Dziś w zakładach Martorell Seat zaprezentował całkowicie nową generację Seata Leona. Hiszpański producent zainwestował 1,1 miliarda euro, aby umożliwić wprowadzenie na rynek auta ucieleśniającego wizję i wartości marki – z bardziej wydajnym systemem napędowym, innowacyjną łącznością z otoczeniem, udoskonaloną technologią wspomagania jazdy oraz przyciągającym wzrok designem.
Seat Leon jest kluczowym modelem w ofercie marki i punktem odniesienia dla całego segmentu, o czym świadczy sprzedaż pojazdów trzech poprzednich generacji na poziomie 2,2 mln sztuk. Czwarta odsłona modelu otwiera nowy rozdział w historii Leona.
– Seat Leon to nasz bestsellerowy model, dlatego chcieliśmy sprostać oczekiwaniom jego fanów. Zainwestowaliśmy ponad 1,1 miliarda euro w opracowanie i produkcję nowej wersji, koncentrując się przede wszystkim na projekcie pojazdu i wyposażeniu zakładów – powiedział Casten Isensee, pełniący obowiązki Prezesa Seat SA. – W 2019 roku pobiliśmy kolejne rekordy. Sprzedaliśmy ponad 570 tys. samochodów, największy wolumen w 70-letniej historii firmy. Ponadto osiągnęliśmy też najlepszy do tej pory poziom produkcji – z linii produkcyjnych w zakładach w Martorell zjechało ponad 500 tys. aut. Wkraczamy w 2020 rok z optymizmem – dodaje.
Najnowszy Seat Leon uosabia charakterystyczny język stylistyczny marki, łącząc temperament, elegancję i sportowy design z niespotykaną dojrzałością. Nowy model został zaprojektowany i wyprodukowany w zakładach SEAT-a w Martorell pod Barceloną.
Całkowicie nowy Seat Leon uosabia wszystkie wartości marki i stanowi wyraz jej wizji. Kultowy model był od lat punktem odniesienia dla całego segmentu aut kompaktowych – wraz z premierą IV generacji jego wpływ na branżę zwiększy się jeszcze bardziej. Premiera sprzedażowa nowego Seat-a Leona zaplanowana jest na drugi kwartał 2020 roku.