Categories Aktualności

Renault elektryfikuje swoje samochody

Trzy modele, w tym pełna hybryda (Clio) i dwie hybrydy Plug-in (Captur i Megane), uzupełniają szeroką ofertę samochodów Renault z napędem w 100% elektrycznym, która obejmuje Twizy, nowe ZOE, nowe Twingo Z.E., Kangoo Z.E. i Master Z.E. Nowa gama samochodów z napędem hybrydowym E-TECH daje klientom możliwość wyboru technologii napędu dostosowanej do ich potrzeb (jazda na dłuższych trasach, uniwersalny miejski samochód itd.), a przy tym zapewnia niższą emisję CO2 i zużycie paliwa nawet na długich trasach. Ta bogata oferta bestsellerowych modeli w wersji hybrydowej zapewnia znacznie większej rzeszy klientów dostęp do przyjemności jazdy samochodem elektrycznym.

Doświadczenie w zakresie napędów elektrycznych

Grupa Renault jest pionierem i ekspertem w dziedzinie elektromobilności i jest aktywnie zaangażowana w rozwój elektrycznych samochodów dla wszystkich dziś i w przyszłości. Renault ma ponad 10-letnie doświadczenie w segmencie samochodów elektrycznych i wprowadza na rynek coraz bardziej wydajne i dynamiczne napędy hybrydowe.

Efektem prowadzonych przez nią prac rozwojowych są uniwersalne napędy hybrydowe, które zastąpiły tradycyjne zelektryfikowane jednostki spalinowe. Silniki E-TECH zapewniają:
•każdorazowy rozruch na silniku elektrycznym,
•przyjemność z jazdy, bez względu na panujące warunki, dzięki poszerzonym możliwościom korzystania z napędu elektrycznego m.in. w fazie przyspieszania,
•doskonałą sprawność energetyczną dzięki innowacyjnej, automatycznej skrzyni biegów Multi-mode o wielu trybach, skutecznemu odzyskiwaniu energii hamowania i mocnemu akumulatorowi. Najnowsze rozwiązania są wynikiem wykorzystania wiedzy i doświadczenia zdobytego w Formule 1 i segmencie samochodów elektrycznych.

Clio E-TECH przekłada te atuty na konkrety. Nowy model może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem benzynowym. Nowy Captur E-TECH Plug-in i nowy Megane E-TECH Plug-in mają zasięg pozwalający na pokonanie 50 km w trybie w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h w cyklu mieszanym (WLTP) i nawet 65 km w cyklu miejskim (WLTP City).

Innowacyjna technologia

Układ napędowy montowany we wszystkich modelach Renault z jednostkami hybrydowymi jest dostępny w jednym z dwóch wariantów: E-TECH w technologii „pełnej hybrydy” (HEV lub „full hybrid”) i E-TECH Plug-in (PHEV lub „hybryda doładowywana”). Zastosowanie nowej technologii w obu modelach jest możliwe dzięki nowym modułowym platformom CMF-B i CMF-C/D, zaprojektowanym z myślą o zelektryfikowanym napędzie oraz wyjątkowo kompaktowym wymiarom nowego układu E-TECH, który może być bez problemu zamontowany w komorze silnika uniwersalnego miejskiego samochodu, takiego jak Clio.

Inżynierowie z Renault zaprojektowali dla napędów hybrydowych rewolucyjne rozwiązanie – oryginalne, praktyczne i jedyne w swoim rodzaju. Wykorzystuje technologie chronione ponad 150 patentami i jest oparte na szeregowo-równoległej architekturze napędu hybrydowego, aby zapewnić maksymalną liczbę kombinacji oraz jak najniższy poziom emisji CO2 podczas jazdy.

Podczas prac rozwojowych nad samochodem z napędem hybrydowym wykorzystano wiedzę i doświadczenie w projektowaniu bolidów Renault F1 Team. Produkowane seryjnie modele z napędem hybrydowym wykorzystują technologię opracowaną na potrzeby wyścigów Formuły 1.

Zrównoważona mobilność dla wszystkich

Nowe silniki hybrydowe opracowano dzięki doświadczeniu i synergii w Aliansie, w ramach której powstają podobne jednostki także dla marek Nissan i Mitsubishi. Członkowie Aliansu opracowują technologie dopasowane do specyfiki konkretnych rynków, zgodnie z globalnymi i lokalnymi strategiami poszczególnych marek.

Celem Grupy Renault jest zapewnienie zrównoważonej mobilności dla wszystkich, teraz i w przyszłości. Najnowsza gama silników jest kolejnym krokiem w kierunku realizacji tego celu. Grupa Renault ma ambitne plany masowej elektryfikacji swojej gamy. Do 2022 roku będzie dysponować gamą ośmiu w pełni elektrycznych oraz 12 zelektryfikowanych modeli (hybryd i hybryd Plug-in).