Aktualności

Renault zaprezentowało nowego Mastera

Od momentu debiutu rynkowego w 1980 roku sprzedano ponad trzy miliony egzemplarzy Renault Master, bez wyjątku wyprodukowanych we Francji w zakładzie w Batilly, w pobliżu Metz. To niezwykle bogata, obejmującą ponad 40 lat historia pierwszych trzech generacji modelu i imponujący sukces zwieńczony pozycją historycznego lidera europejskiego rynku w tej klasie pojazdów. Renault Master jest sprzedawany w ponad 50 krajach, od 1990 roku również na rynkach Ameryki Południowej. Debiutująca aktualnie czwarta generacja Renault Master zamierza kontynuować ten sukces.

Projektując Nowego Renault Master staraliśmy się jak najbardziej zbliżyć do definicji idealnego furgonu. Profesjonaliści, przedsiębiorcy i menedżerowie flot znajdą w nim vana stanowiącego ogromny skok naprzód, zdolnego towarzyszyć im w każdym momencie na drodze do osiągnięcia maksymalnej produktywności. Vana, na którym można polegać jak na prawdziwym partnerze w codziennej działalności zawodowej, niezależnie od rodzaju energii służącej do jego napędzania. – Hélène Carvalho, dyrektorka programu Renault Master

Design

Design kabiny: Prawdziwe stanowisko pracy

Umieściliśmy klienta w centrum każdego aspektu naszych przemyśleń i dążyliśmy do ułatwienia mu codziennego użytkowania pojazdu. Wszystko zostało zaprojektowane tak, aby Nowe Renault Master było prawdziwym stanowiskiem pracy, praktycznym, wygodnym i przede wszystkim – bardzo wysokiej jakości. – Louis Morasse, dyrektor ds. designu samochodów dostawczych Renault

Nowe Renault Master posiada wnętrze wyjątkowo wysokiej jakości, na poziomie zbliżonym do wnętrz osobowych modeli marki. Skierowana w stronę kierowcy deska rozdzielcza w kształcie litery S przyczynia się do zwiększenia przestronności kabiny. Zastosowano w niej materiały najwyższej jakości, a montowany we wszystkich wersjach 10-calowy ekran wprowadza przyjemny dla oka akcent technicznego zaawansowania. Ciemne odcienie elementów wykończeniowych dodatkowo podkreślają przyjazną atmosferę tej ultranowoczesnej kabiny. Kierownica, przejęta z osobowych modeli marki, posiada teraz regulację w dwóch płaszczyznach (wysokości i wzdłużną), dzięki czemu każdy może ją ustawić w najdogodniejszym dla siebie położeniu. W wersjach z automatyczną skrzynią biegów dźwignia sterowania jest teraz umieszczona przy kierownicy dla większej wygody i bezpieczeństwa.

Schowki o łącznej pojemności zwiększonej o 25% i wynoszącej obecnie 135 litrów zapewniają modelowi nowej generacji pozycję lidera w segmencie. W kabinie Nowego Renault Master wszystko znajdzie swoje miejsce: w licznych schowkach na desce rozdzielczej, w bocznych uchwytach na kubki, w szufladowym schowku w desce rozdzielczej po stronie pasażera, w schowku nad przednią szybą, w każdym z dwóch poziomów schowków w płatach drzwi.

Nowe Renault Master daje się również z łatwością przekształcić w mobilne biuro. Oparcie środkowego fotela tworzy po złożeniu stół roboczy, a pod odchylanym siedziskiem znajduje się specjalny schowek na laptop. Zainstalowane porty USB-C umożliwiają zasilanie urządzeń elektronicznych. Każdy szczegół został zaprojektowany z myślą o intensywnym codziennym użytkowaniu, na przykład boczne płaty siedzisk, wykonane z bardziej wytrzymałej skóry ekologicznej, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie oraz nie tracące wyglądu z upływem czasu. Dostępne są liczne opcje siedzeń: siedzenie podwieszane, siedzenia obrotowe, siedzenia pojedyncze lub 2-miejscowa kanapa oraz 2 wersje tapicerki: tkaninowa lub ze skóry ekologicznej.

