Categories Aktualności

Nowe Mitsubishi L200 2016

DSC_4604W polskiej ofercie Mitsubishi Motors debiutuje właśnie zupełnie nowa, 5. generacja pickupa Mitsubishi L200 2016. Z myślą o wyróżnieniu pierwszych polskich klientów przygotowano powitalną serię 30 pojazdów o nazwie Mitsubishi L200 Premiere Edition. Nowe Mitsubishi L200 to samochód, który wytycza drogę dla całego segmentu pickupów – nową i bardziej zaawansowaną technicznie, między innymi dzięki nowej technologii napędu, znakomitej aerodynamice, mniejszej masie i wyższemu bezpieczeństwu czynnemu. Innowacyjna konstrukcja nowego, japońskiego pickupa Mitsubishi L200 2016 oprócz wzorowej funkcjonalności i świetnych własności jezdnych na drogach utwardzonych i w terenie, gwarantuje pasażerom jakość, wygodę i komfort samochodu typu SUV. Inauguracyjna partia nowego Mitsubishi L200 oferuje dodatkowe elementy wyposażenia a wszyscy nabywcy tej serii otrzymają sportowy zegarek z logotypem nowego modelu. Na stronie internetowej www.mitsubishi.pl/nowel200, poświęconej nowemu modelowi, można uzyskać wszelkie informacje oraz zarezerwować jeden z 30 pojazdów z limitowanej serii tego modelu.

Ponad 4 miliony aut, 70 lat historii i strategiczne znaczenie

Mimo, że zwyczaj “cywilnego” wykorzystywania takich pickupów w Europie jest dosyć świeży, nabywcy L200 mogą korzystać z 7 dekad doświadczeń konstrukcyjnych MMC i znajomości rynków tego typu pojazdów. Model L200, który wyprodukowano dotychczas w 4 seriach znalazł aż 4.077.000 nabywców na całym świecie. Blisko 440.000 z nich jeździ obecnie po drogach całej Europy, która jest największym rynkiem eksportowym zbytu tego modelu. Segment pickupów pomimo kryzysu finansowego w Europie notuje wzrost. Nowe L200 to dla Mitsubishi Motors Corporation model o strategicznym znaczeniu – rocznie na całym świecie będzie sprzedawanych aż 200 000 takich pojazdów – to aż o 70 000 więcej, niż roczna sprzedaż poprzedniej generacji L200.

Całkowicie nowa, 5. seria Mitsubishi L200 – prekursor nowej ery pickupów

Mitsubishi L200 5. serii jest całkowicie nową konstrukcją i prekursorem nowej generacji pickupów. Konstruktorzy Mitsubishi stworzyli nieosiągalną dotąd kombinację – nowe L200 to pierwszy na rynku pojazd do ciężkiej pracy w terenie, który zapewnia komfort i własności jezdne samochodu osobowego typu SUV.

Atletyczna sylwetka i jej zalety

L200 piątej generacji cechuje całkowicie nowa, muskularna stylistyka nadwozia zbudowanego na nowej ramie konstrukcyjnej. Nowa konstrukcja pozwoliła na ograniczenie współczynnika czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40, podwyższenie bezpieczeństwa biernego, przy jednoczesnym utrzymaniu ciężaru w rozsądnych granicach, dzięki starannemu opracowaniu struktury nośnej z wykorzystaniem dużej ilości stali o wysokiej wytrzymałości i sztywniejszej ramy podwozia. W nowym Mitsubishi L200 uzyskano doskonały stosunek mocy do masy, dodatkowo optymalizując przestrzeń we wnętrzu i redukując zużycie paliwa i emisję CO2. Nowe L200 może pochwalić się też najmniejszym promieniem skrętu w tym segmencie pojazdów, wynoszącym 5,9 m i konkurencyjną długością przestrzeni ładunkowej, która stanowi aż 29,2% długości samochodu. Indywidualnie zaprojektowana dla każdej wersji nadwoziowej skrzynia ładunkowa jest zgrabnie wtopiona w bryłę pojazdu, a dzięki wyżej poprowadzonym górnym krawędziom skrzyni, uniknięto utraty objętości ładunkowej. Dynamiczny wygląd samochodu wzmocniono dodatkowo trójwymiarową głębią tylnej ściany skrzyni ładunkowej i “zawinięciem” na bokach skrzyni tylnych lamp zespolonych.

Najlepszy w klasie napęd 4×4

Nowe L200 oferuje opracowany przez MMC stały napęd wszystkich kół „Super Select 4WD II” z reduktorem, który jest teraz załączany za pomocą obrotowego elektronicznego przełącznika na konsoli środkowej. Dodatkowo uzyskano podział momentu napędowego w proporcji 40:60, co poprawiło własności jezdne samochodu.

Oryginalnie opracowany dla modelu Pajero, system Super Select (obecnie “Super Select 4WD-II”) firmy Mitsubishi Motors pozwala kierowcy na wybór najwłaściwszego trybu pracy w zależności od warunków terenowych i innych czynników zaobserwowanych przez kierowcę. Możliwe jest przełączanie pomiędzy trybami jazdy 2WD i 4WD bez zatrzymywania samochodu (przy prędkości poniżej 100 km/h), bez względu na aktualny rodzaj nawierzchni.

Dużym atutem systemu Super Select jest ustawienie “4H” stałego napędu 4WD, czyli możliwość korzystania z niego przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni. Jest to wciąż rzadkość w tym segmencie rynkowym, szczególnie w samochodach dysponujących reduktorem.

W szczególnym przypadku pickupa, jakim jest L200, Super Select 4WD dodaje w znaczący sposób przyczepności, gdy samochód porusza się bez obciążenia skrzyni ładunkowej. Oferuje on blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, co gwarantuje wyjątkową sprawność w terenie, ale również kontroluje rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w trybie 4H, zapewniając znakomite i łatwe prowadzenie samochodu na bardzo zróżnicowanych nawierzchniach, od asfaltowych dróg, po śliskie, nieutwardzone trakty.

W przeciwieństwie do niektórych swoich konkurentów, Super Select wyposażony jest również w zakres niskich przełożeń („4LLc”) umożliwiających rzeczywiście terenową jazdę, podnosząc własności terenowe samochodu na jeszcze wyższy poziom.