ŠKODA ma powody do świętowania. Z linii produkcyjnej fabryki w Mladá Boleslav zjechał właśnie pierwszy egzemplarz trzeciej generacji Fabii. Po przejściu końcowej kontroli, samochód w kolorze „Race Blue” otrzymał od personelu owację na stojąco.
Zupełnie na nowo zaprojektowana Fabia ekscytuje językiem stylistycznym pełnym emocji, innowacyjnymi systemami w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i multimediów, jak również niskim zużyciem paliwa. Premiera rynkowa nowego modelu odbędzie się w listopadzie bieżącego roku.
„Rozpoczęcie produkcji nowej Fabii jest kolejnym kamieniem milowym w naszej kampanii modelowej” – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY ds. produkcji. „To zawsze wielka chwila, kiedy pierwszy pojazd zupełnie na nowo opracowanego modelu opuszcza taśmę produkcyjną. Dotyczy to szczególnie nowej Fabii, jako że ten świetny samochód stanowi ważny filar w strategii wzrostu ŠKODY. Nasze zespoły z działów rozwoju i produkcji poczyniły drobiazgowe i intensywne przygotowania, żeby ten samochód powstał i trafił do produkcji – samochód, który ustanowi nowe standardy w swoim segmencie” – dodaje Oeljeklaus.
Przed początkiem produkcji nowej ŠKODY Fabia, w fabryce w Mladá Boleslav ukończono szerokie prace przystosowawcze i remontowe, przeprowadzone w czasie przerwy wakacyjnej, zakończonej w połowie sierpnia. W proces ten było zaangażowanych 40 firm specjalizujących się w technologii produkcji oraz setki ekspertów w tej dziedzinie.
Nowa ŠKODA Fabia to po prostu coś więcej niż zwykły samochód. Trzecia generacja, jako pierwsze auto seryjne, pokazuje jak zmienia się język stylistyczny ŠKODY, podążający w bardziej wyrazistym kierunku.
Świetne proporcje, opływowe kształty i ostre linie – tym wyróżnia się nowy design marki. W dodatku nowa Fabia zapewnia znacznie więcej możliwości personalizacji niż do tej pory – zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz.
Co więcej, Fabia to samochód nieduży, ale bardzo zaawansowany technologicznie. W nowej odsłonie modelu znalazły się innowacyjne systemy bezpieczeństwa, rozrywki i podnoszące komfort jazdy, znane z wyższych klas pojazdów. Po raz pierwszy ŠKODA może być sparowana ze smartfonem za pomocą technologii MirrorLink. Nowe standardy ustanawia również całkowicie nowa gama silnikowa, czyniąca trzecią generację modelu najbardziej ekologiczną i najbardziej ekonomiczną w historii. W porównaniu z poprzedniczką nowa Fabia zużywa aż do 17% mniej paliwa. W typowym dla ŠKODY stylu, nowa Fabia robi wrażenie również dużą ilością miejsca w kabinie, jak i wieloma przemyślanymi rozwiązaniami.
Dzięki zupełnie nowej, trzeciej generacji modelu, czeski producent zamierza kontynuować imponującą historię sukcesu Fabii. Ze światową sprzedażą na poziomie 3,4 mln sztuk, ŠKODA Fabia jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem z Czech, zaraz po Octavii.
Pomiędzy 1999 a 2006 rokiem ŠKODA dostarczyła Klientom w sumie 1,8 mln Fabii pierwszej generacji. Druga generacja sprzedała się w liczbie około 1,7 mln egzemplarzy.