Design nadwozia: silna osobowość dająca poczucie pewności

Imponująca ogólna sylwetka Nowego Renault Master jest dodatkowo podkreślona potężnym grillem o pionowym wzorze, poziomymi reflektorami LED i bardzo solidnym zderzakiem. Jego kształty zostały starannie dopracowane we współpracy z działem inżynierii w celu uzyskania optymalnego połączenia designu, osiągów i efektywności energetycznej. – Louis Morasse, dyrektor ds. designu samochodów dostawczych Renault

Design Nowego Renault Master wprowadza nową jakość w tym segmencie aut poprzez swój imponujący nowoczesny styl, podkreślający silną osobowość auta i dodający prestiżu użytkownikom biznesowym w ich działalności. Został stworzony z myślą, by kontynuować success story  Mastera.

Nowe Renault Master daje poczucie niezawodności, solidności i bezpieczeństwa. W tworzeniu tego wrażenia dużą rolę odgrywa masywny przód auta, swym unikalnym stylem kojarzący się ze światem pojazdów ciężarowych. Prezentuje on nową tożsamość wizualną marki Renault z nowym logo i sygnaturą świetlną w kształcie litery „C” (C-Shape), reflektorami Full LED o wyjątkowo dużych rozmiarach, rozmieszczonych po obu stronach potężnego grilla. Grill jest podkreślony od dołu elementem ozdobnym w kształcie litery U, wykończonym w kolorze czarnym, a w wyższych wersjach wyposażeniowych – w kolorze nadwozia. W standardzie dostępnych jest 7 kolorów nadwozia, a oprócz nich szeroka gama kolorów specjalnych.

Proporcje nadwozia zostały starannie dopracowane, aby zapewnić najlepszą równowagę dla każdej wersji nadwoziowej. Tylna część została zoptymalizowana pod kątem aerodynamiki i zaprojektowana tak, aby zachować maksymalnie duże wymiary tylnego otworu załadunku i jak największą pojemność użyteczną. Tylna szyba zachowuje charakterystyczny dla stylistyki Mastera asymetryczny kształt, a tylne światła, podobnie jak przednie, tworzą charakterystyczną dla marki sygnaturę świetlną w kształcie litery „C”.

Bardzo wiele wysiłku włożono w uzyskanie wysokiej jakości postrzeganej i solidności. I tak na przykład wykonane w jednym kawałku boczne panele ochronne stwarzają wrażenie większej zwartości, zwłaszcza w dłuższych wersjach, a dzięki sztywniejszej budowie są w pełni odporne na odkształcenia. W przestrzeni ładunkowej również poprawiono jakość postrzeganą nawet najdrobniejszych szczegółów, takich jak fazowanie krawędzi i wzmocnienia.

Aerovan: nadwozie o kształtach podporządkowanych efektywności energetycznej

Dopracowana w najdrobniejszych szczegółach aerodynamika Nowego Renault Master zapewnia mu najlepszą w tej klasie pojazdów efektywność energetyczną niezależnie od rodzaju wykorzystywanej energii. Jego współczynnik Scx został zmniejszony o ponad 20%, do poziomu znacznie niższego w porównaniu z poprzednią generacją i wszystkimi konkurencyjnymi modelami.

Tak dobry wynik uzyskano dzięki precyzyjnemu dopracowaniu kształtów nadwozia: krótka maska, mocno pochylona i wysunięta do przodu przednia szyba, aerodynamiczne boczne lusterka, wloty powietrza w zderzaku, zwężony tył, opadająca linia dachu itp. Jego aerodynamika została również dopracowana pod kątem poprawy komfortu akustycznego w kokpicie.

Ponieważ pojazd był zbyt duży, aby zmieścić się w tunelu aerodynamicznym w Saint-Cyr, testy aerodynamiki były przeprowadzone na modelach w skali 83%. Pełnowymiarowe wersje były następnie transportowane do zatwierdzenia w tunelu aerodynamicznym wyspecjalizowanym w badaniach nad aerodynamiką samolotów.

Wysiłki te dały bardzo konkretne efekty w postaci zwiększonej efektywności energetycznej. W rezultacie emisja CO2 w Nowym Renault Master została obniżona aż o 39 g/km i sytuuje się obecnie na poziomie poniżej 200 g/km. Wyjątkowo dobrze dopracowana aerodynamika Nowego Mastera przyczyniła się również w znaczącym stopniu do obniżenia zużycia energii w wersjach elektrycznych o 20% w porównaniu z obecną generacją Mastera.

