Ford Pro Vehicles prezentuje klientom nowy, w pełni elektryczny model użytkowy E-Transit, który wyznacza nowe standardy w zakresie produktywności, walorów użytkowych i satysfakcji z posiadania pojazdu elektrycznego. Dzięki największemu w tej klasie akumulatorowi, zasięgowi, mocy silnika i unikalnej funkcji eksportu energii ProPower Onboard, w pełni elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się na świecie samochodu dostawczego oferuje klientom komercyjnym bezkonkurencyjne osiągi.
Uzupełnieniem tych zalet jest bogate wyposażenie standardowe, obejmujące inteligentne systemy wspomagające kierowcę, systemy bezpieczeństwa rekomendowane przez Euro NCAP, a także kompleksowe wsparcie w zakresie ładowania, oferowane przez Ford Pro Charging oraz zintegrowany pakiet oprogramowania i usług Ford Pro, służących poprawie wydajności i obniżeniu kosztów eksploatacji.
E-Transit jest również niezwykle konkurencyjny cenowo, co ma pomóc w przyspieszeniu upowszechnienia się pojazdów elektrycznych.
Nowy model stanowi zapowiedź wprowadzenia na rynek europejski Forda Pro – nowej, ogólnoświatowej gałęzi działalności producenta, zajmującej się sprzedażą i serwisowaniem pojazdów użytkowych, skoncentrowanej na zwiększaniu produktywności klientów biznesowych, dzięki najwyższej klasy pojazdom oraz najnowocześniejszym produktom i usługom.
„E-Transit jest krokiem milowym dla właścicieli pojazdów użytkowych. W pełni elektryczny układ napędowy, nadzwyczajne parametry oraz zintegrowany ekosystem wsparcia Ford Pro usprawnią działalność klientów i zwiększą ich wydajność po wprowadzaniu do flot pojazdów w pełni elektrycznych – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „E-Transit, z cenami zaproponowanymi w taki sposób, aby nie stanowiły bariery wejścia na rynek, jest naprawdę atrakcyjną propozycją dla europejskich przedsiębiorstw.”
Po zakończeniu intensywnych globalnych testów, będących elementem programu badawczo-rozwojowego, Ford Pro i jego partnerzy w całej Europie wykorzystują 60 E-Transitów, których celem jest zademonstrowanie korzyści płynących z użytkowania zelektryfikowanych pojazdów dostawczych. Pierwsze egzemplarze seryjne wyjechały niedawno z fabryki w Kocaeli w Turcji, a jeszcze przed rozpoczęciem produkcji złożono 5 000 zamówień.
Bogata lista standardowego wyposażenia
E-Transit oferuje klientom pełną listę wyposażenia standardowego z zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, dzięki którym proces przechodzenia na zelektryfikowany układ napędowy będzie łatwiejszy i przyniesie więcej korzyści. Model został zaprojektowany z myślą o zaspokojeniu różnorodnych potrzeb klientów, dlatego standardowo wyposażony jest w akumulator o pojemności użytkowej 68 kWh, zapewniający konkurencyjny zasięg, do 317 km WLTP.
Prawdziwym atutem Transita jest mocny silnik elektryczny o momencie obrotowym 430 Nm i maksymalnej mocy 184 KM lub 269 KM do wyboru. Ładowność wynosi do 1 758 kg dla modelu van, a szeroka gama obejmuje 25 wariantów: van, van z podwójną kabiną oraz podwozia z kabiną, o różnych długościach i wysokościach dachu, a także o masie całkowitej od 3,5 do 4,25 tony. E-Transit jest również wyposażony w unikalną funkcję ProPower Onboard firmy Ford, która dostarcza prąd do standardowych gniazd wtykowych w kabinie i w części ładunkowej – jest to maksymalnie 2,3 kW, co można wykorzystać do zasilania elementów konwersji i sprzętu podczas pracy.
E-Transit oferowany jest w wersji Trend – a wszystkie samochody oferują wyposażenie znacznie przewyższające analogiczne modele z silnikami wysokoprężnymi. W wersji podstawowej dostępne są m.in. Układ elektronicznej regulacji temperatury wnętrza, System bezkluczykowego uruchamiania, podgrzewane fotele, podgrzewana przednia szyba Quickclear i podgrzewane elektryczne lusterka zewnętrzne.
Wraz z E-Transitem Ford wprowadza do oferty pojazdów użytkowych w Europie nowy system łączności i informacji SYNC 4 oferujący dwukrotnie większą moc obliczeniową niż SYNC 3 i sterowany za pomocą łatwego w obsłudze 12 calowego ekranu dotykowego z antyodblaskową powłoką odporną na wycieranie.
