Mówi się, że do walki i zaciętej rywalizacji trzeba mieć serce. W modelu Leon ST CUPRA tę rolę pełni silnik 2.0 TFSI o mocy 265 KM lub 280 KM. To niezliczone pokłady mocy, prawdziwy zastrzyk emocji i dawka intensywnych wrażeń. W drugim newsletterze z cyklu Leon ST CUPRA od A do Z pokazujemy źródło mocy najszybszego kombi marki – serce prawdziwego sportowca.
CUPRA oznacza moc, osiągi i dynamikę – nowy Leon ST CUPRA wypełnia wszystkie te obietnice w sposób doskonały. Jest rodzinnym samochodem, który zapewnia dreszczyk emocji na drodze. Pozwala cieszyć się jednocześnie praktycznością kombi i osiągami hot-hatcha.
Leon ST CUPRA dostępny jest w dwóch wariantach mocy: CUPRA 265 i CUPRA 280. Obydwie wersje napędza jednostka 2.0 TSI, która, jak na sportowy silnik przystało, lubi wysokie obroty i reaguje spontanicznie na każde wciśnięcie gazu.
SEAT tworząc nowy silnik wykonał duży krok naprzód w dziedzinie motoryzacji, ale co ważniejsze, prawdziwy skok w oferowaniu wrażeń, jakie kierowca może poczuć na drodze.
Całkowicie nowa jednostka napędowa z wyjątkowo czułym turbodoładowaniem kryje w sobie mnóstwo najwyższej jakości technologii i pionierskich rozwiązań, m.in.: zmodyfikowane aluminiowe tłoki, sztywniejsze korbowody pracujące na nowych łożyskach, wzmocnioną skrzynię korbową z szarego żeliwa, głowicę cylindra wykonaną z wyjątkowo lekkiego krzemowo-aluminiowego stopu czy wydajną chłodnicę międzystopniową air-to-air.
To z kolei przekłada się na niecodzienne osiągi. CUPRA 280 z opcjonalną przekładnią DSG przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund (6,1 sekundy z przekładnią manualną). Prędkość maksymalna to 250 km/h (ograniczona elektronicznie), co jest w przypadku tego auta czymś oczywistym. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 350 Nm w zakresie od 1 700 do 5 600 obr./min gwarantuje imponującą siłę i zrywność w każdej sytuacji. Model CUPRA z silnikiem o mocy 265 KM, z maksymalnym momentem obrotowym również 350 Nm, przyspiesza do „setki” w 6,2 sekundy z manualną skrzynią biegów i w 6,1 sekundy z przekładnią DSG.
SEAT Leon ST CUPRA może być wyposażony w dwusprzęgłową przekładnię DSG z manetkami przy kierownicy lub ręczną, sześciobiegową skrzynię z lekką obudową wykonaną z magnezu.