Aktualności

Eksploatacja elektryka przy niskich temperaturach

Mimo wzrostu zainteresowania samochodami elektrycznymi, ich zakup nadal budzi wiele pytań i obaw. Część z nich związana jest ze sposobem eksploatacji samochodów elektrycznych przy niskich temperaturach oraz ewentualnymi różnicami w zakresie możliwości pojazdu, jeśli chodzi o docelowy zasięg. Eksperci marki CUPRA wskazują zalety swoich zeroemisyjnych samochodów, którym nie straszna jesienno-zimowa aura.

Niskie temperatury to nie problem

Jak wynika z badania, aż 83% ankietowanych odpowiedziało, że w okresie zimowym korzysta ze swojego samochodu elektrycznego w ten sam sposób, co przez resztę roku. Model CUPRA Born zapewnia natychmiastową reakcję układu klimatyzacji. Nawet przy najniższej temperaturze samochód zapewnia maksymalny poziom mocy grzewczej już od pierwszej sekundy. Inżynierowie barcelońskiej marki wykorzystali najnowocześniejsze technologie, takie jak drukarki 3D, do opracowania układu klimatyzacji. Tym samym zespół CUPRY sprostał kilku zadaniom: stworzeniu cichego systemu i utrzymaniu maksymalnej wydajności przy zachowaniu komfortu jazdy.

Choć w opinii publicznej funkcjonuje wiele mitów na temat korzystania z samochodów elektrycznych, należy jednoznacznie podkreślić, że nie są to pojazdy sezonowe – jak choćby kabriolety. Technologia, osiągi, dynamika i komfort w naszym pierwszym w 100% elektrycznym modelu nie mają sobie równych, nawet w najsurowszym klimacie – przyznaje Katarzyna Dziomdziora, PR Managerka marek SEAT i CUPRA.

Nieograniczający zasięg

Badanie EV Klub Polska pokazuje również, że okres zimowy nie zniechęca właścicieli samochodów elektrycznych do odbywania dalszych podróży. Nawet takich, których odległość przekracza zasięg pojazdu – a ten w przypadku CUPRA Born wynosi do 552 km. Inżynierowie barcelońskiej marki przetestowali jego osiągi poddając go testowi, który polegał na przejechaniu 30 tys. km w dzień i w nocy. Celem było zagwarantowanie, że CUPRA Born zapewni najlepsze osiągi w każdych warunkach pogodowych.

Również dynamika modelu CUPRA Born była kluczowym aspektem jego rozwoju. System Dynamic Chassis Control oraz ustawienia twardości amortyzatorów były testowane na torze umieszczonym na zamarzniętym jeziorze. Jego wewnętrzna część była bardziej, a zewnętrzna mniej wypolerowana, aby zwiększyć poślizg. W ten sposób inżynierowie marki przetestowali sportowe możliwości bez uszczerbku dla środowiska.