„Święto w święcie”: z okazji „500 Day”, obchodzonego 4 lipca br. w Mediolanie, kultowy model Fiata i jego fani ustanowili światowy rekord Guinnessa w kategorii „Największy obraz samochodu utworzony z ludzi”.
W dniu 4 lipca br. o godz.11.30, w parku Sempione w Mediolanie, 328 osób odtworzyło niepowtarzalną linię nadwozia Fiata 500, tworząc ogromną „ludzką mozaikę”. Wewnątrz długiego na 15 metrów profilu, uczestnicy ubrani na biało w kolorze nadwozia oraz w barwach innych detali, odwzorowali wszystkie elementy samochodu: klasyczne, okrągłe reflektory, koła, boczne szyby, krótką i otulającą maskę oraz łukowaty profil dachu opadającego w stronę tylnego zderzaka.
Pod czujnym okiem oficjalnych sędziów organizacji Guinness World Records, uczestnicy musieli przez pięć minut utrzymać niezachwianie swoją pozycję.
Ta oryginalna inicjatywa wpisuje się w obchody święta „500 Day”, imprezy, która zagościła w parku Sempione, w ramach której odbyło się wiele atrakcji, takich jak kolorowy piknik. W samym sercu Mediolanu już od samego rana rozbawiony tłum, wypełniał po brzegi zielone pole, a pięć tysięcy kolorowych serwetek utworzyło na nim widoczny z lotu ptaka napis „500″, z jego charakterystyczną kaligrafią.
To właśnie na tych naturalnych „dywanach” można było cały dzień spędzić na świeżym powietrzu, bawić się, słuchając muzyki w ramach programu „GQ FreakOut”, którego Fiat był sponsorem.
Gwiazdą imprezy był oczywiście Fiat 500, którego odwiedzający mogli podziwiać w parku i przyległych okolicach. 50 zabytkowych egzemplarzy modelu „przedefilowało” aż do Arco della Pace, gdzie w dniu swojej światowej premiery czekało na nie kilka egzemplarzy nowej 500-ki.
Zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, zewnętrzne i wewnętrznie odnowiony projekt jest bez wątpienia Fiatem 500, za to o wiele bardziej atrakcyjnym. Oferuje bogatszą rozwiązania w zakresie technologii, układów napędowych i możliwości indywidualizacji.
Nowo ustanowiony, światowy rekord Guinnessa jest ważnym „chrztem” dla samochodu, który powstał, aby zawsze „stawić czoła” wyzwaniom aktualnego rynku, ale w poszanowaniu i kontynuacji swojej bogatej tradycji. Dlatego też, nowa 500-ka łączy ogromne dziedzictwo, kultowe, charakterystyczne cechy marki z nowoczesnością techniczną oraz uwagą poświęconą zrównoważonej mobilności, umacniając w ten sposób, pod każdym względem, pozycję wzorca w swoim segmencie samochodów.