Platforma wieloenergetyczna

Niezależnie od rodzaju napędu, na który się zdecydują, nabywcy Nowego Renault Master zawsze dokonają wyboru pojazdu o największej efektywności energetycznej w swojej klasie*. Daje to konkretne oszczędności pod względem kosztów eksploatacyjnych przy jednoczesnym zwiększeniu ładowności (do 2 ton).

Wszystkie wersje są produkowane na tej samej linii montażowej, co zapewnia znaczną elastyczność w dostosowywaniu produkcji do popytu. Nowe Renault Master jest jedynym pojazdem w swojej klasie produkowanym we Francji: wszystkie trzy rodzaje napędu i wszystkie wersje nadwoziowe są produkowane na tej samej linii montażowej w zakładzie w Batilly (niedaleko Metz). Silniki, skrzynie biegów i akumulatory są produkowane we Francji i we Francji ma również swoją siedzibę 84% dostawców.

* W dniu prezentacji Nowego Renault Master w listopadzie 2023 r.

Silnik wysokoprężny Blue dCi

Nowy Master jest dostępny w czterech wersjach wysokoprężnego silnika Blue dCi o mocy 105, 130, 150 i 170 KM. Cechują się one znacznie obniżonym zużyciem paliwa (średnio o 1,5 l/100 km) i niższym poziomem emisji CO2 (o 39 g/km) wnoszącym obecnie poniżej 200 g/km. Przeniesienie napędu zapewnia standardowa mechaniczna skrzynia biegów lub nowa, wyjątkowo efektywna energetycznie automatyczna skrzynia biegów EAG9 o 9 przełożeniach.

Silniki elektryczne

W 100% elektryczne wersje Nowego Renault Master są dostępne z silnikami o mocy   130 KM  lub  142 KM, z których każdy dysponuje 300 Nm momentu obrotowego i jest zasilany z akumulatora trakcyjnego o pojemności 40 kWh (180 km zasięgu w cyklu WLTP) lub 87 kWh (ponad 410 km zasięgu w cyklu WLTP).

Dzięki temu Nowe Renault Master może poszczycić się rekordowymi parametrami użytkowymi: ładownością nawet do 1625 kg, zasięgiem ponad 410 km w cyklu WLTP i możliwością holowania przyczepy o masie do 2,5 tony. Zużycie energii pozostaje umiarkowane i w wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosi 21 kWh/100 km w cyklu WLTP, dzięki innowacyjnemu systemowi regulacji temperatury. Szybkie ładowanie prądem stałym z terminali o mocy 130 kW pozwala odzyskać 229 km zasięgu w 30 minut. Ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku terminala AC typu Wallbox 22 kW.

Uwaga: wszystkie usługi mobilne przeznaczone dla wersji elektrycznych (programowanie ładowania, wstępne ogrzewanie/schładzanie kabiny przed ruszeniem w trasę itp.) są szczegółowo opisane w zamieszczonym poniżej rozdziale dotyczącym łączności ze światem.

Napęd wodorowy

Nowe Renault Master jest również przystosowane do wyposażenia w późniejszym terminie w napęd z wodorowym ogniwem paliwowym.

Zaawansowane technologie

Unikalny układ hamulcowy

Innowacyjny, wspomagany elektrycznie, aktywny układ hamulcowy Nowego Renault Master zapewnia taką samą skuteczność hamowania i wyczucie pedału hamulca niezależnie od stopnia obciążenia pojazdu. Umożliwia również szybsze uruchamianie aktywnego systemu wspomagania nagłego hamowania (czas reakcji skrócony o połowę), a także intensywniejsze odzyskiwanie energii hamowania przyczyniające się do zwiększania zasięgu w wersjach elektrycznych.

20 systemów wspomagania prowadzenia

Nowe Renault Master może być wyposażone w 20 systemów wspomagania prowadzenia, zapewniających maksymalne bezpieczeństwo użytkownikom i innym uczestnikom ruchu drogowego. Aktywne bezpieczeństwo pojazdu jest pod ścisłym nadzorem, w szczególności dzięki systemom, takim jak asystent stabilizacji jazdy przy bocznym wietrze, aktywne wspomaganie nagłego hamowania AEBS i asystent jazdy z przyczepą. Jest on również wyposażony w inteligentnego asystenta prędkości, który pomaga kierowcy w przestrzeganiu ograniczenia prędkości.

