Trzy dotychczasowe generacje Sportage – kompaktowego SUV-a Kia – znalazły na świecie aż 3,3 miliona nabywców. Od 1993 roku, kiedy debiutował Sportage pierwszej generacji, do końca ubiegłego roku z salonów Kia w Europie wyjechało 414 tys. egzemplarzy tego modelu. W Polsce, od 1995 roku do dzisiaj, dealerzy sprzedali łącznie 34 tys. egzemplarzy Kia Sportage trzech generacji. Nieprzerwanie, od czasu debiutu modelu poprzedniej generacji w 2010 roku, kompaktowy SUV jest bestsellerowym modelem Kia zarówno w Polsce, jak i w Europie.
W ubiegłym roku w Polsce nabywców znalazło 5368 egzemplarzy Kia Sportage. Ponad połowa (dokładnie – 53%) zarejestrowanych w 2015 aut było napędzanych benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 135 KM. Drugą najpopularniejszą jednostką napędową był turbodiesel o pojemności 1,7 l i mocy 115 KM (25% sprzedaży). Aż 7 na 10 Kia Sportage, które wyjechały z salonów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, było wyposażone w najdroższe pakiety – L i XL. Jedynie 15% klientów, którzy wybrali kompaktowego SUV-a Kia, zdecydowało się na zakup samochodu z napędem na cztery koła. Jeszcze mniej, bo tylko 10%, wybrało wersję z automatyczną skrzynią biegów.
Od 2011 do 2015 roku sprzedaż SUV-ów segmentu C wzrosła w Polsce od niecałych 29 tys. do 47 tys. egzemplarzy rocznie. Kompaktowe SUV-y mają już 13-procentowy udział w rynku i popyt na modele tego typu stale rośnie. W ubiegłym roku Kia Sportage okazała się drugim najpopularniejszym SUV-em segmentu C na polskim rynku. Jej udział w sprzedaży samochodów tej klasy wyniósł 11%, czyli dokładnie tyle ile łącznie wyniósł udział w sprzedaży konkurencyjnych modeli Hyundaia – ix35 i Tucsona – oraz więcej niż udział w sprzedaży Toyoty RAV4 (8%) czy VW Tiguana (6%).