Od momentu ogłoszenia planu intensywnej elektryfikacji w ubiegłym roku Seat konsekwentnie wprowadza nowe rozwiązania. Po premierze czwartej generacji Seat-a Leona i nowej Cupry Leona, dostępnych z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, producent przedstawił produkcyjną wersję Cupry Formentora. Pierwszy autorski model marki również będzie oferowany w wersji hybrydowej.
Poprzez elektryfikację aut w ofercie Seat stwarza klientom możliwość bardziej ekologicznej jazdy. Zasięg w trybie elektrycznym każdego z nowych samochodów marki wynosi 60 km, a emisję CO2 poszczególnych modeli szacuje się na mniej niż 50 g/km. Tym samym producent zrobił pierwszy krok w kierunku wywiązania się z zobowiązań złożonych po ogłoszeniu porozumienia paryskiego – do 2050 roku Seat ma stać się firmą neutralną klimatycznie, zarówno pod względem produkcji, jak i oferowanych przez nią pojazdów.
– Rok 2019 był najlepszym w naszej historii. Trzeci rok z rzędu utrzymaliśmy dwucyfrowy wzrost, pomimo kurczących się rynków, czym potwierdziliśmy status najszybciej rozwijającej się marki motoryzacyjnej w Europie. Rok 2020 rozpoczęliśmy od kolejnego wzrotu i chociaż przed nami jeszcze trudniejsze wyzwania, odważnie kroczymy wytyczoną ścieżką – powiedział w trakcie wideokonferencji Carsten Isensee, CEO Seat-a.
– Odkąd w Terramar ogłosiliśmy narodziny nowej marki, sprzedaliśmy już 40 tys. samochodów. Cupra pozwala nam tworzyć auta, które budzą jeszcze większe emocje. Spodziewamy się, że w 2020 roku, kiedy wszystkie nowe modele marki wejdą do sprzedaży, Cupra osiągnie obrót na poziomie miliarda euro, czyli 10% całkowitego obrotu Seat-a – dodał Wayne Griffiths, CEO Cupry i wiceprezes Seat-a ds. sprzedaży i marketingu.
Obaj menadżerowie podkreślają, że chociaż bieżący rok najpewniej przyniesie niekorzystne tendencje dla całej gospodarki, w tym przemysłu motoryzacyjnego, Seat pozytywnie rozpoczął rok.
Sześć nowych modeli Seat i Cupra do 2021 roku
W zakładach Seat-a w Martorell zaczęła się właśnie produkcja nowego Seat-a Leona, oferowanego w wersji pięciodrzwiowej i Sportstourer. Z taśm produkcyjnych w połowie roku zaczną także zjeżdżać samochody Cupra Leon, a w trzecim kwartale – Cupra Formentor. Konsekwencją wprowadzenia do oferty nowych modeli jest zwiększenie produkcji w głównym zakładzie, który zbliża się do pełnej wydajności. Do wymienionych aut hybrydowych dołączą również Seat Tarraco w wersji PHEV oraz całkowicie elektryczne modele Mii electric i el-Born. Do 2021 roku z fabryki w Martorell na drogi wyjedzie łącznie 6 modeli z napędem hybrydowym lub elektrycznym.
Pierwszy z nich, Seat Leon, jest oferowany z najnowocześniejszym układem hybrydowym typu plug-in, opartym na współdziałaniu silnika spalinowego TSI z silnikiem elektrycznym, zaopatrzonym w akumulator litowo-jonowy o mocy 13 kWh. Jednostki zapewniają łączną moc wynoszącą 204 KM/150 kW. Samochód w trybie elektrycznym może przejechać 60 km.
Seat Leon występuje także w wersji z technologią mild hybrid, dostępnej w połączeniu z jednym z dwóch silników spalinowych – 1,0-litrową jednostką TSI o mocy 81 kW/110 KM lub 1,5-litrową jednostką o mocy 110 kW/150 KM – sparowanych z 48-woltowym elektrycznym układem hybrydowym.
Cupra – silniejsza niż kiedykolwiek
Po ostatecznym ustaleniu struktury firmy i inauguracji oficjalnej siedziby, Cupra przedstawiła swój pierwszy własny model, Cuprę Formentor. Dołącza on do debiutanckiej Cupry Ateca i niedawno zaprezentowanej Cupry Leon.
Cupra Formentor trafi do sprzedaży w drugiej połowie roku i będzie dostępna z dwoma rodzajami silników. Crossover łączy dwie cechy na stałe wpisane w DNA marki: wysoką wydajność i wyrafinowany design. Model jest odpowiedzią producenta na coraz większe wymagania klientów, którzy oczekują nowoczesnej technologii, wydajności i najwyższego poziomu bezpieczeństwa.