Aktualności

Mercedes-Benz otwiera pierwszy europejski hub ładowania w Mannheim

27 listopada Mercedes-Benz zainaugurował w Mannheim swój pierwszy własny niemiecki hub ładowania. Do końca dekady Mercedes-Benz planuje otworzyć ponad 2000 własnych stacji ładowania na całym świecie z ponad 10 000 punktów szybkiego ładowania. Nowy węzeł ładowania Mercedes-Benz w regionie Ren-Men-Neckar znajduje się przy jednym z najważniejszych korytarzy transportowych w Niemczech i wpisuje się w globalne zaangażowanie firmy w rozbudowę infrastruktury ładowania. W ten sposób Mercedes-Benz wyznacza nowe standardy szybkiego, bezpiecznego i ekologicznego ładowania pojazdów elektrycznych.

W Mannheim kierowcy samochodów elektrycznych mogą teraz ładować swoje samochody osobowe i dostawcze w sześciu punktach ładowania, każdy o mocy 300 kW. Każda ładowarka ma tylko jeden port, aby zapewnić, że maksymalna energia dotrze do ładującego pojazdu. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu ładowaniem każdy pojazd może być ładowany maksymalną dostępną energią. Dzięki temu niektóre modele pojazdów elektrycznych są już w stanie naładować się od 10% do 80% w mniej niż 20 minut.

Ponadto Mercedes-Benz postawił sobie za cel, aby postój na ładowanie był szczególnie przyjemny dla kierowców. W zakresie rozwoju i eksploatacji sieci ładowania Mercedes-Benz w Europie. Mercedes-Benz będzie w przyszłości partnerem eksperta w dziedzinie energii i mobilności E.ON.

Centra ładowania Mercedes-Benz są łatwo dostępne dla pojazdów każdej wielkości, od małych samochodów osobowych po furgonetki. Klienci Mercedes-Benz korzystają również z atrakcyjnych warunków, takich jak powitalna stawka wstępna. Obejmuje to bezpłatne ładowanie za pośrednictwem usługi ładowania Mercedes me Charge we wszystkich nowych centrach ładowania Mercedes-Benz w pierwszych miesiącach.

 „Otwarcie pierwszego centrum ładowania Mercedes-Benz w Niemczech to ważny krok na naszej drodze do bezemisyjnej jazdy. Rozbudowując infrastrukturę szybkiego ładowania, ułatwiamy naszym klientom przejście na mobilność elektryczną, a jednocześnie wyznaczamy nowe standardy w ładowaniu pojazdów elektrycznych”. Franz Reiner, prezes zarządu Mercedes-Benz Mobility AG

Z okazji ceremonii otwarcia w Mannheim dr Volker Wissing, federalny minister ds. cyfryzacji wyraziła uznanie dla zaangażowania Mercedes-Benz i wyraziła zadowolenie ze ścisłej współpracy biznesu i polityki w Niemczech.

„Ładowanie musi być tak proste, jak tankowanie. Tylko w ten sposób możemy zwiększyć chęć przesiadki na przyjazne dla klimatu samochody elektryczne. Wspólnym celem polityki i biznesu jest uczynienie elektromobilności atrakcyjnej dla obywateli. Potrzebujemy zaangażowanego przemysłu motoryzacyjnego, który będzie nas wspierał i oprócz dostarczania pojazdów elektrycznych, przyczyni się również do przyszłościowego rozwoju systemu ładowania infrastruktura. Z sukcesem osiągnęliśmy już tegoroczny cel, jakim jest 100 000 publicznych punktów ładowania. Jest to dla nas zachęta do dalszej ciężkiej pracy nad wypełnieniem luk. Mercedes-Benz Charging Hub w Mannheim to ważny krok w kierunku zagęszczenia infrastruktury ładowania. Szczególnie cieszy mnie fakt, że jest on otwarty dla wszystkich użytkowników.” Dr Volker Wissing, federalny minister cyfryzacji i transportu

