Aktualności

Ford zaprezentował Focusa ST

Ford po raz pierwszy oficjalnie zaprezentował zupełnie nowe wcielenie modelu Focus ST – samochodu opracowanego przez dział sportowy Ford Performance, łączącego dreszczyk emocji typowy dla hot-hatcha z komfortem i czysto praktycznymi walorami auta rodzinnego, w eleganckim i bardzo stylowym opakowaniu.

Nowy Focus ST w swoich założeniach opiera się na dynamice i świetnych własnościach jezdnych Forda Focusa czwartej generacji. Nowy model jest dostępny w wersji z 5-drzwiowym nadwoziem oraz kombi. Architektura Focusa ST, oparta na nowej platformie podwoziowej C2, została wzbogacona o specjalnie zaprojektowane konfiguracje zawieszenia, układu hamulcowego i nowe układy napędowe. W efekcie powstał najbardziej dynamiczny i najzwrotniejszy Focus ST w historii tego modelu – zarówno na szosę, jak i na tor.

Dzięki nowym jednostkom napędowym, najnowszy model dysponuje mocą wyższą nawet o 12 procent i zapewnia do 17 procent więcej momentu obrotowego w porównaniu z dotychczasowym Focusem ST. Zarówno silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra i mocy 280 KM, jak i 2,0-litrowy diesel EcoBlue o mocy 190 KM* osiągają wysokie wartości mocy i momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, co pozwala uzyskiwać świetne sportowe osiągi, typowe dla wysokoobrotowych dynamicznych jednostek.

Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie Forda elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu (eLSD) w przedniej osi – standardowo montowany w wersji z silnikiem EcoBoost – poprawia stabilność i zapewnia lepsze trzymanie się drogi na zakrętach. Dzięki komputerowemu sterowaniu, które zapobiegawczo włącza mechanizm, samochód dużo szybciej reaguje na niespodziewane zmiany przyczepności i na zachowanie kierowcy.

Nabywca ma do wyboru 6-stopniową mechaniczna skrzynię biegów lub nową, 7-biegową przekładnię automatyczną, pozwalającą na bardzo szybką zmianę przełożeń. Najnowszy Focus ST po raz pierwszy oferuje możliwość wyboru kilku trybów jazd, dzięki czemu kierowca może w pełni dostosować zachowanie pojazdu do warunków na drodze i do preferowanego stylu jazdy. Funkcja ciągłej regulacji tłumienia w zawieszeniu (CCD – Continuously Controlled Damping), będąca w standardowym wyposażeniu pięciodrzwiowych wersji z silnikiem EcoBoost, sprawia, że niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe (SLA) zapewnia jeszcze wyższy komfort jazdy.

„Inteligentne rozwiązania, jak mechanizm różnicowy eLSD, czy aktywne zawieszenie CCD sprawiają że nasz najnowszy Focus ST może mieć dwa zupełnie inne oblicza i po jednym naciśnięciu przycisku, niczym Dr. Jekyll i Mr Hyde, może zmieniać się z komfortowej limuzyny codziennego użytku w rasowe auto sportowe” – zdradza Leo Roeks, dyrektor działu Ford Performance Europe. „Projektując ten model szeroko korzystaliśmy z osiągnięć programów, które doprowadziły do powstania naszego supersamochodu Ford GT, czy sportowego Focusa RS. W ten sposób narodził się kompaktowy model o wyraźnie sportowym charakterze, który zarazem jest autem niezwykle wszechstronnym, z czym nie spotykano się dotąd w tym segmencie.”

Całkowicie nowy Ford Focus ST będzie wytwarzany z zachowaniem nie stosowanych wcześniej reżimów jakości i staranności wykonania, w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech, gdzie w nowoczesną bazę produkcyjną zainwestowano ostatnio aż 600 mln euro.

Najnowszy Ford Focus ST wejdzie do sprzedaży na wszystkich rynkach Europy latem 2019 roku.