Aktualności

Rośnie sprzedaż samochodów Ssangyong

maleSsangyong Motor ogłosił, że firma sprzedała we wrześniu 2015 roku 11.489 samochodów: 8.106 na rynku koreańskim i 3.383 za granicą.

Miesięczna sprzedaż wzrosła o 10,3% w porównaniu do września ub.r. Stało się tak dzięki mocnemu wzrostowi sprzedaży Tivoli – zarówno w wersji z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym.

Na rynku krajowym SsangYong wciąż odnotowuje najwyższy wzrost w swoim sektorze: w porównaniu do zeszłego roku wyniósł on 59,1%. Trend ten utrzymywany jest dzięki wprowadzeniu na rynek Tivoli z silnikiem diesla oraz unowocześnionych SUV-ów z silnikami spełniającymi standardy emisji Euro 6.

Sprzedaż na rynku krajowym wzrasta nieprzerwanie od siedmiu miesięcy od lutego, zaś skumulowana stopa wzrostu osiągnęła 22,3%. Łączna sprzedaż krajowa wzrosła o 39,8% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym i już przekroczyła łączną sprzedaż w całym roku 2014, czyli 69.036 samochodów.

Od stycznia 2015 r. przodujący na rynku kompaktowych SUV-ów model Tivoli sprzedał się w liczbie 43.523 sztuk. Przez sześć miesięcy z rzędu jego sprzedaż przekraczała 5.000 pojazdów miesięcznie.

Dobre wyniki sprzedaży Tivoli na rynkach europejskich (łączny wzrost sprzedaży wszystkich modeli SsangYonga wzrósł o 70% w porównaniu do ubiegłego roku) poprawiły także ogólne statystyki sprzedaży eksportowej.

Łączna sprzedaż samochodów w okresie od stycznia do września 2015 roku osiągnęła niemal poziom zeszłoroczny. Przy sprzedaży 103.874 sztuk wynik ten jest gorszy zaledwie o 2,2% w porównaniu do roku 2014.

W tym okresie SsangYong wprowadził na rynek nową wersję Tivoli z silnikiem wysokoprężnym oraz zaprezentował we wrześniu 2015 r. na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej we Frankfurcie koncepcyjną wersję Tivoli z wydłużonym nadwoziem. SsangYong szczególnie koncentruje swoje wysiłki na rynkach europejskich i zpowiada dalszy wzrost sprzedaży.