Funkcje V2X przeznaczone dla wersji elektrycznych

Nowe Renault Master będzie wyposażone w wersjach elektrycznych w dwie funkcje V2X: Vehicle To Load (V2L) i Vehicle To Grid (V2G). Umożliwiają one ładowanie urządzeń zewnętrznych.  Funkcja V2L umożliwia zasilanie z baterii trakcyjnej urzadzeń przenośnych (na przykład narzędzi czy komputerów) lub urządzeń zamontowanych w pojeździe przez wykonawców zabudów (agregat chłodniczy, automatyczna tylna klapa, dodatkowe ogrzewanie/klimatyzacja itp.), za pomocą gniazda w kabinie pasażerskiej, w przestrzeni ładunkowej lub za pośrednictwem adaptera podłączanego do gniazda zasilania.

Nowe Renault Master może być również włączane do sieci energetycznej i dostarczać energię ze swoich akumulatorów (funkcja V2G, od pojazdu do sieci) za pośrednictwem dwukierunkowej ładowarki.

Łączność ze światem na miarę dzisiejszych czasów

Nowe Renault Master jest samochodem dostawczym powstałym w czasach powszechnej cyfryzacji, wyposażonym w standardzie we wszystkie funkcje zapewniające mu wiodącą pozycję w jego klasie. I tak na przykład w standardzie we wszystkich wersjach modelu instalowany jest najbardziej intuicyjny na rynku system multimedialny OpenR Link z 10-calowym ekranem oraz przewodową i bezprzewodową kompatybilnością z Android Auto i Apple CarPlay i możliwością replikacji ekranu smartfona. Ten inteligentny, rozbudowywalny system umożliwia dodawanie nowych funkcji, podobnie jak w smartfonie, dzięki zdalnym aktualizacjom (FOTA: firmware over the air dostępne dla ponad 20 pokładowych modułów elektronicznych), które jest bezpłatne przez pierwsze 5 lat.

System OpenR Link z wbudowanymi usługami Google: jeszcze pełniejsza i skuteczniejsza łączność ze światem

Dostępny po raz pierwszy w lekkim samochodzie dostawczym ultranowoczesny system multimedialny OpenR Link z wbudowanymi usługami Google**, opracowany we współpracy z Google i oparty na systemie Android Automotive OS 12, zapewnia kierowcom Nowego Mastera dostęp do nawigacji Google Maps, katalogu aplikacji Google Play i wbudowanego asystenta głosowego Google.

W celu optymalnego wykorzystania łączności ze światem system można spersonalizować jak w przypadku smartfona poprzez dodanie konta Google w profilu użytkownika. Jego modyfikowalny interfejs może pomieścić oprócz głównego wyświetlacza (nawigacja za pośrednictwem Google Maps) dwa dodatkowe widżety: muzyka, telefon, asystent Google, obsługa samochodu, data i godzina, ciśnienie w oponach itp. Dzięki paskowi menu po lewej stronie ekranu, system umożliwia bezproblemowe przełączanie się między poszczególnymi panelami: ekranu powitalnego/nawigacji, muzyki, telefonu, aplikacji i obsługi samochodu. Ponadto dostępna jest także bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, pozwalająca uniknąć licznych przewodów w kabinie.

** W opcji

Praktyczny na co dzień Asystent Google

Prosty i intuicyjny system multimedialny OpenR Link daje się obsługiwać tak samo jak tablet, zarówno dotykowo, jak i za pomocą funkcji poleceń głosowych, za pośrednictwem Asystenta Google, na przykład do słuchania muzyki. Ten wirtualny asystent głosowy może być również wykorzystywany do tak różnorodnych poleceń, jak dostęp do najnowszych wiadomości czy prognozy pogody oraz do sterowania niektórymi funkcjami pojazdu, takimi jak automatyczna klimatyzacja czy odmrażanie szyb bez odrywania wzroku od drogi. W przypadku kierowców z zarejestrowanym w OpenR Link kontem Google Asystent Google może również działać proaktywnie, na przykład sugerować cel podróży na podstawie codziennych tras przejazdu użytkownika.

