Mazda zakończyła rok jako jeden z najszybciej rozwijających się producentów samochodów w Europie, odnotowując wzrost sprzedaży w 2014 r. o 19% w porównaniu do ubiegłego roku, osiągając wynik 175 028 sprzedanych aut oraz wzrost udziału w rynku europejskim do 1,3%. Ponadto, japoński producent odnotował wzrost w ósmym już kwartale z rzędu, o 8,7% po ostatnim kwartale kończącym się w grudniu.
„To nasz drugi z kolei rok, w którym odnotowaliśmy wzrost w Europie o blisko 20%. Obserwujemy duży popyt na nasze samochody zarówno u lojalnych klientów, jak i tych całkiem nowych, którzy uznają samochody Mazdy za świetny wybór z pobudek zarówno emocjonalnych, jak i praktycznych”, mówi wiceprezes ds. sprzedaży Mazda Motor Europe, Martijn ten Brink. „Nasze samochody świetnie się prowadzi, są ekonomiczne w utrzymaniu i mają konkurencyjną cenę, szczególnie biorąc pod uwagę bogate wyposażenie i wysoką wartość odsprzedaży”.
Wszystkie modele Mazdy nowej generacji sprzedały się bardzo dobrze. Mazda3 stała na czele wzrostu – sprzedaż w 2014 r. wzrosła o 82% rok do roku, osiągając pułap 50 000 egzemplarzy. Natomiast Mazda CX-5, osiągając pułap sprzedaży na poziomie niemal 58 000, okazała się najlepiej sprzedającym się modelem na rynku europejskim. Jeśli chodzi o poszczególne rynki krajowe, największy wzrost odnotowano na rynku portugalskim, polskim i hiszpańskim – odpowiednio 79%, 77% i 71% w skali roku. Mazda osiągnęła również imponujący wzrost na dwóch największych pod względem wolumenu sprzedaży rynkach: sprzedaż w Niemczech wzrosła o 17%, osiągając 52 491, a w Wielkiej Brytanii o 21%, osiągając 37 784.
Mazda Polska odnotowała jeden z najwyższych wzrostów sprzedaży wśród przedstawicielstw Mazdy w Europie i uplasowała się na 5. pozycji w 2014 r., zaraz za Niemcami, Wielką Brytanią, Hiszpanią i Austrią. To historycznie najwyższa pozycja Polski.
Pod względem sprzedaży Mazdy6 polski oddział zajął 3. pozycję w Europie, a Mazdy3 – 4. pozycję.
Firma jest przekonana, że może utrzymać tendencję wzrostową w 2015 r., w którym zostaną wprowadzone na rynek trzy całkiem nowe modele. Mazda2 trafi do salonów wczesną wiosną, latem dołączy miejski SUV – Mazda CX-3, a po niej, jesienią, niecierpliwie oczekiwana czwarta generacja modelu Mazda MX-5. W marcu pojawi się także Mazda CX-5 oraz Mazda6 2015.