Zaprezentowany pięć lat temu na New York International Auto Show sedan Optima był nowością modelową marki Kia w segmencie D zwiastując jej ‘reorientację na design’.
Światowa premiera zupełnie nowej Optimy 2016 w Nowym Jorku pokazuje, że historia lubi się powtarzać. Pojazd ten jest symbolicznym dowodem na dojrzałość marki Kia, osiągniętą na drodze nieprzerwanego doskonalenia konstrukcyjnego i obsesyjnej wprost dbałości o szczegóły.
Trafiając w gusta klientów poszukujących alternatywy w ówcześnie monotonnym segmencie „D” Optima wspięła się na szczyt światowej sprzedaży Kia i przez trzy kolejne lata była markowym bestsellerem w USA. Odniesiony sukces zamierza kontynuować także i nowy model.
Stworzona pod uważnym okiem Petera Schreyera – prezydenta i głównego stylisty Kia, Optima 2016 zachowuje swą charakterystyczną i atletyczną osobowość. Wyższy komfort jazdy, lepsze prowadzenie i obszerność wnętrza zapewnia dłuższa, poszerzona i sztywniejsza płyta podłogowa.
Luksusowa kabina nowej Optimy zadziwia jakością i precyzją wykonania przewidzianą dla wszystkich wersji modelowych od początku sprzedaży światowej w czwartym kwartale bieżącego roku. Podobnie jak poprzednik, nowa Optima z przeznaczeniem dla Europy produkowana będzie w koreańskim zakładzie Kia Hwasung.
„Optima zmieniła stosunek obecnych i potencjalnych klientów do marki Kia, a jej sukces w USA to zasługa oszałamiającego wprost designu i sportowych osiągów.” – powiedział Michael Sprague, wiceprezydent ds. marketingu i sprzedaży Kia Motors America – „Nowa Optima zachowuje charakterystyczną osobowość poprzednika, choć poprawiliśmy niemal wszystko to, co wpływa na przestronność wnętrza, komfort jazdy i prowadzenia oraz stopień wyrafinowania technicznego.”