Aplikacje przydatne dla użytkowników biznesowych

Niektóre aplikacje, dostępne w systematycznie wzbogacanym katalogu Google Play, są szczególnie przydatne w codziennej, biznesowej działalności, na przykład takie jak:

  • Przeglądarka Vivaldi Browser zapewniająca dostęp do Internetu i umożliwiająca na 10-calowym ekranie wygodne przeglądanie wiadomości e-mail i załączonych dokumentów, edycję dokumentów, oglądanie tutoriali, a nawet filmów na Youtube podczas przerwy na lunch. To skuteczna alternatywa dla korzystania ze smartfona. Odpowiednio skonfigurowana strona główna Vivaldi zawiera praktyczne, bezpośrednie linki do Gmaila, Outlooka, pakietu Office i e-instrukcji Renault. Podobnie jak w przypadku tabletu lub komputera, można ją spersonalizować pod kątem szybkiego dostępu do ulubionych aplikacji.
  • EasyPark to aplikacja płatnicza do parkingów publicznych, umożliwiająca regulowanie należności w kwotach dokładnie odpowiadających czasom parkowania. Odmierzanie opłaty za parkowanie rozpoczyna się od pojedynczego kliknięcia na ekranie OpenR Link i kończy się automatycznie z chwilą wykrycia pojazdu w ruchu: proste i skuteczne.
  • Interaktywna aplikacja Waze obsługująca nawigację, oparta na mocno rozbudowanej społeczności, jest niezwykle cenna dla jej stałych użytkowników.

OpenR Link z aplikacją Convertor Companion

Korzystanie z multimedialnego systemu OpenR link z wbudowaną przeglądarką Google stwarza nowe możliwości dodawania aplikacji przeznaczonych dla pojazdów zabudowanych. Aplikacje te, opracowane bezpośrednio przez wykonawców zabudów, umożliwiają kierowcy Nowego Renault Master kontrolowanie funkcji zabudów bezpośrednio na 10-calowym ekranie systemu multimedialnego. Przekłada się to na liczne korzyści dla klienta: lepszy interfejs dla kierowcy (lepsza widoczność, większe rozmiary elementów sterowania, kolorowy ekran), większa prostota i bezpieczeństwo, lepsze zintegrowanie z pojazdem, lepsza jakość oraz możliwość automatycznych zdalnych aktualizacji. Ponadto eliminuje to konieczność korzystania z dodatkowego dedykowanego ekranu, który musiałby być zamontowany na desce rozdzielczej, co zwiększa wartość pojazdu po wycofaniu z eksploatacji.

Mapy Google: najwyższy standard do dyspozycji użytkowników biznesowych

Nawigacja z Google Maps umożliwia w szczególności dostęp do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, punkty POI (ulubieni dostawcy lub restauracje z godzinami otwarcia, numerami telefonów itp.), obsługa za pomocą poleceń głosowych, aktualizacja map do najnowszych wersji. Możliwe jest również zalogowanie się na koncie Google w profilu użytkownika w celu uzyskania dostępu do ulubionych adresów.

My Renault: zdalne usługi usprawniające codzienne użytkowanie pojazdu

Dla zapewnienia jeszcze większej interaktywności i proaktywności na co dzień Nowe Renault Master oferuje również możliwość zdalnego połączenia z pojazdem za pośrednictwem aplikacji My Renault i korzystania z funkcji, takich jak:

  • Łatwiejsze odnajdywanie pojazdu poprzez jego lokalizację na mapie lub na dużym parkingu poprzez włączenie świateł lub sygnału dźwiękowego.
  • Monitorowanie programu przeglądów dzięki powiadomieniom.
  • Otrzymywanie powiadomień o odblokowaniu pojazdu: bardzo praktyczne w przypadku pojazdów dostawczych przewożących cenne ładunki.

Wersje z napędem elektrycznym: specjalne usługi mobilne

Elektryczne wersje Nowego Renault Master są wyposażone w liczne, specyficzne dla nich funkcje, skonstruowane na tych samych zasadach co usługi mobilne w smartfonach. Dzięki temu przechodzenie na mobilność elektryczną jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek dotąd.

