Aktualności

NX 450h+ Overtrail na targach Tokio Outdoor Show

Podczas zaplanowanych na dni 28-30 czerwca targów Tokio Outdoor Show na stoisku firmy Snow Peak, specjalizującej się w akcesoriach i sprzęcie kempingowym, zaprezentowana zostanie gama aut z projektu Lexus Overtrail. Nazwa Overtrail pochodzi od połączenia słów „Overland” oraz „Trail” i oznacza poruszanie się poza utartym szlakiem po leśnych czy polnych drogach i pozostawaniu w zgodzie z naturą. Samochody z tej linii otrzymują zmodyfikowane zawieszenie, a także liczne akcesoria, które ułatwiają nie tylko jazdę terenową, ale także biwakowanie.

NX 450h+ Overtrail

Na targach Tokio pokazany zostanie m.in. Lexus NX 450h+ Overtrail. Auto, które jest dostępne na polskim rynku, łączy zalety napędu plug-in hybrid o mocy 309 KM z licznymi zmianami o off-roadowym rodowodzie. Wersja Overtrail ma zmodyfikowano układ jezdny. Zawieszenie podniesiono o 15 mm, a przez to wysokość auta wzrosła do 1675 mm. Jazdę po bezdrożach ułatwi zwiększony do 200 mm prześwit, dodatkowe wzmocnienia tylnego zawieszenia oraz 18-calowe felgi aluminiowe z oponami AT.

Samochód wyróżnia się też stylistyką. NX Overtrail ma pomalowane na czarno lusterka, klamki, błotniki, relingi dachowe oraz atrapę chłodnicy. Napis LEXUS na tylnej klapie jest w kolorze szarym, a specjalnie dla tej wersji zarezerwowano nowy lakier Moon Desert. We wnętrzu tapicerka foteli wykonana jest z czarnej skóry syntetycznej ze wstawkami w kolorze khaki. Ten motyw wykorzystano także na boczkach drzwi oraz pokrywie schowka w konsoli centralnej, a nowa listwa dekoracyjna Geo Layer inspirowana jest warstwami skał osadowych.

NX 450h+ Overtrail kosztuje w Polsce od 374 900 zł. Auto w uterenowionej wersji dostępne też jest z klasyczną hybrydą oraz inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR (od 330 900 zł).

Terenowy GX oraz off-roadowe prototypy

Stoisko na targach Tokio uzupełnią inne modele z projektu Lexus Ovetrail jak GX 550 Overtrail+, który nie jest dostępny na polskim rynku. To rasowe auto 4×4 ze zwiększonym prześwitem względem standardowej wersji, oponami typu AT oraz wzmocnieniami, które ułatwiają jazdę w terenie.

Lexus pokaże także uterenowioną wersję swojego auta elektrycznego. RZ Outdoor Concept ma dwukolorowe malowanie karoserii, dwa silniki elektryczne o mocy 313 KM, które przekazują moc na cztery koła. Zwieszenie jest podniesione o 20 mm, auto otrzymało też 18-calowe felgi z oponami AT, zmienione zderzaki z przodu i z tyłu, które wydłużyły nadwozie auta o 25 mm, specjalną osłonę podwozia, oświetlenie, które ułatwia poruszanie się po zmroku oraz hak, który pozwala na zamontowanie bagażnika rowerowego.

Gamę aut uzupełni Lexus ROV Concept (skrót od: Recreational Off-highway Vehicle) z nieemitującym CO2 spalinowym silnikiem wodorowym o pojemności 1,0 l. Model łączy bezemisyjną jazdę z ekstremalnymi możliwościami terenowymi dzięki zawieszeniu o dużym skoku, klatce bezpieczeństwa i grubym oponom, które pozwalają na jazdę w błotnistym terenie. Jego wymiary (3 122 mm długości, 1 725 mm szerokości i 1 800 mm wysokości) pozwalają na łatwe manewrowanie.