ID. Buzz zmierza w zrównoważoną przyszłość, korzystając z doświadczeń zdobytych przy wprowadzonych na rynek wcześniej modelach rodziny ID. Wnętrze ID. Buzz to niezwykle komfortowa, otwarta przestrzeń z dużą ilością miejsca i wieloma możliwościami zagospodarowania. Jednocześnie model ten jest idealnym towarzyszem w cyfrowym świecie. Dzięki w pełni cyfrowej koncepcji obsługi i innowacyjnemu systemowi infotainment oferuje niespotykaną do tej pory łączność z urządzeniami mobilnymi. Na pokładzie znajdują się również porty USB-C, które umożliwiają szybkie ładowanie smartfonów, laptopów z mocą do 45 W. ID. Buzz staje się więc „cyfrowym salonem” i tym samym otwiera nowy wymiar mobilności elektrycznej.
„Stworzyliśmy samochód z logiczną i intuicyjną koncepcją wnętrza oraz wieloma możliwościami zagospodarowania przestrzeni. Wnętrze staje się cyfrowym salonem lub biurem – dokładnie takim, jakie nasi klienci znają z własnych domów” – wyjaśnia Jozef Kaban, szef designu Volkswagena.
Nawet 8 portów USB. Klienci mają teraz jeszcze więcej możliwości korzystania ze swoich urządzeń mobilnych w ID. Buzz – auto może pełnić zarówno funkcję cyfrowego salonu, jak i mobilnego biura. W opcji dostępne są małe, składane stoliki na oparciach przednich foteli. Można na nich umieścić laptopy lub tablety – te ostatnie są trzymane w specjalnie zaprojektowanych wnękach.
W standardzie są trzy porty USB-C do zasilania smartfonów, konsoli do gier, notebooków i tabletów używanych przez pasażerów w ID. Buzz. Dwa z nich – z możliwością przesyłania danych – znajdują się po prawej stronie obok kierownicy, a trzeci w drzwiach pasażera z przodu. Można zamówić kolejne trzy porty, po jednym w podstawie lusterka wewnętrznego i w drzwiach przesuwnych po obu stronach. Wkrótce pojawią się dwa kolejne porty na ściankach w przestrzeni bagażowej.
Prawie wszystkie porty USB-C, z wyjątkiem portu w lusterku, wykorzystują najnowszy standard ładowania USB Power Delivery (USB-PD). Umożliwia to szybkie ładowanie z mocą do 45 W, w zależności od podłączonego urządzenia – jest to trzykrotnie większa moc ładowania niż do tej pory. Laptop z wyładowaną baterią można naładować do 50 procent pojemności w ciągu około pół godziny. Większość obecnych urządzeń elektronicznych obsługuje nowy standard USB-PD.
Cyfrowe wyświetlacze. Wszystkie wyświetlacze w ID. Buzz są cyfrowe. Za pomocą dotykowych przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy kierowca może obsługiwać wyświetlacz Digital Cockpit o przekątnej 5,3 cala. Podobnie jak duży wyświetlacz pośrodku deski rozdzielczej sprawia on wrażenie „zawieszonego w powietrzu”. W standardzie ekran systemu Ready 2 Discover ma przekątną 10 cali i jest wyposażony w funkcję nawigacji, którą można później aktywować. Jest ona aktywna w opcjonalnym systemie Discover Pro; wówczas ekran dotykowy ma przekątną 12 cali. Pod wyświetlaczem dotykowym znajdują się dwa panele dotykowe: suwaki umożliwiają regulację głośności i temperatury, natomiast przyciski cyfrowe umieszczone pod tymi elementami sterującymi otwierają menu dotyczące parkowania, klimatyzacji, systemów wspomagania kierowcy i trybów pracy podwozia.
Sterowanie głosowe. System kontroli głosowej trzeciej generacji szybko i precyzyjnie rozpoznaje pytania i polecenia. System rozumie komendy, w razie potrzeby zadaje pytania i pozwala sobie przerwać. Odpowiedzi są udzielane bardzo szybko i na dwa sposoby: offline z informacji przechowywanych w pojeździe i online z chmury.
Intuicyjny system ID. Light. Podobnie jak w innych modelach rodziny ID., także w ID> Buzz jest ID. Light – wąski pasek świetlny przy dolnej krawędzi przedniej szyby. Dostarcza on czytelnych informacji za pomocą impulsów świetlnych. Na przykład informuje o ładowaniu pojazdu lub o kierunku, w którym należy skręcić zgodnie z systemem nawigacyjnym. Jeśli cały pasek ID. Light świeci się na czerwono, oznacza to, że kierowca powinien natychmiast zahamować.