Mapy Google uwzględniają preferencje użytkowników i sugerują przebiegi tras pozwalające zoptymalizować ich podróże. Electric Route Planner umożliwia także lepsze planowanie przejazdów pojazdami elektrycznymi. Kierowca ma możliwość zdefiniowania odpowiednich filtrów na potrzeby doładowywania pojazdu w zależności od wykorzystywanych kart płatniczych lub żądanej mocy ładowania. Mogą również zdefiniować swoje miejsce zamieszkania i miejsce pracy jako punkty ładowania, a także zaprogramować uruchamianie klimatyzacji i ładowanie zgodnie z tygodniowym harmonogramem, aby zoptymalizować koszty ładowania i zapewnić sobie żądaną temperaturę w kabinie.

Aplikacja My Renault i jej liczne zdalne usługi dla wersji elektrycznych umożliwiają Nowemu Renault Master, pojazdowi high-tech zawsze gotowemu do pomocy, pozostanie w stałej łączności z cyfrowym ekosystemem użytkownika:

  • Wyświetlanie zasięgu na pozostałym zapasie energii aby monitorować potrzebę doładowania akumulatora w czasie rzeczywistym.
  • Wyświetlanie terminali ładowania rozmieszczonych w pobliżu aktualnej lokalizacji pojazdu.
  • Programowanie ładowania w przedziałach czasowych określonych przez użytkownika, na przykład tylko w godzinach pozaszczytowych.
  • Zdalne programowanie wstępnej klimatyzacji kabiny w celu zapewnienia idealnej temperatury na początku dnia pracy (bez wpływu na zasięg, gdy pojazd jest podłączony do źródła zasilania) gwarancją komfortu cieplnego użytkowników biznesowych przyzwyczajonych do bardzo wczesnych wyjazdów w trasę.
  • Aktualny stan naładowania i historia ładowania akumulatora wraz z datami.

Nowa, wzbogacona koncepcja pojazdu dostawczego

Nowe Renault Master będzie oferowane w szerokiej gamie wersji, pozwalającej zaspokoić wszelkie potrzeby użytkowników biznesowych. Obejmuje ona 20 wersji nadwoziowych o pojemności od 11 do 22 m3, ze zwiększoną szerokością otworu załadunku (+40 mm) bocznych drzwi przesuwnych i zwiększoną długością przestrzeni ładunkowej (+100 mm), jedne z największych w tej kategorii pojazdów. Jego ładowność, wymiary i pojemność zostały zoptymalizowane, co czyni go idealnym pojazdem dostawczym, wprowadzającym całkowicie nową definicję pojazdów tej kategorii.

Fabrycznie dostępnych jest 20 baz do różnorodnych zabudów, z których część może być wykonana bezpośrednio na miejscu, w jednym z wydziałów zakładowych (wywrotki, skrzynie otwarte, kontenery).

Skrócony rozstaw osi i przeprojektowane przednie zawieszenie zapewniają pojazdowi wyjątkową zwrotność dzięki zmniejszonemu o 1,5 m promieniowi zawracania. Dzięki tak rekordowo poprawionej zwrotności Nowe Renault Master może być jeszcze bardziej komfortowo użytkowane w mieście nawet w wersjach przedłużonych. .

Podobnie jak wszystkie modele elektryczne w gamie marki Nowy Master jest wyposażony w liczne rozwiązania z programu Renault human first, powstałego z myślą o ułatwieniu zespołom ratunkowym interwencji w pojeździe w razie wypadku:

  • Kod QR dla straży pożarnej, umieszczony na nadwoziu, w razie wypadku umożliwiający ratownikom szybsze dotarcie do kluczowych punktów pojazdu, takich jak:
  • otwór w obudowie akumulatora umożliwiający zalanie wysokonapięciowego akumulatora trakcyjnego i zapobieżenie tym sposobem rozprzestrzenianiu się ognia;
  • wyłącznik SD odłączający akumulator trakcyjny od instalacji elektrycznej, aby umożliwić strażakom bezpieczne przeprowadzenie akcji ratowniczej;
  • akumulator trakcyjny jest umieszczony w specjalnej, wzmocnionej obudowie chroniącej go przed wszelkiego rodzaju uderzeniami.

Nowe Renault Master, które trafi do sprzedaży w 2024 roku, zostało zaprojektowane z myślą o tym, by jeździć dalej, przewozić więcej i zmniejszać koszty działalności: to idealny, multienergetyczny pojazd dostawczy nowej generacji.