Minister transportu Badenii-Wirtembergii, Winfried Hermann, wyraził wyraźne zaangażowanie w promowanie mobilności elektrycznej również w Mannheim:

„Aby rozwinąć mobilność elektryczną, potrzebujemy ogólnokrajowej i zorientowanej na popyt infrastruktury ładowania. Dlatego chęć inwestycji w sieć ładowania dużej mocy jest pozytywnym znakiem dla przyszłości elektromobilności w naszym kraju. To zobowiązanie do dalszej ekspansji stanowi pozytywny i konieczny ruch dla przemysłu motoryzacyjnego”. Winfried Hermann, minister transportu Badenii-Wirtembergii

Trwa rozbudowa globalnej sieci ładowania Mercedes-Benz 

Po Atlancie (USA), Chengdu (Chiny) i Foshan (Chiny), Mannheim jest już czwartą stacją ładowania, którą Mercedes-Benz uruchamia na świecie. Kolejne zostaną uruchomione do końca roku, w tym USA i Chiny. Od 2024 roku, oprócz kolejnych lokalizacji w Niemczech, Mercedes-Benz otworzy stacje ładowania m.in. we Włoszech, Hiszpanii i Francji w Europie. Do końca 2024 roku Mercedes-Benz rozbuduje swoją globalną sieć ładowania do ponad 2000 punktów ładowania, w tym ponad 200 w Europie. Do końca dekady na całym świecie planowane jest ponad 2 000 własnych centrów ładowania z ponad 10 000 punktów szybkiego ładowania. W ten sposób firma wnosi decydujący wkład w rozwój ogólnokrajowej infrastruktury ładowania i koncentruje się na potrzebach klientów w zakresie wygodnego ładowania.

Strategiczne partnerstwo z E.ON w celu budowy sieci ładowania Mercedes-Benz w Europie

Aby zapewnić pierwszorzędne wrażenia z ładowania, Mercedes-Benz stawia na E.ON jako strategicznego partnera w Europie. W przyszłości E.ON zapewni wsparcie w zakresie poszukiwania lokalizacji i planowania, budowy, eksploatacji i usług towarzyszących planowanym w Europie hubom ładowania Mercedes-Benz. Obejmuje to również inteligentne rozwiązania, takie jak konserwacja predykcyjna infrastruktury ładowania w oparciu o sztuczną inteligencję, a w przyszłości także inne wygodne funkcje dla klientów, od rezerwacji z wyprzedzeniem po Plug & Charge. Ponadto E.ON, jako jeden z największych dostawców energii w Europie, wniesie swoją wiedzę ekspercką i rozległą wiedzę rynkową w zakresie inteligentnego zarządzania energią oraz zapewni wsparcie w obszarze dostaw energii.

„E.ON postawił sobie za zadanie napędzanie transformacji energetycznej i sprawienie, aby przejście na mobilność elektryczną było tak wygodne i nieskomplikowane, jak to tylko możliwe. Partnerstwo z Mercedes-Benz jest kamieniem milowym na tej drodze: tworząc stacje ładowania o dużej mocy w Europie, wspólnie wnosimy istotny wkład w dekarbonizację”. Patrick Lammers, Członek Zarządu E.ON odpowiedzialny za Biznes Rozwiązań dla Klientów

