Categories Aktualności

Skoda podsumowuje sukcesy 2020 roku

Mimo dużych trudności związanych z pandemią COVID-19 Skoda zrealizowała w 2020 roku wiele założonych celów, odnosząc sukcesy na kilku płaszczyznach. Marka zakończyła ubiegłe 12 miesięcy na polskim rynku z wynikiem 56 334 zarejestrowanych pojazdów. Na szczególne wyróżnienie zasługuje rezultat modelu Octavia, który po raz kolejny był najczęściej wybieranym samochodem w Polsce oraz znakomite przyjęcie aut z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in, dzięki którym Skoda w krótkim czasie stała się liderem e-mobilności na polskim rynku.

Większy udział na polskim rynku

W 2020 roku cała branża motoryzacyjna mierzyła się z wyzwaniami, jakie przyniosła globalna pandemia koronawirusa. W konsekwencji czeskie fabryki Skody zostały czasowo zamknięte, a produkcja samochodów ograniczona. Choć samochody Skody cieszyły się w minionym roku ogromnym zainteresowaniem, utrudnienia nie pozwoliły marce zaspokoić wszystkich potrzeb klientów. W 2021 roku zamówienia te będą konsekwentnie realizowane, by spełnić wszystkie ich oczekiwania. Pomimo wyzwań związanych z pandemią Skoda zwiększyła w minionym roku udział w polskim rynku z 12,4 procent do 13,2 procent. Marka kończy 2020 rok z liczbą 56 334 zarejestrowanych samochodów.

Lider e-mobilności

W minionym roku Skoda postawiła na elektromobilność, a na rynku motoryzacyjnym odnotowano sporą dynamikę wzrostu rejestracji samochodów w pełni lub częściowo zelektryfikowanych. Na szczycie zestawienia samochodów elektrycznych uplasował się model CITIGOe iV z 516 zarejestrowanymi sztukami. Z kolei wśród zarejestrowanych samochodów hybrydowych typu plug-in pierwsze miejsce zajął Superb iV, który z wynikiem 498 zarejestrowanych egzemplarzy zdeklasował konkurencję. Skoda stała się tym samym liderem rynku e-mobilności w Polsce. Do sukcesu marki przyczyniła się m.in.: szeroko zakrojona kampania marketingowa przeprowadzona pod hasłem „Nowa definicja hybrydy”.

W ubiegłym roku odbyła się również premiera pierwszego elektrycznego SUV-a marki – modelu ENYAQ iV, którego pierwsze egzemplarze trafią do klientów w Polsce wiosną 2021 roku. ENYAQ iV wyznacza nowe standardy pod względem typowych dla Skody cech: niezwykłej przestronności wnętrza, designu, maksymalnej funkcjonalności, komfortu i bezpieczeństwa.

Octavia ponownie bestsellerem

Skoda zamknęła rok 2020 z bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi czwartej generacji modelu Octavia, który spotkał się ze znakomitym przyjęciem. To najczęściej wybierany przez Polaków nowy samochód osobowy. Do kierowców trafiło 18 667 sztuk jednego z flagowych modeli marki. Nowa odsłona bestsellerowego modelu wkroczyła na rynek z impetem, budząc zainteresowanie nie tylko wśród fanów motoryzacji, ale również wśród dziennikarzy. Octavia szybko zdobyła uznanie użytkowników i została wyróżniona m.in.: główną nagrodą w plebiscycie The Best of Moto 2020. Pojazd w pełni odpowiada na oczekiwania polskich kierowców, zapewniając im komfort, ponadprzeciętną jakość i bezpieczeństwo. Obecnie oferowany jest z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także w technologii miękkiej hybrydy oraz hybrydy typu plug-in.

– Mamy za sobą szczególnie wymagający rok. Jednak mimo to osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki w wielu różnych obszarach i z optymizmem patrzymy w przyszłość. Z sukcesem wprowadziliśmy na rynek nową generację modelu Octavia oraz bardzo konkurencyjne modele z napędem elektrycznym oraz hybrydowym typu plug-in, takie jak Superb iV czy Octavia iV. W 2021 roku na polskich ulicach pojawi się pierwszy w pełni elektryczny SUV Skody, ENYAQ iV, który jest dla nas modelem przełomowym. Oprócz tego planujemy premierę odświeżonej wersji modelu Kodiaq, a także nowej generacji bardzo cenionej przez kierowców na polskim rynku Skody Fabia. Zbudowanie tak szerokiej i całościowej oferty sprawia, że jesteśmy blisko klientów i w pełni odpowiadamy na ich zwiększające się oczekiwania. 2021 będzie dla nas również Rokiem Bezpieczeństwa. Skoda mówi o wszystkim co ważne. A teraz, jeszcze bardziej niż wcześniej, najważniejsze jest bezpieczeństwo, które stawiamy ponad liczby, wyniki czy miejsca w rankingach – podsumowuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki Skoda w Polsce.