Peugeot 2008 jest od ponad trzech lat bestsellerem na rynku SUV-ów. Dziś wkracza w nowy etap pod względem stylistyki, technologii i elektryfikacji napędu. Nowy model jest już dostępny w Polsce.
Peugeot 2008, wprowadzony na rynek pod koniec 2019 roku i wyprodukowany w liczbie około 700 000 sztuk, z miejsca uplasował się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się SUV-ów z segmentu B w Europie. W 2021 roku zajął nawet pierwsze miejsce na podium.
Sukces modelu jest związany między innymi z wersją E-2008, która była pionierem w elektryfikacji tego segmentu. Oferowana już w 2019 roku, została wyprodukowana w liczbie ponad 75 000 sztuk.
W 2022 roku wersja z napędem elektrycznym stanowiła 17,4% sprzedaży tego modelu i uplasowała się w pierwszej trójce elektrycznych SUV-ów z segmentu B w Europie.
MATTHIAS HOSSANN, dyrektor ds. designu marki Peugeot: „Wraz z nowym Peugeot 2008 marka wzmacnia to, co ją wyróżnia: zaawansowane technologie i koci charakter. Jednym z kluczowych efektów pracy nad stylistyką samochodu jest wyeksponowanie przodu z imponującymi światłami w kształcie trzech pazurów. Nowa sygnatura wzmacnia solidną i atletyczną stylistykę nadwozia, która przyczyniła się do sukcesu tego SUV-a na wszystkich rynkach. Jest też doskonałą ilustracją zdecydowanie wyższej klasy nowego modelu.”
Nabywców Peugeot 2008 przede wszystkim przyciąga mocna stylistyka, określana zwykle jako elegancka, pełna mocy i kojarząca się z solidnością. Klienci cenią sobie również uniwersalność i dynamikę, dzięki którym nowy Peugeot 2008 jest idealnym SUV-em dla aktywnych rodzin.
Nowy Peugeot 2008 jest produkowany w hiszpańskim zakładzie w Vigo. Gama obejmuje trzy wersje – ACTIVE, ALLURE, GT – i cztery silniki, w tym w 100% elektryczny napęd o mocy 115 kW / 156 KM z zasięgiem sięgającym 406 km (w cyklu mieszanym WLTP). Już w 2024 roku gama Peugeot 2008 wzbogaci się o nowy napęd hybrydowy.
