AktualnościWyścigi samochodowe

Powrót legendarnego cyklu

6d2x1afcax0x9da9d18ca80c9aa8f954adda5875e364Wyścigowe puchary mają w Czeskiej Republice bardzo mocne korzenie, szczególnie jeśli chodzi o kultowy już ŠKODA Octavia Cup. W trakcie 12-letniej historii pucharu (1998–2010) w serii na europejskim poziomie kształcili się tacy kierowcy jak: Jan Kopecký czy Stefan Rosina, znany polskim kibicom ze starów w Porsche Supercup u boku Kuby Giermaziaka. Oprócz nich za kierownicami pucharowych samochodów zasiadało ponad 120 innych kierowców, którzy w dalszych krokach swoich wyścigowych karier z powodzeniem wykorzystali naukę wyniesioną z Octavii.

Po pięcioletniej przerwie ŠKODA powraca na europejskie tory z zupełnie nowym samochodem, przy którego projekcie inżynierowie z Mladá Boleslav czerpali z doświadczenia zdobytego przez Grupę Volkswagen w czasie organizacji słynnych pucharów SEAT Leon Eurocup, VW Golf Cup czy Audi TT Cup.

Ważną informacją dla przyszłych zawodników, a także kibiców jest fakt, że organizator gwarantuje przynajmniej 4 lata trwania pucharu.

Celem tego projektu jest zainteresowanie młodych utalentowanych kierowców i pomoc w wejściu w świat sportów motorowych. W nadchodzącym sezonie, który rozpocznie się już w ostatni weekend kwietnia, zawodnicy staną do rywalizacji podczas pięciu weekendów wyścigowych. Areną walki będą tory, które na stałe wpisały się w karty historii wyścigów samochodowych: Hungaroring, Red Bull Ring, Most, Slovakia Ring oraz Brno.

W międzynarodowej stawce młodych zawodników nie zabraknie także polskich akcentów – na starcie wszystkich rund pojawią się bowiem bracia Rzepeccy – Adam i Tomasz, znani ze startów w Renault Clio czy Volkswagen Golf Cup. Z kolei w 2009 roku mistrzem serii został Mateusz Lisowski.

Pucharowa ŠKODA Octavia 2016 dysponować będzie mocą 280 koni mechanicznych, przenoszonych na przednie koła za pomocą automatycznej skrzyni DSG z mechanicznym samoblokującym się dyferencjałem.

Początek sezonu będzie miał miejsce na węgierskim obiekcie Hungaroring, który nieprzerwanie gości cykl Formuły 1 od 1986 roku. Nitka krętego i trudnego technicznie toru liczy sobie 4,381 kilometra, a najszybciej pokonał ją Michael Schumacher z czasem 1:19.071.