W wersji wyposażenia Trend wprowadzono rozwiązania podnoszące produktywność, takie jak system nawigacyjny Ford Connected Navigation System, który może zaplanować najbardziej efektywną trasę i na bieżąco informować kierowcę o opłatach, ruchu drogowym, dostępności miejsc parkingowych, a także system Intelligent Range przedstawiający dokładniej szacowany zasięg do wyczerpania akumulatora. Dostępna w opcji funkcja zaawansowanego sterowania głosem oraz wbudowana usługa Amazon Alexa umożliwiają kierowcom odbiór potrzebnych informacji bez odrywania wzroku od drogi.
Ponadto wszystkie pojazdy E-Transity są wyposażone w standardowy modem FordPass Connect umożliwiający stałą łączność z ekosystemem Ford Pro oraz zdalne aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up, zapewniające dodatkowe funkcje i korzyści. Klienci otrzymują również dożywotnią subskrypcję FordPass Pro lub Ford Pro Telematics Essentials oraz roczny dostęp do sieci ładowania Blue Oval Charging Network. Klienci flotowi otrzymują również roczny bezpłatny dostęp do usługi E-Telematics Ford Pro.
Wielokrotnie nagradzane systemy wspomagania kierowcy
E-Transit został uhonorowany przez niezależny instytut ds. bezpieczeństwa Euro NCAP złotą nagrodą w uznaniu za zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Dostępne system obejmują: System zapobiegający kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, Adaptacyjny tempomat z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, System informacji o obiektach w martwym polu lusterek wstecznych z Systemem ostrzegania i wspomagania przy zmianie pasa System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, System utrzymania na wybranym pasie ruchu, i Asystent pokonywania skrzyżowań.
Do najważniejszych nowych systemów wspomagania kierowcy, które pomagają ograniczyć koszty napraw, należy system hamowania awaryjnego podczas cofania Reverse Brake Assist, który wykorzystuje kamerę i czujniki do wykrywania pieszych, rowerzystów i statycznych przeszkód podczas cofania. System ostrzega przed podjęciem działania, a następnie automatycznie zatrzymuje pojazd, jeśli kierowca nie zareaguje. Kierowcy mogą również korzystać z nowego oprogramowania kamer 360 st., które na 12-calowym ekranie deski rozdzielczej wyświetla widok z góry na otoczenie E-Transita, ułatwiając omijanie przeszkód podczas manewrowania w ciasnych miejscach z ograniczoną widocznością.
Wyjątkowy rachunek ekonomiczny eksploatacji
Ford Pro oferuje przedsiębiorstwom, które pragną wprowadzić pojazdy elektryczne, atrakcyjną propozycję zakupu E-Transita, która zwróci się lub przyniesie wymierne korzyści biznesowe w okresie użytkowania pojazdu. Oprócz znacznych oszczędności związanych z kosztami paliwa, szacowane przez Ford Pro koszty utrzymania i napraw serwisowych mogą być o 40 procent niższe, niż w przypadku porównywalnych modeli z silnikami wysokoprężnymi. Według danych Ford Pro, model E-Transit jest najtańszy w utrzymaniu w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Niemczech.
Klienci Ford Pro będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na wszystkie komponenty elektryczne wysokiego napięcia przy ograniczeniu przebiegu do 160,000 tysięcy kilometrów, co obejmuje również nadmierną degradację akumulatora. W ofercie jest także roczny pakiet pomocy drogowej dla pojazdów elektrycznych, obejmujący ładowanie awaryjne w wypadku wyczerpania akumulatora. Europejska sieć serwisowa Ford Pro jest już gotowa do obsługi pojazdów elektrycznych, dzięki 1500 certyfikowanym dealerom w Europie oraz ponad 4500 autoryzowanym warsztatom, które będą w stanie obsłużyć pojazdy od chwili ich wprowadzenia na rynek.
Po wprowadzeniu modelu E-Transit, kultowa rodzina Transita powiększy się o cztery nowe modele elektryczne – nowy jednotonowy Transit Custom i wielozadaniowy Tourneo Custom będą w ofercie w 2023 roku, natomiast mniejszy Transit Courier i pojazd wielozadaniowy Tourneo Courier nowej generacji pojawią się w 2024 roku.
Zgodnie z tą śmiałą strategią elektryfikacji, Ford, SK On Co., Ltd. i Koç Holding podpisały niewiążący protokół ustaleń w sprawie nowej, nastawionej na rynkowy sukces spółki joint venture z siedzibą w Turcji – z zastrzeżeniem zdecydowanego zaangażowania trzech partnerów – co prowadziłoby do powstania jednego z największych zakładów produkcji akumulatorów elektrycznych do pojazdów użytkowych w Europie. Produkcja ma się rozpocząć już w połowie dekady, a jej wydajność jest szacowana wstępnie na 30-45 gigawatogodzin produkowanych rocznie ogniw.