Motoryzacja to nasza pasja

Blog motoryzacyjny moto-przestrzen.pl | Testy samochodów, nowości, opinie

Aktualności

Opel Mokka-e w zimie: maksimum efektywności i komfortu

Gdy dni stają się coraz krótsze, temperatura spada, a jesień ustępuje miejsca zimie, maksymalna efektywność eksploatacji samochodu z napędem w pełni elektrycznym nabiera szczególnego znaczenia. Dzięki pokładowym systemom ogrzewania i innym technologiom kierowca i pasażerowie przyciągającego wzrok Opla Mokki‑e mogą nie tylko podróżować bez lokalnej emisji, ale także zmniejszyć zużycie energii z korzyścią dla zasięgu.

Pompa ciepła i aplikacja ułatwiają (wstępne) ogrzewanie wnętrza

Pierwsze działania służące maksymalizacji efektowności można podjąć jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Wystarczy włączyć sterowanie temperaturą na postoju, gdy elektryczny Opel Mokka‑e jest podłączony do zewnętrznego źródła prądu, takiego jak domowe gniazdko, ładowarka ścienna lub szybka ładowarka. Energia potrzebna do ogrzewania jest wówczas pobierana z tego źródła, bez zmniejszania zasięgu jazdy, który wynosi do 338 kilometrów (wg WLTP). Dzięki montowanej standardowo pompie ciepła wytworzone ciepło odpadowe można wykorzystać do ogrzania wnętrza, bez konieczności włączania konwencjonalnego ogrzewania, które zużywa energię kosztem zasięgu.

Ponadto właściciele Opla Mokki‑e mogą skorzystać z aplikacji myOpel, aby zdalnie zaprogramować wstępne ogrzanie wnętrza, zanim jeszcze wstaną z kanapy. W ciągu kilku minut powietrze w kabinie osiągnie komfortowe około 21 stopni Celsjusza, a szron zniknie z szyb.

Rekuperacyjny układ hamulcowy generuje energię

Oprócz przyjemnego poczucia ciepła jazda Mokką‑e daje także poczucie odpowiedzialnej postawy, gdy kierowca wie, że energia powstająca przy wytracaniu prędkości lub zjeździe ze wzniesienia nie jest marnotrawiona, a efektywnie wykorzystywana. Silnik elektryczny staje się wówczas generatorem, który przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną. Efektywność tego procesu jest dodatkowo zwiększana po wyborze trybu B, czyli hamowania regeneracyjnego. Akumulator o pojemności 50 kWh jest ładowany za darmo, a zgromadzona energia przydaje się przy pokonywaniu kolejnego odcinka podróży. Mokka‑e oferuje trzy tryby jazdy: Eco, Normal i Sport. W trybie Eco priorytetem jest zasięg, a nie osiągi.

Dodatkową zaletą konstrukcji, w której akumulator został umieszczony w podłodze, jest poprawa bezpieczeństwa, zwrotności i właściwości jezdnych dzięki obniżeniu środka ciężkości. To ważne zwłaszcza w trudnych warunkach zimowych.

Dzięki zastosowanym technologiom pokładowym kierowca i pasażerowie Opla Mokki‑e mogą wyruszyć w zimową podróż w komforcie oraz cieszyć się efektywną i lokalnie bezemisyjną jazdą. Do ładowania akumulatorów Mokki‑e można użyć standardowej szybkiej ładowarki stałoprądowej o mocy 100 kW. Zaledwie 12‑minutowy postój na publicznej stacji ładowania tego typu zwiększa zasięg o 100 kilometrów.