Online dzięki We Connect. Usługi We Connect i We Connect Plus są dostępne w opcji dla wszystkich odmian modelu ID. Buzz, a przez ograniczony czas po zakupie auta będą dostępne bezpłatnie. Łączą one pojazd ze smartfonami oraz ze światem zewnętrznym. Oprócz funkcji sterowania głosem online, do najważniejszych elementów tych usług należą nawigacja z funkcją informacji o ruchu drogowym online, radio internetowe, transmisja danych za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi i aplikacji Spotify. Aktywna umowa We Connect jest niezbędna do korzystania z bezpłatnych, zdalnych aktualizacji Over-the-air.
Zdalna obsługa. Usługi związane z pojazdami to kolejny obszar świata We Connect. Korzystając z aplikacji We Connect ID. na swoim smartfonie, właściciele ID. Buzz mogą zdalnie sterować ładowaniem i klimatyzacją, a także sprawdzać poziom naładowania akumulatora.
Inteligentne urządzenie na kołach. Dzięki rozbudowanej łączności i licznym funkcjom systemu infotainment, ID. Buzz to inteligentne urządzenie na kołach. Bezprzewodowy system App-Connect pozwala na łatwą integrację ze smartfonem. Dzięki temu wybranymi aplikacjami można sterować przy pomocy wyświetlacza systemu infotainment lub komend głosowych. Volkswagen oferuje możliwość integracji zarówno telefonów z systemem Android, jak i iOS. Standardem jest także schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego. Opcjonalnie dostępny jest interfejs telefonu komórkowego Comfort – w tym przypadku w desce rozdzielczej zintegrowana jest podstawa do ładowania.
Ergonomiczna dźwignia zmiany biegów. Wysoko umieszczone fotele kierowcy i pasażera spowodowały, że także deska rozdzielcza jest na podobnym poziomie. Dźwignia zmiany biegów w formie obrotowego przełącznika jest umieszczona po prawej stronie kolumny kierownicy. Po lewej stronie kolumny kierownicy znajdują się dźwignie obsługi wycieraczek i kierunkowskazów, a także panel sterowania światłami, ogrzewaniem szyby przedniej i tylnej oraz funkcją odmrażania szyby przedniej.
Kapitańskie fotele z wysoko umieszczonymi siedziskami w pierwszym rzędzie. Wysoka pozycja kierowcy i pasażera w połączeniu z dużymi oknami zapewnia to optymalną widoczność we wszystkie strony. Podłokietniki po wewnętrznej stronie przednich foteli należą do wyposażenia standardowego bazowej odmiany ID. Buzz Pro. W droższych wersjach są także podłokietniki po zewnętrznej stronie przednich siedzeń. W topowym modelu, który pojawi się na rynku nieco później, siedzenia mają certyfikat AGR (niemieckiej kampanii na rzecz zdrowych pleców) i są elektrycznie sterowane.
Wielofunkcyjny schowek Buzz Box. ID. Buzz za dopłatą może być wyposażony w funkcjonalny schowek o nazwie Buzz Box. Można go zainstalować między przednimi siedzeniami i bardzo łatwo go wyjąć. Jest on podzielony na części – w górnej, łatwo dostępnej, znajduje się m.in. skrobaczka do szyb i otwieracz do butelek. Z przodu jest 1,4-litrowa przegroda np. na butelkę z wodą. Obok niej znajduje się szuflada o pojemności 5 litrów.
Platforma MEB to wygoda i przestrzeń. ID. Buzz ma 4,71 m długości, rozstaw osi wynosi 2,99 m, szerokość – 1,99 m, a wysokość – 1,94 m. Mimo dość kompaktowych rozmiarów ID. Buzz oferuje ogromną przestrzeń dla pasażerów i bagażu. W momencie wprowadzenia na rynek będzie dostępna odmiana pięciomiejscowa, która jest standardowo wyposażona w elektrycznie odsuwane drzwi po obu stronach nadwozia. Dzięki nim dostęp do kabiny jest bardzo wygodny. Tylną kanapę można przesunąć do przodu, a jej oparcie ma regulowany kąt nachylenia. Odmiany 6- i 7-osobowa, z dłuższym rozstawem osi pojawią się na rynku nieco później. Bagażnik wersji pięcioosobowej mieści 1121 l z kompletem pasażerów, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy rośnie do 2205 l.