Wygodne ładowanie w Mercedes-Benz 

Pozbawiona barier lokalizacja w spółce zależnej Mercedes-Benz przy Gottlieb-Daimler-Straße w Mannheim została starannie dobrana, aby zapewnić ekskluzywną obsługę klienta. Obszerne miejsca parkingowe i opcja przejazdu umożliwiają wygodne ładowanie nawet większych samochodów dostawczych, takich jak Mercedes-Benz eSprinter, bez konieczności manewrowania i skręcania. Ponadto klienci mają możliwość odpoczynku w bezpośrednim sąsiedztwie filii Mercedes-Benz. Daszek huba ładowania wyposażony jest w elementy fotowoltaiczne i dzięki temu nie tylko chroni przed złymi warunkami atmosferycznymi, ale także przyczynia się do produkcji energii odnawialnej. Podświetlane elementy, takie jak pasek świetlny LED, ponumerowane punkty ładowania i dynamiczny pasek LED stanu, zapewniają dodatkowy komfort i informują o dostępności danego punktu ładowania, a także o stanie ładowania. Oświetlenie koncentratora ładowania jest przyciemniane w sposób oszczędzający zasoby, gdy tylko nie jest używane. Architektura charakteryzuje się przemyślanym designem. Charakterystyczne elementy marki, takie jak kultowa chromowana gwiazda 3D Mercedes-Benz i wysokiej jakości srebrny wygląd, charakteryzują ogólny obraz. Ładowarki są również zaprojektowane w typowym dla marki stylu.

Klienci Mercedes-Benz korzystają z zalet ładowania

Centra ładowania Mercedes-Benz są płynnie zintegrowane z cyfrową siecią ładowania Mercedes me Charge dla klientów. W samochodach elektrycznych Mercedes-Benz system nawigacji wyświetla dokładną pozycję i aktualną dostępność punktów ładowania. Informacje te są wykorzystywane przez nawigację z Electric Intelligence do obliczania wygodnej i efektywnej czasowo trasy, w tym postojów na ładowanie.

Jednocześnie klienci Mercedes-Benz będą mogli w przyszłości korzystać z funkcji rezerwacji w Mercedes-Benz Charging Hubs, które będą rezerwować punkty ładowania wyłącznie z wyprzedzeniem. Na stacji ładowania uwierzytelnianie odbywa się za pomocą wyświetlacza w systemie multimedialnym MBUX, aplikacji Mercedes me, karty ładowania Mercedes me Charge lub w przyszłości bezpośrednio za pomocą Plug & Charge. Cała reszta jest sterowana automatycznie za pomocą Mercedes me Charge. Klienci korzystają z zapisanej umowy ładowania. Każda sesja ładowania jest automatycznie obciążana – nawet w innych krajach europejskich. Klienci mogą korzystać z systemu taryfowego Mercedes me Charge. Inteligentne taryfy ładowania „S”, „M” i „L” oferują odpowiednią opcję dla każdej potrzeby klienta. W ten sposób klienci mogą dostosować swoją taryfę do indywidualnych zachowań związanych z ładowaniem i zoptymalizować koszty. W ten sposób Mercedes-Benz zapewnia maksymalną przejrzystość kosztów.

W ramach Mercedes me Charge Mercedes-Benz korzysta z usług ponad 1100 dostawców stacji ładowania w samej Europie. Na przykład kierowcy pojazdów elektrycznych lub hybryd plug-in Mercedes-Benz mają wygodny dostęp do ponad 550 000 punktów ładowania w Europie. Z ponad 1,4 miliona punktów ładowania na całym świecie, Mercedes me Charge jest jedną z największych sieci ładowania.

Rozszerzenie globalnych opcji ładowania

Oprócz ponad 1,4 miliona punktów ładowania w Mercedes me Charge, Mercedes-Benz stale poszerza swoją dotychczasową ofertę, tworząc własne centra ładowania Mercedes-Benz. Pakiet działań Mercedes-Benz na rzecz rozwoju infrastruktury ładowania obejmuje również spółkę joint venture IONITY, która obsługuje już około 3000 punktów szybkiego ładowania w Europie, oraz niedawno utworzoną spółkę joint venture z sześcioma innymi producentami samochodów w celu rozbudowy sieci szybkiego ładowania w Ameryce Północnej. Kolejną ważną kwestią jest własna sieć ładowania Mercedes-Benz, składająca się z własnych hubów ładowania.