SsangYong Motor sprzedał w czerwcu 2020 roku 10 181 samochodów, czyli o 22,9% więcej niż w maju 2020 i o 18,6% więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrost sprzedaży odnotowano na każdym z oferowanych modeli. Łącznie na rynek koreański trafiło 9 746 aut i eksportowano 435 pojazdów.
Sprzedaż ponad 10 000 samochodów w ciągu miesiąca to nowy globalny rekord sprzedaży. Silne ożywienie na rynku koreańskim sprawiło, że popyt na SUV-y SsangYong rośnie dynamicznie od lutego 2020 roku. Taki sukces to przede wszystkim efekt skutecznie wdrożonych programów sprzedaży bezkontaktowej (Untact Sales) – czyli bazowanie na rozwiązaniach oferujących możliwość zakupu auta bez kontaktu bezpośredniego ze sprzedawcą. Podczas pandemii to właśnie możliwość korzystania ze zróżnicowanych kanałów zakupu – jak handel elektroniczny czy zakupy z domu – stały się głównym trendem definiującym potrzeby klientów.
Eksport i importerzy
Poziom eksportu SsangYong nie wrócił jeszcze do normy, a spadek popytu wynika głównie z obawy o ponowne rozprzestrzenienie się koronawirusa. Co ważne, główni dealerzy Spółki wznowili sprzedaż na poziomie lokalnym.
„Rekordowa sprzedaż SsangYong w Korei – ponad 10.000 samochodów w miesiąc – to doskonały prognostyk dla rynku europejskiego, a także polskiego. Pokazuje, że Klienci wybierają wysokiej jakości i doskonale wyposażone auta, za rozsądne pieniądze. Przy tak racjonalnym podejściu samochody SsangYong znajdują nabywców, gdyż są znacznie lepszym wyborem niż oferta konkurencji. Dlatego w Polsce budujemy swoją pozycję na rynku dealerskim i odważnie wkraczamy na rynek CFM-ów. Już widzimy pierwsze efekty – podnieśliśmy wartość rezydualną naszych samochodów. Samochody SsangYong są dostępne w ofercie wiodących firm leasingowych w Polsce. Kluczowe jest to, że SsangYong Motor nadal się rozwija i myśli o przyszłości” – powiedział Bartosz Budnicki, Prezes Zarządu SsangYong Polska.
Stabilny rozwój
SsangYong Motor intensywnie przygotowuje się do wznowienia działalności w Europie. W maju 2020 roku wprowadził na rynek nowy model Tivoli G1.2T. Zaplanowano również wprowadzenie do oferty nowego modelu XLV i modelu G4 Rexton z nową skrzynią biegów i nowym silnikiem. W ramach przygotowań do ery po pandemii, inwestuje w rozwój produktów przyszłościowych, w tym pierwszego w Korei elektrycznego SUV-a średniej wielkości, który trafi na rynek w pierwszej połowie przyszłego roku.