konkursów, jak Red Dot oraz iF”.
Red Dot oraz iF: Dwie najważniejsze nagrody za wzornictwo na świecie
Red Dot Design Award oraz iF Design Award to jedne z największych i najważniejszych konkursów na najlepszy design na świecie. Nagroda Red Dot jest przyznawana corocznie przez Design Zentrum Nordrhein-Westfalen w trzech kategoriach: design produktu, design marki i komunikacji oraz koncepcja designu. W najstarszej kategorii „Red Dot Award: Product Design”, której historia sięga 1955 roku, w tegorocznej edycji konkursu producenci i styliści z 60 krajów zgłosili do niego aż 7800 produktów. Zostały one ocenione przez międzynarodowe jury składające się z niemal 50 niezależnych stylistów, profesorów designu oraz renomowanych dziennikarzy z różnych branż. Oprócz estetyki w kategorii „design produktu” ocenia się również takie kryteria, jak innowacyjność, funkcjonalność, ergonomia, jakość i ekologia.
Konkurs iF Design Award jest organizowany od 1954 roku przez iF International Forum Design GmbH w Hanowerze, która jest jedną z wiodących w dziedzinie designu niezależnych instytucji na świecie. W tym roku do konkursu nadesłano ponad 9500 zgłoszeń przez uczestników z 52 krajów. Tegoroczna edycja przyniosła kilka nowości – cyfrową rundę wstępną, z której połowa zgłoszeń przechodzi do rundy finałowej, przejrzystą ocenę we wszystkich kategoriach, włącznie z nowymi, jak „User Experience” (UX) oraz „User Interface” (UI). Pozostałe kategorie w konkursie iF Design Award to „Product”, „Communication”, „Packaging and Service Design”, „Architecture”, „Interior Design” oraz „Professional Concepts”. W tym roku jury konkursu iF składało się z 98 niezależnych ekspertów w dziedzinie designu z różnych stron świata. Listę nagrodzonych produktów można znaleźć w „iF World Design Guide” (ifworlddesignguide.com) oraz w „iF Design App”.