Fotele kubełkowe w modelu Cupra Born VZ

Na początku 2024 roku pierwszy w pełni elektryczny model barcelońskiej marki doczekał się nowej, mocniejszej wersji VZ. CUPRA Born VZ dzięki wykorzystaniu zaawansowanej technologii układu napędowego, zapewnia 240 kW mocy (326 KM) oraz 545 Nm momentu obrotowego. Znaczącym zmianom uległ także design pojazdu. O procesie projektowym wersji “veloz” opowiada Francesca Sangalli.

Unikalność w swojej naturze

Szefowa działu barw, kroju i strategii w CUPRA uważa, że jedną z najważniejszych cech pracy z materiałem takim jak len jest to, że „ze względu na orientację i długość poszczególnych włókien, każdy egzemplarz fotelu Cupra Performance  jest unikalny”.

Pionierska współpraca

CUPRA współpracuje z firmami Bcomp i Sabelt w celu zintegrowania włókna lnianego i opracowania innowacyjnej powłoki strukturalnej. To z kolei umożliwia wyposażenie modelu Born VZ w siedziska stworzone z materiału przyjaznego dla środowiska. Tym samym barcelońska marka zmniejsza zużycie tworzyw sztucznych przy produkcji swoich samochodów, zachowując jednocześnie taki sam poziom bezpieczeństwa, jaki daje włókno węglowe. Francesca Sangalli podkreśla, że dzięki tej synergii „otrzymujemy sportową estetykę i funkcjonalne wnętrze samochodu”. To kolejny przykład dążenia marki do przełamywania barier i kwestionowania status quo.

Prowokacja stała się rzeczywistością

CUPRA od pewnego czasu pracowała nad wprowadzeniem nowych, zrównoważonych materiałów do produkcji swoich pojazdów. „Włókno lniane od dawna było w centrum naszych zainteresowań. Projekt zintegrowania tego surowca z naszymi fotelami samochodowymi zaprezentowaliśmy podczas wydarzenia Unstoppable Impulse w modelu Terramar i teraz z przyjemnością możemy powiedzieć, że został on pomyślnie wdrożony” – tłumaczy Francesca Sangali. Koncepcja ta stała się inspiracją i częścią DNA marki. To zaangażowanie w zrównoważone rozwiązania widać również w tapicerce, ponieważ podstawa wykonana jest z tkaniny SEAQUAL® YARN stworzonej z odpadów z tworzyw sztucznych wydobytych z morza, a także z mikrofibry DINAMICA, która jest wykonana w 73% z poliestru pochodzącego z recyklingu.