Aktualności

Polska premiera Kia EV9 – ceny zaskakują

Nowa Kia EV9 to elektryczny SUV zaprojektowany i skonstruowany z myślą o nowoczesnym stylu życia w epoce samochodów zelektryfikowanych. Flagowy SUV marki Kia z napędem elektrycznym oferuje trzy rzędy siedzeń i bardzo przestronne wnętrze. EV9 to solidny i zaawansowany technologicznie samochód elektryczny, dostępny w wersji sześcio- lub siedmioosobowej, który łączy wszechstronność i charakterystyczną dla nowych modeli marki Kia stylistykę z najnowszymi osiągnięciami z zakresu łączności ze światem zewnętrznym.

Wyrazisty design jest inspirowany filozofią projektowania marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Stylistyka EV9 harmonijnie łączy kontrastujące ze sobą elementy, nowoczesność i zaawansowaną technologię. Wpadający w oko design, a jednocześnie monumentalna sylwetka dużego SUV-a i szereg zaawansowanych rozwiązań sprawiają, że EV9 dobrze czuje się w każdym środowisku, a optymalne wykorzystanie przestrzeni w kabinie każdemu pasażerowi zapewnia komfort, relaks i łączność z Internetem.

„EV9 wyznacza nowe standardy w segmencie dużych elektrycznych SUV-ów” – mówi Jason Jeong, Prezes Kia w Europie. „To SUV przyszłości dostępny już dzisiaj, który zachęca ludzi do przejścia na samochody elektryczne i zaprasza ich do bycia częścią transformacji w dziedzinie mobilności. EV9 odegra kluczową rolę w transformacji marki Kia i zmianie sposobu, w jaki ludzie się poruszają”.

Ogromny sukces Kia EV9 w Niemczech, jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży

Zanim flagowy, elektryczny SUV marki Kia wyjechał na europejskie ulice, zdążył zdobyć uznanie 27-osobowego jury konkursu na najlepszy „Samochód Roku 2024 w Niemczech”. Kia EV9 triumfowała w nim w kategorii „Aut luksusowych”, których ceny w Niemczech zaczynają się powyżej 70.000 euro. Flagowy SUV marki Kia zwyciężył z 8 innymi modelami, które brały udział w tegorocznej edycji konkursu, co zasługuje na miano wydarzenia absolutnie wyjątkowego.

Bardzo atrakcyjne ceny i oferta Kia EV9 również w Polsce

EV9 można zamawiać od dzisiaj. W tym roku w Polsce Kia planuje sprzedać 200 egzemplarzy potężnego SUV-a, a w przyszłym – już 1000. Konkurenci EV9 w segmencie dużych elektrycznych SUV-ów z porównywalnym wyposażeniem cenią się od 480.000 do nawet 580.000 zł. Za EV9 w 203-konnej wersji Earth z bogatym wyposażeniem w standardzie trzeba zapłacić 323.900 zł. Topowa wersja GT-Line z silnikami o łącznej mocy aż 384 KM i z napędem na cztery koła kosztuje 368.900 zł. Obydwie odmiany są oferowane z akumulatorem, który maksymalnie może zmagazynować 99,8 kWh energii.

Do seryjnego wyposażenia wersji Earth należą, między innymi, 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów, system V2D, panoramiczny potrójny wyświetlacz, cyfrowy kluczyk Digital Key, czytnik linii papilarnych, wentylowane fotele z przodu i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy, systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy – HDA2, FCA2, LFA2, BCA, ICC, SCC-ML, cyfrowe lusterko wsteczne oraz pompa ciepła i system przygotowania akumulatora do szybkiego ładowania.

W wersji GT-Line do standardu należą, między innymi, 21-calowe aluminiowe obręcze kół, inteligentne adaptacyjne światła LED w stylistyce „Vertical Cubes”, funkcja masażu w fotelu kierowcy, head up display o przekątnej 12 cali, systemy PCA, BVM, RSPA2, SVM, zestaw audio Meridian z 14 głośnikami, zamszowa podsufitka, przednie fotele z wysuwanym podnóżkiem oraz pamięć ustawienia fotela kierowcy, lusterek bocznych i kierownicy.

Kia EV9 – dane techniczne
Akumulator i silnik elektryczny
Rodzaj silnikasynchroniczny z magnesem stałym (z przodu i z tyłu)
Rodzaj akumulatoralitowo-jonowy (Li-Ion)
Ilość zmagazynowanej energii99,8 kWh
Wersja z napędem na tylne koła (RWD)
Maksymalna moc (silnik z tyłu)150 kW (203 KM) w przedziale 4200 – 8200 obr/min
Maks. moment obr. (silnik z tyłu)350 Nm
Wersja z napędem na cztery koła (AWD)
Maks. moc (silnik z przodu)141,3 kW (192 KM) w przedziale 7000 – 7800 obr/min
Maksymalna moc (silnik z tyłu)141,3 kW (192 KM) w przedziale 7000 – 7800 obr/min
Maksymalna moc (łącznie)282,6 kW (384 KM)
Maks. mom. obr. (silnik z przodu)250 Nm (standardowo) lub 350 Nm (z aktywną funkcją Boost)
Maks. moment obr. (silnik z tyłu)350 Nm
Maks. moment obrotowy (łącznie)600 Nm (standardowo) lub 700 Nm (z aktywną funkcją Boost)
Zużycie energii (kWh/100km)w trakcie homologacji
Emisja CO2 (g/km)0
Zasięgw trakcie homologacji
Przyspieszenie 0-100 km/h9,4 s (RWD), 6,0 s (AWD Earth), 5,3 s (GT Line)
Prędkość maksymalna185/200 km/h (RWD/AWD)
Przekładnia1-stopniowa
Przeniesienie napęduna tylne koła (RWD) lub na cztery koła (AWD)
Zawieszenie:Z przodu: kolumny McPhersona
Z tyłu: wielowahaczowe (z pięcioma wahaczami)
Układ kierowniczy
RodzajPrzekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne (R-MDPS)
Przełożenie (mm/obrót)56
Liczba obrotów kołem kierownicy2,93
Średnica zawracania (m)12,38
Wymiary (mm) – wersja podstawowa
Długość5010
Szerokość1980
Wysokość1755
Zwis przedni870
Wymiary (mm) – wersja GT-Line
Długość5015
Szerokość1980
Wysokość1780
Zwis przedni875
Rozstaw osi3100
Zwis tylni1040
Prześwit177
Pojemność bagażnika (litry)
Za trzecim rzędem foteli333
Za drugim rzędem foteli828
Za pierwszym rzędem foteli2393
Bagażnik z przodu w wersji RWD90 (40 kg)
Bagażnik z przodu w wersji AWD52 (20 kg)
Masa własna (minimalna/maksymalna)2501 – 2664