Kia Niro, obok kompaktowego crossovera XCeed i bestsellerowego SUV-a Sportage, należy do najpopularniejszego segmentu samochodów w Polsce, czyli do tzw. C-SUV. W 2021 roku SUV-ów segmentu C zarejestrowano u nas 109 tysięcy egzemplarzy, co oznacza, że stanowią one aż 25% ogólnej sprzedaży. Dzięki trzem modelom w ofercie Kia jest obecnie liderem segmentu C-SUV z udziałem w rynku na poziomie 23%. Ubiegły rok, pod względem liczby rejestracji, Kia e-Niro zakończyła na pozycji lidera wśród elektrycznych SUV-ów. Jej udział w segmencie wyniósł aż 36%.
Popularny crossover został zaprojektowany od podstaw, dzięki czemu potrafi sprostać zróżnicowanym potrzebom użytkowników samochodów, którzy dbają o środowisko. Nowa Kia Niro oferuje trzy nowoczesne zelektryfikowane układy napędowe do wyboru, ekologiczne materiały w kabinie i wyjątkowe systemy bezpieczeństwa. Wszystko razem sprawia, że model nowej generacji przewyższa oczekiwania klientów. Niro jest nieodłącznym modelem coraz liczniejszej gamy ekologicznych samochodów marki Kia, która do 2027 roku będzie liczyć aż 14 modeli typu BEV, czyli napędzanych wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego.
Segment kompaktowych SUV-ów jest jednym z najliczniejszych pod względem modeli. Nowe Niro ilustruje nowatorskie podejście marki Kia do klasycznego SUV-a i oferuje wiele detali, które wyróżniają je w zatłoczonym segmencie. Idealne połączenie formy i funkcji sprawia, że nowe Niro jest bezpiecznym i przyjaznym rodzinie samochodem o korzystnych parametrach ekonomicznych i dla środowiska, które wiele osób zachęcą do wykonania ważnego pierwszego kroku w kierunku auta zelektryfikowanego.
Nowe Niro zapewnia przejście na mobilność przyjazną dla środowiska poprzez wybór niskoemisyjnych i bezemisyjnych układów napędowych – hybrydowego (HEV), hybrydowego typu plug-in (PHEV) i elektrycznego (BEV). Modele HEV i PHEV są wyposażone w wydajny benzynowy silnik Smartstream 1.6 GDI. Akumulator elektrycznego Niro EV zapewnia największe korzyści dla środowiska dzięki bezemisyjnemu zasięgowi 463 km (wg WLTP) na napędzie wyłącznie elektrycznym.
Jason Jeong, Prezes Kia w Europie, powiedział: „Kia zaprojektowała nowe Niro tak, aby umożliwić klientom łatwiejszą drogę do czystej mobilności. Gama ekologicznych układów napędowych do wyboru nawet najbardziej niezdecydowane osoby zachęci do przejścia na bardziej zrównoważone formy mobilności”.
„Już popularne hybrydowe Niro korzysta z najnowszych osiągnięć technologicznych marki Kia i potrafi zaspokoić potrzeby kierowców w zakresie mobilności oraz przyciągnąć do niej nowych klientów. Niro to trzeci pod względem popularności model marki Kia. Jego nowa generacja jeszcze bardziej wzmocni pozycję Niro jako popularnego auta w gamie marki Kia i pomoże przyspieszyć sprzedaż na świecie samochodów przyjaznych dla środowiska do dwóch milionów egzemplarzy w 2030 roku”.
Nowa Kia Niro – przy długości 4420 mm, szerokości 1825 mm i wysokości do 1570 mm – została opracowana na platformie „K” trzeciej generacji. Rozstaw osi, wynoszący 2720 mm, oraz nowe proporcje sprawiają, że nadwozie nowego Niro oferuje wiodącą w klasie przestrzeń w kabinie i pojemność bagażnika.
Do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały z recyklingu, które prezentują się bardzo dobrze. Pod względem jakości wykonania wnętrze nowego Niro bardziej przypomina kabiny modeli premium niż popularnych. Minimalistyczna deska rozdzielcza ma gładkie linie, obsługa jest intuicyjna. Wyświetlacz head-up (HUD) zwiększa bezpieczeństwo i wygodę podczas jazdy, a pakiet nowych systemów bezpieczeństwa wprowadza najnowsze osiągnięcia w dziedzinie ochrony pasażerów do przyjaznego rodzinie crossovera.
Niro drugiej generacji oferuje pakiet zaawansowanych systemów asystujących (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) z rodziny DriveWise, których zadaniem jest unikanie potencjalnych zagrożeń na drodze i zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) ostrzega kierowcę o możliwych kolizjach z innymi użytkownikami drogi lub z pieszymi i potrafi zatrzymać samochód. Funkcje ochrony podczas skręcania na skrzyżowaniach i monitorowania pieszych, którzy przechodzą przez skrzyżowanie zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo w czasie zmiany kierunku jazdy. Potrafią też zatrzymać Niro w przypadku wykrycia ruchu poprzecznego, gdy jakiś samochód zbliża się z lewej lub prawej strony. Tak działają tylko dwa z licznych systemów bezpieczeństwa oferowanych w pakiecie DriveWise, które współdziałają ze sobą, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
„Niro zajmuje ważne miejsce w ofercie marki Kia, bo jest przystępnym cenowo, zelektryfikowanym modelem, który jest kupowany w dużej liczbie egzemplarzy. To dla nas kluczowy model. Naturalne jest, że po zaprezentowaniu nowego wizerunku marki, nowy design otrzymało również Niro. Klientom model ten zaoferuje cenione rozwiązania, które znają z samochodów marki Kia. Jednocześnie zwiększa on atrakcyjność marki Kia dla nowych, świadomych ekologicznie nabywców” – podsumował Jason Jeong.
Kia Niro EV zadebiutuje na polskim rynku w sierpniu. Modele z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in trafią do salonów miesiąc wcześniej.