Dilerzy Forda w Polsce rozpoczęli przyjmowanie zamówień na pierwszy w pełni elektryczny samochód dostawczy w historii marki – E-Transit. Ceny samochodu rozpoczynają się od 223 570 zł (cena detaliczna bez VAT). Ford Polska oferuje swoim klientom E-Transita w 22 wariantach opartych na wersji wyposażenia Trend. Wszystkie są wyposażone w umieszczone pod podłogą akumulatory o pojemności użytecznej na poziomie 67 kWh.
Samochód jest dostępny w trzech rodzajach nadwozia – van, van brygadowy oraz podwozie z pojedynczą kabiną. Każda wersja jest dostępna w dwóch wersjach silnikowych o mocy 184 KM albo 269 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm, a napęd przekazywany jest na tylne koła.
Jako van samochód dostępny jest w dwóch wariantach – 350 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 3 500 kg) i 425 (dopuszczalna masa całkowita pojazdu 4 250 kg). Do wyboru są również dwie wysokości dachu: H2 (średni) oraz H3 (wysoki), a także trzy możliwości rozstawu osi: L2 (średni), L3 (długi) oraz L4 (długi – wydłużone nadwozie). Ładowność samochodu wynosi od 720 kg w wersji 350 L3H2 aż do 1 630 kg w wersji 425 L3H2.
E-Transit van – ładowność | |
350 L2H2 | 940 kg |
350 L3H2 | 880 kg |
350 L4H3 | 720 kg |
425 L3H2 | 1 630 kg |
425 L4H3 | 1 470 kg |
E-Transit van brygadowy jest dostępny wyłącznie w wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 4 250 kg i rozstawie osi L3. Do wyboru pozostaje wysokość dachu – H2 i H3.
E-Transit podwozie z pojedynczą kabiną jest dostępny zarówno w wersji 350, jak i 425. Do wyboru jest także rozstaw osi – L3 i L4.
Zasięg dostępnych w Polsce wersji wynosi od 240 kilometrów dla wersji 350 L4H3 do 308 km dla wersji 425 L4H3.
E-Transit – zasięg WLTP | |
350 L2H2 | 260 km |
350 L3H2 | 257 km |
350 L4H3 | 240 km |
425 L3H2 | 308 km |
425 L4H3 | 288 km |
Ceny modelu rozpoczynają się od 223 570 zł (cena detaliczna bez VAT) za wersję E-Transita podwozie z kabiną serii 350 L3 i silnikiem elektrycznym o mocy 184 KM. Cennik vana rozpoczyna się od 230 575 zł, a brygadowego vana od 242 460 zł.
Silniki | Seria i długość | Wersja | Nadwozie | Cena detaliczna bez VAT PLN | Cena detaliczna z VAT PLN |
Elektryczny 184 KM RWD | 350 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 223,570.00 zł | 274,991.10 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 350 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 230,795.00 zł | 283,877.85 zł |
Elektryczny 184 KM RWD | 350 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 224,670.00 zł | 276,344.10 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 350 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 231,895.00 zł | 285,230.85 zł |
Elektryczny 184 KM RWD | 425 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 225,720.00 zł | 277,635.60 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 425 L3 | Trend | Podwozie z kabiną | 232,945.00 zł | 286,522.35 zł |
Elektryczny 184 KM RWD | 425 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 226,820.00 zł | 278,988.60 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 425 L4 | Trend | Podwozie z kabiną | 234,045.00 zł | 287,875.35 zł |
Elektryczny 184 KM RWD | 350 L2 | Trend | Van | 230,575.00 zł | 283,607.25 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 350 L2 | Trend | Van | 237,800.00 zł | 292,494.00 zł |
Elektryczny 184 KM RWD | 350 L3 | Trend | Van | 232,875.00 zł | 286,436.25 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 350 L3 | Trend | Van | 240,100.00 zł | 295,323.00 zł |
Elektryczny 184 KM RWD | 350 L4 | Trend | Van | 235,475.00 zł | 289,634.25 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 350 L4 | Trend | Van | 242,700.00 zł | 298,521.00 zł |
Elektryczny 184 KM RWD | 425 L2 | Trend | Van | 232,725.00 zł | 286,251.75 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 425 L2 | Trend | Van | 239,950.00 zł | 295,138.50 zł |
Elektryczny 184 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van | 235,025.00 zł | 289,080.75 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van | 242,250.00 zł | 297,967.50 zł |
Elektryczny 184 KM RWD | 425 L4 | Trend | Van | 237,625.00 zł | 292,278.75 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 425 L4 | Trend | Van | 244,850.00 zł | 301,165.50 zł |
Elektryczny 184 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van Brygadowy | 242,460.00 zł | 298,225.80 zł |
Elektryczny 269 KM RWD | 425 L3 | Trend | Van Brygadowy | 249,685.00 zł | 307,112.55 zł |
Produkcja modelu rozpocznie się w lutym 2022 roku. Pierwsze modele trafią do Polski jeszcze w tym roku.