Aktualności

Skoda Enyaq będzie dostępna w wersji Laurin & Klement

Škoda uzupełnia swoją serię w pełni elektrycznych SUV–ów, wprowadzając na rynek nowy model Enyaq L&K. Zanurzony w tradycji marki wariant, nazwany na cześć założycieli firmy – Václava Laurina i Václava Klementa – wyróżnia się charakterystycznymi cechami wyglądu – zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu. Do tego dochodzą różnorodne modernizacje techniczne, takie jak: zwiększony zasięg, skrócony czas ładowania oraz nowy, ułatwiający obsługę interfejs użytkownika. W Polsce model będzie dostępny w 4. kwartale br.

Jeszcze większy zasięg i lepsze przyspieszenie

Škoda Enyaq L&K oznacza debiut unowocześnionego napędu. Oferuje on zwiększoną moc 210 kW*, lepsze przyspieszenie i większy zasięg. Škoda Enyaq L&K 85 z napędem na tylne koła rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy**, czyli prawie dwie sekundy szybciej niż poprzedni tylnonapędowy model Enyaq 80. Prędkość maksymalna wynosi teraz 180 km/h**, a maksymalny zasięg w cyklu WLTP – 570 kilometrów**. Škoda Enyaq L&K 85x z napędem na wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy**, a jej maksymalny zasięg to 550 kilometrów**.

Ekskluzywne detale nadwozia

Nowa Škoda Enyaq L&K to nie tylko świetne dane techniczne, ale także wyróżniające cechy wyglądu. Ekskluzywne detale w kolorze Platinum Grey znajdziemy na charakterystycznych dla tego modelu zderzakach, a także dyfuzorze i lusterkach zewnętrznych. Listwy boczne auta są lakierowane w kolorze nadwozia, natomiast obramowania okien i relingi dachowe wykończone w chromie. Zarówno szyba tylna, jak i szyby tylne–boczne są przyciemniane. Model wyróżnia się charakterystycznymi 20–calowymi lub opcjonalnie 21–calowymi obręczami ze stopów lekkich oraz emblematem L&K na przednich nadkolach.

Dwa wnętrza Design Selections i fotele z funkcją masażu

We wnętrzu Škody Enyaq L&K marka oferuje klientom dwa specyficzne wnętrza Design Selections. Standardem jest wersja L&K Shell z beżową, skórzaną tapicerką. Opcjonalny L&K Black charakteryzuje się czarną skórą. Przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu, ekskluzywne dla wersji L&K, są zawarte w standardzie w obu wersjach.

Efektowny Crystal Face

W Škodzie Enyaq L&K zachwyca Crystal Face podświetlany 131 diodami LED. Wyposażenie standardowe obejmuje pełne reflektory matrycowe LED, które pozwalają uniknąć oślepienia kierowcy nadjeżdżającego samochodu oraz odbijania światła od znaków, a także pełne światła tylne LED.

Nowy interfejs użytkownika dla większej łatwości użycia

Ulepszony interfejs odzwierciedla nowe CI Škody. Nowe kolory marki zostały wykorzystane również w menu systemu Infotainment, cyfrowym zestawie wskaźników i wyświetlaczu Head–up. Ponadto, Škoda zmieniła również całą strukturę menu systemu Infotainment. Ekran główny można dostosować do własnych potrzeb. Kierowcy mają możliwość konfiguracji do pięciu ulubionych skrótów sterujących funkcjami pojazdu – takimi jak asystent pasa ruchu, ogrzewanie przedniej szyby czy funkcja recyrkulacji powietrza. Dodatkowo, za pomocą paska w dolnej części ekranu można aktywować do trzech aplikacji, np. nawigację, menu telefonu komórkowego lub odtwarzacz multimedialny.

Najnowsze oprogramowanie z nowymi funkcjami

Škoda Enyaq Laurin & Klement jest wyposażona w najnowsze oprogramowanie pojazdu ME4, które jeszcze w tym roku znajdzie się we wszystkich modelach rodziny. Dodaje ono liczne ulepszenia, takie jak opcja wstępnego podgrzewania, która doprowadza akumulator do optymalnej temperatury przed rozpoczęciem ładowania. Oprogramowanie ME4 wprowadza również nowe mapy nawigacyjne oraz uproszczone sterowanie systemem klimatyzacji.

Nowa funkcja bezkluczykowego dostępu do pojazdu

Osoby wysiadające z modelu Enyaq L&K mogą cieszyć się nową funkcją systemu bezkluczykowego dostępu do pojazdu. Teraz automatycznie blokuje on drzwi, gdy właściciel oddala się od auta. Blokada potwierdzana jest sygnałem dźwiękowym.

* Maksymalna moc elektryczna 210 kW: maksymalna moc określona zgodnie z normą UN–GTR.21, którą można włączyć na maksymalnie 30 sekund. Moc dostępna w poszczególnych sytuacjach podczas jazdy zależy od różnych czynników, w tym od temperatury panującej na zewnątrz, temperatury akumulatora wysokiego napięcia oraz jego stanu naładowania, kondycji i fizycznego starzenia się. Maksymalna moc jest dostępna tylko wtedy, gdy temperatura akumulatora wysokiego napięcia wynosi od 23 do 50°C, a poziom jego naładowania przekracza 88%. Jeśli te parametry nie są spełnione, moc maksymalna może być zmniejszona lub niedostępna. Na temperaturę akumulatora można do pewnego stopnia wpływać pośrednio poprzez funkcję klimatyzacji stacjonarnej, a poziom naładowania można ustawić w pojeździe. Aktualnie dostępna moc jest wyświetlana na ekranie parametrów jazdy pojazdu. Aby optymalnie utrzymać pojemność akumulatora wysokonapięciowego, w codziennym użytkowaniu zaleca się docelowe ładowanie na poziomie 80% (można to zmienić na 100% np. przed dalekimi podróżami).

** Wszystkie dane są tymczasowe